Is het veilig om alleen te reizen naar egypte!

Hallo allemaal,

Ik heb dus iemand leren kennen in Alexandrie, en we willen elkaar dolgraag ontmoeten dit jaar. En ik zit er zelf over na te denken om tegen het einde van dit jaar, naar hem toe te reizen. Maar is dit eigenlijk wel veilig voor een vrouw om alleen daar naar toe te gaan. WIlde hem eerst hier heen laten komen, maar hij zegt dat dat niet mogelijk is omdat hij een bapaalde hoeveelheid geld op de bank moet hebben staan of iets bezitten, woning, winkel, auto ect.
Wie heeft hier ervaringen mee, hoor ze graag van jullie.

Groetjes mij

Alexandrië is een hele grote stad, met veilige en onveilige delen. Ik neem aan dat je gaat vliegen, dat is dan meteen probleem nummer 1: Er wordt niet rechtstreeks op Alexandrië gevlogen. De kortste weg is via Cairo, en dan overstappen op een binnenlandse vlucht óf met de bus of trein. De eerste optie is de meest veilige, natuurlijk.
Zolang je daar alleen bent, zul je je duidelijk moeten kunnen maken. Het aantal Engelssprekenden is buiten het vliegveld, nog steeds klein, en het Arabische schrift op borden e.d. is voor ons onleesbaar.
Ben je eenmaal in de stad terecht gekomen, dan kun je natuurlijk in een hotel een kamer boeken, en dat is over het algemeen veilig. Voor wat ik ervan meegekregen heb is Alex een stad met een Mediterrane sfeer, wat leuke dingen om te bekijken, maar tegelijkertijd behoorlijk conservatief. Op het openbare strand zie je bijvoorbeeld vrouwen in Burqa in de zee zwemmen, je kunt daar echt niet in badpak of wat bloots rondlopen. Er bestaan ook privestranden waar dat wel mogelijk is, maar die zijn duur, in ieder geval te duur voor de doorsnee Egyptenaar.
Dus: het ligt er maar nét aan! Als je gaat vliegen, dan kan je daar veilig komen, maar wat ga je ter plekke doen? En wie gaat dat betalen? Als je de cultuur volgt zou de gastheer de kosten moeten dragen. Nu is dat in veel gevallen onmogelijk, en het is ook niet zo dat dat een absolute wet is, maar het heeft met eer en reputatie te maken.
Laten we zo zeggen: Als het een nette jongen is, zal hij erop staan dat je daar voortdurend begeleid wordt, en dat je geen kamer of appartement alleen met hem deelt.

1 like

Wat ik vergeten was: In november zijn de parlementsverkiezingen. Ik heb geen idee hoe dat er aan toe gaat, maar volgens mij kán het dan wat onrustig worden, en misschien in de aanloop er naar toe ook wel. Het internationale nieuws in de gaten houden!