Reisgenoten gezocht voor Dubai December 2012

Hoi,

Ik ben op zoek naar Nederlanders die ook medio december voor ongeveer 28 dagen naar Dubai gaan.
Ook ben ik op zoek naar Nederlanders die daar wonen en mij meer kunnen vertellen over de veiligheid en do’s en don’ts als vrouw alleen.

Wil me goed voorbereiden dus alle adviezen zijn welkom! En tips ook natuurlijk.

Alvast bedankt!

Ben daar vorige week geweest voor 1dag en onveilig heb ik mij daar nooit gevoeld! Is een gewoon westers land die iets decadenter is…

1 like

Hoi,
Ik ben van 30 september tot 8 oktober 2012 in Dubai geweest en het was geweldig, je valt van de ene verbazing in de andere.
Het is een hele veilige en ook schone stad. Ik was met een vriendin maar zou daar als vrouw goed alleen kunnen en durven reizen. Mij lijkt 28 dagen wel erg lang, Dubai is qua oppervlakte iets kleiner dan onze provincie Noord-Brabant dus 4 weken is wel lang. Het is in Dubai wel westers genoeg om als vrouw met een korte rok of hempje over straat te lopen.
Als je de Burj Khalifa wilt bezoeken moet je van te voren via Internet reserveren, dit kan vanaf 4 weken voor de datum dat je wilt gaan en kost dan 100 dirham ( +/- 20 EUR ), als je daar bent en direct naar boven wilt betaal je 4 x zoveel of het is volgeboekt.
Een andere goede tip is je aanmelden bij Groupon Dubai, je krijgt dan dagelijks een mail met diverse aanbiedingen voor excursies en restaurants ( Werkt op dezelfde manier als Groupon Nederland ). Op deze manier hadden wij een Desert Safari en een Dhow Diner Cruise voor minder dan de helft van de prijs. Na thuiskomst kun je je gewoon weer afmelden voor deze nieuwsbrief.
Ik weet niet of je rookt maar als dat wel zo is moet je sigaretten daar pas kopen, EUR 1,50 voor een pakje van 20.
Alcohol is wel een stuk duurder dan in Nederland en alleen in hotels en sommige clubs verkrijgbaar, ook is het verboden buiten of op een terras alcohol te nuttigen.
Reizen binnen Dubai gaat het makkelijkst met de Metro, werkt met een chipkaart die je elke keer weer op kunt laden zoals bij ons de OV-chip, alleen is het daar veel goedkoper. Taxi’s zijn ook niet duur maar het verkeer is zo druk dat je vaak lang onderweg bent. En de Hop-on / Hop-off bus is ook een leuke optie.
Succes met voorbereiden en veel plezier.
Groetjes, Petra

1 like

Ik ben er 2 dagen geweest met huurauto 50eur mitsubishi en tanken kost geen geld 0.37c de liter & parking is bijna overal gratis we hadden natuurlijk geluk dat het vrijdag(zondag zoals bij ons) & zaterdag was. Wij kwamen wel van abu dhabi (waar nog geen metro is) Volgens mij hebben ze daar bijna geen BTW, had het eigenlijk veel duurder verwacht allemaal.

dubai zelf is westers genoeg. wanneer je daarbuiten bent moet je goed op de regels letten… zo mogen man en vrouw niet hand in hand lopen… overigens word er hier wel veel naar huidskleur gekeken. ben je blank dan ben jij rijk en let men hier niet zo op. ben je gekleurd dan word je vaker aangehouden…
Maar goed Dubai zelf is erg mooi. Alles lekker over de top en veel geld enz. Benzine kost inderdaad niks.

1 like