Dubai diverse vragen

Ik wil in de herfstvakantie lowbudget met mijn dochter (15) naar Dubai. Een combi van de stad bekijken (sfeer beleven, bezienswaardigheden), winkelen in souk en shopping malls, een woestijntripje, en misschien nog even aan het strand liggen (is zeker niet hoofdzaak).

In verband daarmee graag ervaringen over:

• wie weet er een redelijk geprijsd hotel/hostel, in de stad zelf of aan de kust?
  • is het veilig rondlopen en je bewegen als oudere en jonge vrouw alleen?
  • ik twijfel tussen zelf vlucht en hotel boeken of package deal doen; goedkoopste vluchten zijn momenteel ca. 500 pp.
    Graag ervaringen, evt. ook over andere zaken. Alvast bedankt!

Hallo,

Als beginnetje alleen wat ervaringen van vergelijkbare golf-plaatsen (Bahrain en Muscat) en van stopovers op vliegveld:

• Geen zorgen maken tijdens daglicht als vrouwen. Let wel dat maar 10-20% van de bevolking ‘local’ (Arabier) is waarvan je vooral de mannen op straat ziet, de overige 80% is expat vaak uit Zuid- en Oost-Azië en ook die vrouwen durven volop over straat. Dubai is erg Amerikaans dus wandelen op straat is maar in beperkt (centraal) gebied zinnig, daarbuiten is taxi of bus (of metro maar die is in aanbouw) toch een handiger transport want langs de stadssnelweg lopen is geen pretje.
  • De stad loopt tot aan de kust, al zijn de mooie stranden natuurlijk niet dichtbij de haven/boulevard. Hotel wordt dus beetje kiezen, ofwel centraal gelegen (en misschien nog wel dicht bij zee) ofwel goed strand.
  • Keuze tussen zelf package maken en package deal is toch gewoon rekenwerk? Simpelweg voor het hotel in de package deal de laagste ‘losse’ prijzen opzoeken en ook de laagste vluchtprijzen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Als je aan het strand wil liggen, zul je echt op zoek moeten naar ern stukje privestrand. In je bikini op het gewone strand wordt echt niet gewaardeerd - en is zelfs strafbaar.

Sowieso, op de deuren van de meeste malls staan kledingvoorschriften waar je je als vrouw aan dient te houden. Ik was afgelopen week in Dubai, en het viel me op dat sommige expat vrouwen zich hier niet aan hielden. Ik heb er echter voor gekozen dat wel te doen.

Ik vind Dubai een leuke en fascinerende bestemming, en voordeel van later in het jaar gaan is dat het er minder warm is dan op dit moment.

1 like

Waar moet ik dan zo aan denken? Als man heb ik daar zelf vorig jaar niet zo op gelet, wij hebben het daar sowieso makkelijk. Maar een van de typerende dingen die ik er zelf vorig jaar had gezien was een toch Arabisch uitziende vrouw die gekleed in een ultrakorte minirok gezellig keuvelend met een vrouw in burka door de Dubai Mall liep. Veel groter konden tegenstellingen niet zijn, maar toch ging het goed samen…

1 like

Kledingvoorschriften zijn voornamelijk knieen en schouders bedekt al heb ik inderdaad vele vrouwen zien lopen die zich daar niet aan hielden. Heb het zelf wel gedaan, gewoon omdat ik daar zelf een fijner gevoel bij had…
In het voorjaar geweest en een mooie pakketprijs kunnen krijgen, stuur me maar even een privéberichtje voor de gegevens van dit reisbureau als je dat wilt.