Kunnen jullie mij misschien vertellen hoe ver het is van Bromo naar de veerboot naar Bali?
Hoe is deze afstand het beste te overbruggen?
Om naar Bromo te gaan vanaf welk punt kun je het beste een overnachting zoeken gezien vanaf yoga?:dag:
Kunnen jullie mij misschien vertellen hoe ver het is van Bromo naar de veerboot naar Bali?
Hoe is deze afstand het beste te overbruggen?
Om naar Bromo te gaan vanaf welk punt kun je het beste een overnachting zoeken gezien vanaf yoga?:dag:
Je kan gewoon een tour boeken in Yogya, dan regelen zij ook accommodatie. Meestal verblijf je in Probolinggo of omgeving. De volgende dag wordt je dan naar de ferrie gebracht.
De boot van Java naar Bali doet er ongeveer 1,5 uur over.
Dank je wel!
Weet je ook hoe lang het rijden is van bromo omgeving naar oversteekplaats?
Ik ben eerst naar Ijen geweest. Ik gok dat het 6-8 uur is? Je kan deze informatie vinden in een goede reisgids als de Lonely Planet.
dank je wel
het is al gauw 8 uur via de snelste route
Wat Lex zegt is ook mijn ervaring. De afstand is niet zo groot (ik schat zo’n 250 km) maar je doet er al gauw een uurtje of 8 over. Reizen in Indonesie gaat niet zo snel.
Thxx en idd had al gelezen dat je lang reist maar dat geeft niet zijn we wel gewend!
En onze dochter gaat gelukkig makkelijk om met de diverse vervoersmiddelen ![]()
Iemand ook nog een tip voor de eerste overnachting in Jakarta in de buurt van het vliegveld? Volgende dag vliegen we verder. Echter als ik google kom ik veel tegen wat goedkoop is alleen niet (voor 2 volwassen en 1 kindje) in een kamer.
Goedkoop en schoon is het enigste wat we willen ![]()
Hallo,
Wij willen ook Java en Bali bezoeken met onze kinderen en hebben inmiddels de vlucht naar Jakarta geboekt waarna we gelijk doorvliegen naar Yogja. We arriveren daar op 1 augutus arriveren in de avond en waar we ca. 5 dagen willen blijven om de omgeving te verkennen. Daarna willen we met de trein naar Malang om de Bromo vulkaan te bezoeken. Hierna zouden we graag doorgaan naar Bali, dus vanuit Malang. Nu is mijn vraag, kunnen we dit het beste doen met de trein naar Banyuwangi of met een taxi busje ? Ook heb ik een vraag of het verstandig is om de treintickets naar Malang of eventueel naar Banyuwangi al vast te leggen (ivm het suikerfeest) ? Op bali zouden we graag naar Pamuteran gaan.
Graag jullie advies ! Alvast bedankt voor iedere reactie
JonnQ
Als je op 1 augustus aankomt in Yogyakarta aankomt en daar 5 dagen blijft, zal je dus 5 augustus doorreizen naar Oost Java (correct?). Idul Fitri (Suikerfeest) is 28 juli dus een paar dagen rondom deze dag zal het druk zijn met mensen die van en naar familie reizen. Mijn inschatting is dat je 5 augustus weinig/geen last hebt van extra drukte.
Het traject Yogyakarta - Banyuwangi kan je zowel met de trein als auto met chauffeur doen. Hou er rekening mee dat als je een auto met chauffeur in Yogyakarta reserveert deze hetzelfde traject zal afleggen en dat je dus dubbel betaald. Verhuur van auto met chauffeur in Malang heb ik geen ervaring mee dus kan je hier geen advies over geven.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een auto met chauffeur vanuit Yogyakarta. Je hebt dan alle vrijheid om te gaan waar je wilt en in het tempo wat je wilt. Bovendien kan je niet alles met de trein bereiken (Bromo vulkaan bijv.) dus zal je toch af en toe een auto met chauffeur moeten huren om lokale uitstapjes te maken.
Beste Villa Ditya,
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat inderdaad een chauffeur met auto het beste is. We hebben inderdaad dan alle vrijheid. Weet jij toevallig een goede chauffeur of organisatie in Yogja waar we dit kunnen reserveren tot aan Pemuteran of Lovina ? En zou je ook een inschatting kunnen maken voor de kosten hiervan ?
In afwachting van je reactie tekent met een vriendelijke groet
JonnQ
Voor een minibus met airco en chauffeur/gids Engels sprekend zijn de kosten zo rond de 40 Euro (2 personen) en bij 4 personen zo rond de 45 Euro.
Dit is inclusief benzine,parkeergelden en alle kosten van de chauffeur/gids ,zoals onderdak en maaltijden.Daar komt nog het bedrag van de empty run bij,bijvoorbeeld als U van Jakarta naar Pangandaran reist,word er voor de terugreis 1 dag extra berekend.