stopover Dubai 2/3 dagen alleen (vrouw) veilig? En reisgenoot gezocht

Hi All!

Ik ga binnenkort 2.5 maand naar Kaapstad voor een afstudeer onderzoek.
Ik ben van plan om een stopover in Dubai te boeken met Emirates. Zal ik 2 of 3 dagen doen?
Wat is zoal leuk om te doen en is het wel veilig om als vrouw daar alleen door te stad te lopen? Toevallig weet ik wel dat wanneer je “blank” bent meteen als rijk/ normale toerist wordt gezien, alles is dan ok. Ik ben zelf getint (Indonesische afkomst) en heb uit andere reis ervaringen gemerkt dat ik wel soms “anders” word behandeld.
Ook heb ik gelezen dat een vrouw in een hotel vaak als prostituee wordt gezien, en/of door Arabische mannen wordt benaderd? Is dat waar?

Heeft iemand misschien ook tips van leuke, lokale restaurantjes? Of is er iemand toevallig 2-6 November '13 in Dubai? :slight_smile:

Alvast bedankt, Mila

Dubai is absoluut veilig!

De mensenstem geld in Dubai zijn beslist niet de blanken, maar de oliesheiks. Er lopen best veel blanke touristen rond in Dubai, maar blanke die er werken. Daarnaast zijn er ook veel arbeiders uit bijvoorbeeld Nepal en Maleisië.

Hoe mensen je benaderen hangt met name van jezelf af. De Verenigde Arabische Emiraten is een moslimland, en om er al te bloot rond te lopen is not done. Er zijn altijd wel meiden die toch in hotpants lopen, en ja, die worden soms nagestaard. Ik moet zeggen dat ik zelf ook even met mijn ogen knipper als ik dat zie en denk ‘moet dat nou?’. Ik vind het behoorlijk respectloos!

Leuke restaurants ken ik niet. Toen ik in Dubai was at ik op de markt of in een shoppingmall. Niet sfeervol, maar wel lekker en goedkoper dan elders.

1 like

Hallo Mila, het is precies zoals Jenny zegt, als je zelf fatsoenlijk gekleed gaat en je fatsoenlijk gedraagt is er niks aan de hand, je ‘‘straalt’’ zelf uit of je contact wilt of niet. Voor de rest ligt het aan je budget en interesses hoe lang je wilt blijven, welk hotel, welke buurt, wat je wilt zien en uiteraard hoe de vliegtijden zijn. Het vervoer is heel makkelijk, de metro heeft twee lijnen, dagkaart 17 dirham (iets van 4euro), en met de taxi kom je overal en goedkoop. Er is ook een Bigbus Tour Dubai die gaat langs alle bekende plaatsen en hoef je in ieder geval niet alleen op stap. Misschien handig dat je dat ticket op voorhand boekt, zoals ook Burj Khalifa, die moet je zeker gedaan hebben. De malls zijn tot 2300 open dus dat kan je beste s avonds doen. Dubai Creek, Palm Island, Burj al Arab met Jumeirah Soukh kan je dan overdag doen. s Avonds is de Marina heel leuk en The Walk. The Walk is de plaats waar jonge Emiraten met hun superdure auto’s paraderen en naar de vrouwen lonken, grote wandelboulevard met restaurants, winkels, terrassen…Groetjes, Bettina

1 like

Betina & Jenny,

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Ik heb toch 3 dagen stopover geboekt. Ik kom aan in de nacht van zondag 3 november en vertrek woensdag 6 november naar Kaapstad. Ik heb er ontzettend veel zin in!!! :slight_smile:
Ik denk dat het een beetje te vergelijken is met Jakarta…ik vind het ook behoorlijk ongepast om daar als toerist zijnde in je hotpants over straat te lopen. Maar op Jumeirah Beach ligt men wel in bikini’s op het strand? Of zijn het dan ook voornamelijk toeristen?

Ook heb ik veel gelezen over de Desert Safari.
Hebben jullie daar ervaring mee? Zo, ja wat is een goede organisatie om deze excursie te boeken?
En wat is een leukere buurt om te verblijven…het oude gedeelte (ik ben even de naam vergeten) of de moderne gedeelte?

Groetjes Mila

Ik heb nooit in Dubai overnacht. Ik heb een aantal keer mijn vluchten zó geboekt dat ik na het landen in Dubai volop de tijd had om naar de stad te gaan, om aan het eind van de dag in het vliegtuig te slapen terwijl ik verder vloog.

Bij deze mijnreisverslag van Dubai.

1 like

Hoi Mila, je kan op stand gewoon met je bikini hoor, daar vind je de toeristen en expats.
Desert Safari in Dubai heb ik geen ervaring mee, die in Abu Dhabi zijn in ieder geval heel goed. Hotels kunnen je daar ook bij helpen.
Persoonlijk vind ik het oude gedeelte het leukst, rond de Creek.
Als je bij booking.com kijkt kan je eens vergelijken en zoeken.
Groetjes, Bettina

1 like

Jenny,

Ik heb je blog gelezen, super leuk! Thanks!!
Je hebt veel van de wereld gezien zeg :wink: Hoeveel uur was jouw stop over in Dubai?
Ik heb op de terug weg, in januari, namelijk een stop over van 10 uur in Dubai weer. Dan wilde ik weer de stad in gaan, is wel te doen toch? :slight_smile:

Thanks for de info Bettina!
Ik ga idd toch maar op zoek naar een hotelletje vlakbij the creek :slight_smile:

Hoi Mila

Nog een paar dagen en dan vertrek je naar Dubai, geweldige stad om te zijn.
De dessert safari is erg leuk om te toen, wij hebben via cobone.com geboekt, daar heb je leuke aanbiedingen.
Wat zeker een aanrader is om te doen is de Dubai mall bezoeken, om 20.00 heb je elke avond het waterfontein spektakel onder de Burj Khalifa, deze moet je ook zeker bezoeken, je hebt prachtig mooi uitzicht. In de mall’s heb je genoeg eet gelegenheden waar je heerlijk en voor een normale prijs kan eten. Je hebt ook genoeg supermarkten in de malls zitten daar kan je ook genoeg halen.

Als je naar het strand wilt, zou ik je jumaira beach park aanraden, hier betaal je ongeveer 5 aed voor, maar daarvoor heb je ook de sanitaire voorzieningen.
Bij public beach kan je gratis op het strand liggen, alleen zijn daar veel lokale mannen die aan de rand staan te gluren naar het vrouwelijk schoon. Bij jumairabeach heb je dat dus niet. Omdat dit verder van de straat ligt.

Wat ik ook als tip wil meegeven is dat je de creme kleurige taxi’s moet nemen. Deze zijn normaal van prijs, je hebt ook de witte deze zie je vaak bij hotels en deze zijn duurder. De creme kleurige taxi’s met een rosé dak is alleen voor vrouwen.

Geniet van je tijd in Dubai je zult het geweldig vinden.

Groetjes
Sandra