Dubai veilig voor alleenreizende dame?

Hallo,

Ik ga waarschijnlijk een weekje naar Dubai. Nu ga ik alleen en ik vroeg me af of dat wel veilig is in Dubai. Ik heb zelf al eens een aantal maanden in Azie gewoond maar dit wordt de eerste keer voor mij in een Arabisch land. Alle tips zijn welkom, reisgenootje trouwens ook :zon02:

dubai is veilig.

ik zou wel mijn kleding aanpassen, en zorgen dat je armen, benen en vrouwelijke vormen bedekt zijn. het dragen van een hoofddoek is overigens niet nodig, al is het handig om er eentje mee te nemen (of een shawl) wanneer je een moskee wilt bezoeken.

Dubai is helemaal veilig.

Het bedekken van je lichaam is niet overal nodig, maar mocht je het oude dubai ingaan (souks etc) is het wel respectvol je schouders te bedekken en kleding tot over je knieen te dragen.

Enjoy!

Super hartelijk bedankt voor de tips.:vak02:

Ik ken geen enkel “land” in de wereld dat zo veilig is als de Emirates. Vaak alleen geweest en nooit geen problemen gehad. Wel je kleding aanpassen. Je moet als vrouw niet te “bloot” lopen.

Ik ben inmiddels 2 keer geweest en heb er een top tijd gehad. Ik voelde me er erg veilig. Ik liep zelf altijd in een lange rok of broek, niks aan de hand.

Super veilig land voor vrouwen is ook mijn mening en als je jezelf maar respectvol gedraagt en kleed niks aan de hand. De mensen zijn ook allemaal heel behulpzaam en vriendelijk en ik had zelf absoluut niet het idee dat je het gevoel hebt dat je wordt afgezet of extra goed op je spullen moet passen.

Alleen mijn tip, zorg in de wijk Deira en Bur Dubai voor genoeg klein geld, daar willen sommige mensen nog wel is zeggen dat ze geen kleingeld hebben…