Leuke (niet zo toeristische ) tips paar dagen Dubai

Eind maart ga ik een paar dagen naar Dubai. Als iemand nog leuke (niet al te standaard) tips heeft of echt must do’s let me know! ( ook namen van betaalbare leuke eet tentjes zijn welkom) We willen nog wel ook naar de woestijn is er een bepaalde tour welke jullie aanbevelen?

Hoi Simone, helaas alles in Dubai is vol toeristen en heel druk (Burj al Arab, Burj Khalifa, Creek&Soukh en alle malls).
Eetgelegenheden zijn er volop, van goedkoop naar duur. Vooral in de oude buurten Deira en Bur Dubai.
Desert safari’s zijn bij hoop agenten te boeken, maar je bent dan ook met grote groep toeristen. Het is wel leuk om het eens te zien en mee te maken, het is erg commercieel allemaal, zelfs de buikdanseres is Russisch.
Goede touroperators : www.dubaidesertsafari.info en arabian-adventures.com, ook in de hotels zijn trips te boeken.
Voor de Burj Khalifa is het wel aan te bevelen van te voren tickets on line te bestellen. http://www.burjkhalifa.ae/.
De Burj al Arab kom je enkel binnen met een reservering voor eten/drinken als je er niet logeert.
Voor een algemene indruk kan je ook de hopon/hopoff BigBus toer boeken, http://eng.bigbustours.com/international/home.html
Succes!
Groeten Bettina

Dank je wel Bettina voor je reactie! Ik ga eens even spieken bij de tour operators.
We hebben inmiddels al een evening drink gereserveerd bij Atmosphere hotel in de Burj Khalifa,
vonden we wel prima mogen we van half 6 tot 8 uur daar zitten en voor minimaal 60 euro pp eten/drinken
dat klonk ons beter in de oren dan 50 euro om alleen te genieten van het uitzicht.
Ons hotel (Ibis) is in de wijk Deira, dus dat is wel leuk!
We hebben t idee om ook delen met metro te gaan doen, is dat een goed idee?

Hoi Simone,
super, goede keus bij Atmosphere! een dagkaart metro kost 17 dirham, die gaat ook langs alle bekende plaatsen, rode en groene lijn.
Ook Deira is heel leuk vooral 's avonds, winkeltjes zijn tot laat open.
Aan de Dubai Creek is het ook gezellig 's avonds, leuke terrassen en uitzicht op alle verlichte boten je kan daar eventueel ook een diner op boeken.
Voor overdag Bur Dubai de soukh, museum en de wijk Bastakya met het Arabian Tea house is ook een aanrader.
Als je nog een avond over hebt is Dubai Marina, de metro stopt daar. Dat is meer van de dure jachten maar heel veel restaurants en terrassen.
Let wel bij openbare plaatsen schenken geen alcohol, daarvoor moet je in de hotels zijn.
Groetjes, Bettina

1 like

Hai Bettina,
Nog even een vraagje… in m’n zoektocht naar Tours ( vind t gewoon ook leuk om me erin te verdiepen :))
was ik beetje verbaasd over prijs verschillen.(dubaidesertsafari goedkoop en arabian-adventures stuk duurder) Heb jij enig idee wat beetje normale prijs is voor Desert Dinner safari en Dhow cruise Dubai creek?
Heb ook al door dat er misschien wel wat te onderhandelen valt bij vooraf boeken, dus ik als ik dan beetje oke prijs voor
elkaar kan krijgen zou natuurlijk mooi meegenomen zijn…

Groetjes Simone

Hoi Simone,
Dhow cruise dinners zijn gemiddeld rond 200dh…Aan de creek zijn aanbieders genoeg om te vergelijken.
Het prijsverschil tussen de safari’s is wel groot ja…150dh is wel gemiddelde prijs en dan minstens 4 uur.
Het ligt ook aan het seizoen. November-April is duur seizoen, hoe warmer het wordt en met Ramadan stuk goedkoper.
Het prijsverschil zal liggen aan kwaliteit van eten en show maar het is allemaal goed hoor, in principe gaat het om de ervaring en niet de luxe.
Verwacht ook niet teveel van het eten, wat arabische snacks en gerechtjes. Wel lekker overigens.
Qua drank enkel water, thee, koffie, fris.
Groetjes, Bettina

Dank je wel voor je reactie! Ik ben aan t mailen met de beide operators die jij noemde in een eerdere post. Arabian-adventure is totaal voor de 2 tours AED 655 en bij dubaidesertsafari.info AED 119 . Ik ben ook nog in contact met Northtours ken je die touroperator? Groetjes Simone

Da’s niet helemaal waar. In The Scene (Pier 7, Marina Promenade, Dubai Marina) schenken ze bv. wel alcohol en je eet er super lekkere steaks aan een schappelijke prijs.

@Simone,
Wij vonden Jumeirah Mosque (bezoek met gids) wel interessant. Nadien hebben we dan de wijk Bastakiya bezocht en geluncht bij Arabian Tea House.
Je kan in het Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding ook deelnemen aan een cultural meal (ontbijt, lunch of diner). Dat leek ons ook heel interessant maar het paste niet in ons schema.
Madinat Jumeirah vonden wij ook leuk om een keer 's avonds te doen.

Dank je wel Ambesoli voor je tips! Ik ga ze meenemen in m’n opschrijf boekje :slight_smile: kunnen we ook weer zeker wat mee!

Hebben jullie ook een tour gedaan naar de woestijn ? en zo ja dan ben ik natuurlijk benieuwd bij welke operator :slight_smile:

Neen, wij hebben de Wahiba Sands in Oman gedaan (met overnachting). Was een unieke ervaring!

Nog even over de metro/tram. Als je vanaf Deira of Downtown naar Dubai Marina wil met het openbaar vervoer, dan moet je eerst de metro nemen en in station DAMAC overstappen op de tram. Je hoeft niet persé een dagkaart te kopen, gewoon een los kaartje kan ook (2 zones, kaartje is één uur geldig). Je kan ook met de taxi. Taxis zijn spotgoedkoop en meestal sneller dan de metro/tram.

Kijk eens op the ENTERTAINER - Buy One Get One Free offers on Dining, Restaurants, Spas, Hotels, Waterpark, Dessert Safari & Gyms of er eventueel een bedrijf is wat dinner cruises / woestijnsafari’s aanbiedt (North Tours staat er in zie ik net). Met de vouchers in het boek (of de app) is bij de deelnemende bedrijven de tweede persoon gratis. De app kost wel 445 AED maar als je wat dure excursies doet, dan haal je het er snel uit. Er staan ook veel restaurants in, en ook daar eet dan de tweede persoon gratis.

1 like

Hoi Simone, Norttours ken ik zelf niet maar ja er zijn er ook zoveel.
In ieder geval hebben ze allemaal een soort keurmerk en de gidsen moeten examen doen.
De programma’s komen ver overeen, dan zou ik voor een gemiddelde prijs kiezen.
Groetjes, Bettina