via een arabisch land vliegen veilig?

zoals ik al in mijn titel aangeef ben ik onzeker of het veilig is om te vliegen via een arabisch land…en dan specifiek voor een jonge vrouw alleen.

ik merk dat het vaak een stuk goedkoper is om via een arabisch land te vliegen. maar ik vraag me af of het veilig is (vliegtuigen veilig?) en of ik daar in het land waar ik over moet stappen veilig is voor mij als vrouw alleen.

iemand ervaringen mee?

Ik ben via Caïro, Qatar, Dubai en Beirut gevlogen. Nooit een probleem mee gehad.

Emiraten en Qatar zijn topmaatschappijen. Ik vlieg deze zomer weer via Caïro met Egypt Air, met name vanwege de prijs. Genoeg beenruimte, prima eten, films.

Vliegvelden zijn internationaal, daar komen mensen uit heel de wereld.

Het zal heel erg van het land en de regio afhangen. Zolang het grote maatschappijen en grote luchthavens betreft, zal het meevallen.

In Saudie Arabië kun je inderdaad niet zelfstandig vliegen, daarom wordt er vaak via Dubai (VAE) gevlogen. De grote maatschappijen zullen sowieso oorlogsgebieden vermijden.

Wij vliegen veel met arabische maatschappijen oa Emerates en Etihad, en daar is niks mis mee. Veelal nieuwe toestellen, en ook de luchthavens waar je moet overstappen Dubai of Abu Dhabi is niks mis mee. Ook voor een vrouw alleen geen probleem.