Dag iedereen,
Tijdens onze heenweg naar Azië maken we een stop in Dubai. We landen om 6u s ochtends en onze vlucht is s avonds om 21.30
We hebben besloten om de Big bus tour te doen om zoveel mogelijk uit onze dag te halen. Deze start echter pas om 9u. De dichtsbijzijnde opstap plek ik deira city center. Maar er valt natuurlijk zo vroeg in de ochtend nog niets te doen. Heeft iemand ideeën? We dachten eventueel gym of zwembad in de luchthaven, maar wacht nog op een antwoord qua openingsuren.
Of is er ergens een leuke plek om te ontbijten?Of al een ochtendwandeling te maken?
Hoelang raden jullie aan vooraf op de luchthaven weer terug te zijn? We vliegen met emirates, en we moeten ons dus niets van onze bagage aantrekken.
Welke stops lonen echt de moeite om van de bus te stappen?
We lazen ook over de sunset tour. Deze start om 16.30 en duurt 3u maw 19.30 terug. Te risky om de vlucht te halen?
Hallo, in principe moet je een uur/anderhalf uur overbruggen en Deira is een leuke buurt om rond te wandelen
en je zit vlakbij de Creek dus eetgelegenheden volop.
Zover is het niet van de luchthaven en je kan daar een taxi nemen of met de metro, een dagkaart is 17 dirham, de taxi rond 50-60 dirham.
In Deira Center gaan de winkels maar om 10 uur open maar je kan er wel al rondlopen.
Bij uitchecken hoor je wel hoe laat je terug moet zijn op de luchthaven.
De moeite om uit te stappen: Burj Khalifa (dubai mall), Burj al Arab met strand en Madinat Jumeirah, Atlantis the palm, Gold & spice Souk/Creek ( Deira).
Dubai Marina en the Walk zijn leuker om s avonds te doen. Het verkeer is enorm druk dus je moet echt wel kiezen waar je wilt uitstappen anders red je het niet als je aan tijd gebonden zit. Veel plezier ! Groetjes, Bettina
Bigbus is een leuk idee, maar vergelijk het niet met andere steden. Deze gaat namelijk met een noodvaart langs de dingen en je waait van het bovendek af.
Mocht je besluiten de tour toch te doen, ga dan zeker niet voor de lange. Dit heeft geen enkele meer waarde.
Neem in de bus plaats aan je linker kant, daar zie je 80% van alles.
Ik weet niet hoe het 's morgens om 6u is, maar wij hebben er een dik uur over gedaan om uit de luchthaven te geraken (landing was 's nachts 0u15).
Ik zou toch zorgen dat ik ten laatste om 20u30 in de terminal ben. Het is altijd zo druk daar op de luchthaven en je moet toch weer door de security enz.
Big bus? Ik heb ze zien rijden vorige week. En de ‘noodvaart’ waarover zaan het heeft, is niet overdreven! Ik zou kiezen voor taxiritten naar de plekken die jullie willen bezoeken. Taxi’s zijn niet duur. Om een idee te geven: van de luchthaven naar Dubai Marina (ongeveer aan de andere kant van de stad, 45 km) kostte ons 100 AED (starttarief op de luchthaven is 25 AED, in de stad is het starttarief 5 AED). Neem wel de officiële Dubai Taxis (beige met een gekleurd dak). Metro is ook te doen, maar de metrostations zijn niet altijd strategisch gelegen.
Atlantis (en The Palm) zou ik niet doen. Je verliest er veel tijd mee en op de Palm is eigenlijk weinig of niks te zien. Wil je een mooi uitzicht op The Palm Jumeirah? Ga dan iets eten of drinken in The Observatory, het restaurant van het Dubai Mariott Harbour op de 52ste verdieping.
Burj Khalifa moet je eens van de buitenkant bekijken, maar ik vond het bezoek aan de 124ste (of was het 125ste?) verdieping niet zijn geld waard. Je ziet op het 124ste niet meer dan op het 52ste.
Madinat Jumeirah en Souk Madinat is ook tof om door te wandelen (hoewel ‘s avonds gezelliger dan overdag) en je hebt er vanaf het terras (Bahri Bar) van hotel Mina A’ Salam een mooi uitzicht op de Burj Al Arab. Je kan gewoon wat foto’s gaan nemen, je hoeft er zelfs niks te verbruiken.
Dubai Marina vind ik momenteel het aangenaamste deel van de moderne stad. Het is geloof ik ook de enige plek die zo goed als af is en waar je geen hinder hebt van wegenwerken of bouwactiviteiten. Dubai blijft gewoon één grote bouwwerf. Heel mooi ook om vanaf daar de hoge buildings te fotograferen.
Het oude stadsdeel, de wijk Bastakiya, is ook fijn om eens door te wandelen. Je kan er in het Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding deelnemen aan een ‘cultural breakfast’ (of lunch). Wandel eens rond de moskee en neem dan een abra (1 AED) naar de overkant van de creek om de verschillende souks te bezoeken.
Als ik één tip mag geven:
Ga naar de Burj Kalifa en ga ook omhoog. Je combineert dan de Dubai Mall en de Burj Kalifa.
Wel vooraf op internet kaartjes kopen, anders zou je wel eens achter het net kunnen vissen.
Alleen de 125e verdieping is voldoende, je kijkt dan al overal overheen.
Vond je dat echt de moeite? Wij niet. Komt misschien wel omdat we die lunch op de 52ste al gedaan hadden. Daar had je ook 360° uitzicht. Ik vond niet dat ik op de Burj Khalifa meer gezien heb, eerder minder omdat je verder van alles af zit. En Dubai Mall … tja, da’s gewoon een mall en meer ook niet. De dancing fountains vond ik dan weer wel mooi.
Ieder zijn ding zeker?