8 dagen in Dubai geweest

Hoi allemaal,

Aangezien ik onlangs (kerstvakantie) ik Dubai ben geweest en op dit forum weinig informatie kon vinden hierbij wat tips:

  • Maak een vlucht met een watervliegtuig over Dubai, echt een super ervaring! Reserveren kan via www.seawings.ae. Tijdens deze vlucht vlieg je o.a. over Dubai Marina, de Palm en de Wereld. De vlucht duurt ca. 40 minuten en is heeft een zeer hoge prijs, vooraf per mail afdingen is zeker de moeite! (wij kregen na even aandringen bijna 50% korting!). Toen we het watervliegtuig in gingen was de plek naast de piloot vrij (hier vragen ze normaal extra geld voor), ik mocht hier toen zonder extra te betalen zitten!

  • Bezoek het Atlantis Hotel (op de Palm) per monorail. In het Atlantis hotel is een mooi aquarium en een waterpretpark (zijn wij niet geweest). Bij de winkeltjes in het hotel is een winkel waar ze ijsjes verkopen en de ijsballen door de winkel overgooien :), erg leuk om even te kijken (en een heerlijk ijsje te eten!).

  • Wil je goedkoop eten ga dan naar de Foodcourts in de verschillende winkelcentrums.

  • Jumeirah Beach park (betaald strand) vond ik niet heel bijzonder, daarentegen lagen wij vaak op de heerlijke (gratis!!) bedjes van bar/restaurant Zero Gravity. (naast de Skydive bij Dubai Marina). Je kunt er gebruik maken van de schone toiletten en bent niet verplicht een consumptie af te nemen (al hebben ze wel lekkere cocktails).

  • Mall of the Emirates (Groot en mooi winkelcentrum met indoor skibaan)

  • Marina Mall (Kleinschalig maar leuk winkelcentrum als je in de Marina verblijft).

  • Dubai Mall (grootste winkelcentrum met o.a. aquarium en ijsbaan)

  • Souk madinat (Arabische winkeltjes, sfeervol opgezet en restaurantjes in leuke setting.)

  • Reserveer vanaf 30 dagen van te voren een bezoek aan de Burj Khalifa, (at the top). Als je rond half 6 bij 1 van de gezellige restaurantjes tegenover de Burj Khalifa gaat zitten is er nog voldoende plek en heb je mooi uitzicht op de fonteinenshow die om 18:00 uur start. Bezoek aan de Burj Khalifa kun je combineren met Dubai Mall (ligt direct naast elkaar).

  • Maak gebruik van de metro, deze komt elke 10 minuten en is zeer goedkoop.

  • Taxi’s zijn ook zeer goedkoop en werken netjes met de meter aan.

  • Wij zijn in Marina View hotel apartments verbleven, prima budget appartement met schone ruime kamer, zwembad en op loopafstand van Marina Mall, metro, strand en The Walk.

Dubai wordt ook vaak als vrouwonvriendelijk omschreven, dit viel mij 200% mee. Wij zijn (in tegenstelling tot bijv. Egypte/Tunesië) door niemand lastig gevallen en nooit onvriendelijk behandeld. Dubai is zeer schoon, veilig en modern opgezet.

Hoi Angel88,
Bedankt voor de tips! Mijn vriend en ik vliegen in september via Dubai naar Bangkok en hebben besloten een paar dagen in Dubai te blijven. Mijn vriend wil heel graag een bezoek aan de Burn Khalifa brengen. Is het noodzakelijk om zo lang van de voren te reserveren? Of kun je dit ook ter plekke regelen? En zo nee, hoe maak je zo’n reservering vanuit nl?

Via Wereldwijzer app

Hoihoi,

Je kunt via deze site je ticket reserveren: Buy Online & Book Now to Visit the Burj Khalifa | Burj Khalifa .
Als je ter plekke een ticket koopt kun je lange rijen verwachten + kans op teleurstelling als er geen plek is. Vooral de tijden rond zonsondergang zijn erg populair en zitten snel vol, ik zou dus zeker wel van te voren reserveren.

Tnx Angel! Nog tijd genoeg,dus ik ga eens kijken op die site. :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Wij zijn in februari ook naar Dubai geweest en we vonden het echt super!
Dubai kampt met vooroordelen als het een duur en luxueus land is maar dat hebben wij heel anders ervaren.
Wij vonden het eten goedkoper en heel betaalbaar.
Bij Ravi’s ( er zijn er meerdere in Dubai ) kan je goedkoop en lekker eten voor 5 euro pp en in de foodcourts in de malls eet je voor 7 euro een lekker gerecht.
De metro is modern en een ideaal vervoersmiddel maar soms heb je wel een taxi nodig en die zijn heel betaalbaar. Voor een rit van 30 km betaalden wij 15 euro.
Dubai on a budget is zeker mogelijk als je wat uitkijkt.
Burj Khalifa moet je zeker op voorhand reserveren, het uitzicht is verbluffend!
Na een bezoek aan de Burj Khalifa geniet je van de fonteinen, een gratis spektakel dat zeker de moeite is.
De restaurantjes bij de fontein zijn allemaal betaalbaar, wij aten in the social house lekkere noedels en een salade.
De soukh Medinat Jumeirah is heel gezellig, en je hebt er uitzicht op de Burj Arab, het enigste 7 sterrenhotel ter wereld daar genoten wij van live muziek.
Dubai is vrij westers en mensen zijn heel erg aardig.
Een ideale bestemming voor een stopover of voor een weekje vakantie in onze wintermaanden.

Ik ga in juni voor een weekje naar Dubai. Ik heb nog geen hotel geboekt en ik zou graag weten of iemand enkele hotels kan aanraden en ook een hotel in abu dhabi.

Via Wereldwijzer app

Wij verbleven in het Winchester grand deluxe hotel, het zijn appartementen/studios. Er is een zwembad op het dak, de studios zijn ruim en hebben veel faciliteiten. Er liggen 3 metrostations in de buurt op 15 min lopen.
Wij boekten via booking.com
Winchester heeft meerdere hotels verspreid in Dubai.
In juni kan het heel warm zijn in Dubai daarom raad ik je aan om een hotel met een zwembad te boeken.
Op tripadvisor vind je een lijst met hotels en ervaringen.

Hebben jullie een verblijf geboekt met ontbijt?kan je gemakkelijk ergens buiten ontbijten? We dachten om tijdens ons verblijf verschillende hotels te boeken paar dagen aan het strand en paar dagen in de stad of is dat geen goed idee.

Via Wereldwijzer app