Alleen naar Dubai

Hallo forumbezoekers,

Ik wil in februari een weekje als vrouw alleen naar Dubai. Heeft hier iemand ervaringen mee ??

Groetjes Miranda

Hallo Miranda,
Als vrouw alleen kan je je prima vrij en veilig bewegen in Dubai.
Ik weet niet wat je plannen zijn, maar in het nachtleven moet je, net als in elk ander land, wel voorzichtig zijn.
Qua kleding zou ik niet te uitdagend gekleed gaan.
Als je nog wat nader wilt weten vraag maar gerust…
Groetjes, Bettina

Hoi Bettina,
Dankjewel voor je reactie. Ik ben niet van plan om echt aan het nachtleven deel te nemen, wil natuurlijk wel s avonds een terrasje pikken . Ik wil meer gaan om wat te relaxen en wat te gaan bezichtigen . Het liefst georganiseerd . Het is dus niet vreemd om in Dubai alleen te vertoeven. Het wordt mijn eerste reis alleen. Misschien heb je nog wat tips
Groetjes Miranda

Hoi Miranda
Weet je al wanneer je gaat en hoe lang en welk gedeelte je logeert? Het is erg druk in Dubai en de afstanden binnen Dubai zijn
best ver en tijdrovend. De malls zijn tot 11uur 's avonds open en het weekend tot 1 uur 's nachts dus dat kan je het beste 's avonds doen.
Leuke terrassen en restaurants heb je aan de Creek, Dubai Mall, Jumeirah Soukh.
Groetjes, Bettina

Ik wil in februari gaan heb nog geen idee welk hotel en waar precies ben nog aan het zoeken voor een beetje betaalbaar hotel , ik zie zoveel hotels dat ik geen idee heb welk hotel nu het geschikste is en wat een beetje centraal ligt

Ik wil een dag of 8 gaan overigens

Misschien is het voor jou wel leuk als je 8 dagen gaat, een hotel/appartement te boeken. Dan heb je een keukentje, woonkamer
slaapkamer, wasmachine, strijkplank/ijzer, en kan je nog gebruik maken van het ontbijt als je wilt en er wordt dagelijks schoongemaakt.
De meeste hebben ook een zwembad, fitness,wifi. De prijs is gemiddeld zo’n 500euro. Handig als je er eentje kiest met de metro in de buurt. Centraal bestaat niet echt in Dubai, elke gedeelte heeft zijn eigen bezienswaardigheden dus dan zou je moeten kijken welke buurt bij jou interesse past. 40 km rijden binnen Dubai stelt niks voor.
Als je alleen bent is Dubai Creek misschien wel leuk, tot laat in de avond zijn de winkeltjes open, de soukh is erg leuk, wel wat opdringerig maar gewoon doorlopen. Daar is ook een metrostation.
Groetjes Bettina