Verzekering?

Hoi,
Weet iemand of het nodig is verzekerd te blijven in Nederland en in geval van geen werkgever of ik over moet stappen op een particuliere verzekering??

Mijn ABN dekt maximaal 2 maanden (wil 3 weg) dus niet zo geschikt, ze willen ook nog ns dat je verzekerd blijft in Nederland.
Aan de andere kant is een heel nieuwe afsluiten ISIS/Elvia ook wel duur. Zeker omdat ik deze al verzekring al heb.

En wat zijn de gevolgen van geen verzekering hebben in nederland? Als ik een ziekte oppik in het buitenland en meeneem naar nederland, wordt deze niet gedekt?

Als ik over moet naar een particuliere is ABN iig geen optie,
gezeur… :angry:

Hoop dat iemand dit leest die met hetzelfde bijltje heeft gehakt!
Thanx

hoi,
Als je geen baan hebt moet je je sowieso particulier verzekeren, wil je niet voor verrassingen komen te staan bij ziekte e.d.
Ik neem ontslag en daarom neem ik een reisverzekering (bijv ISIS of ELVIA-globetrotter) daar kun je ook een thuiskomst verzekering afsluiten + evt een maand extra voor je vertrek, bij hen hoef je niet nog eens extra in Ned. verzekerd te zijn.
wanneer je wel een werkgever blijft houden, kun je wel een gewone reisverzekering afsluiten voor drie maanden. (mijne = Amicon)
groetjes,
Liesbeth

Beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit zeggen ze wel eens.

Als je ziekenfonds bent verzekerd, ivm werk of een uitkering, volstaat een “gewone” (doorlopende) reisverzekering. Indien de doorlopende slechts voor 2 maanden dekt, en je gaat 3 of meer maanden op reis, dan kan je het volgen doen:

• je bestaande verzekering uitbreiden (indien mogelijk)
  • een andere afsluiten die wel voor een lange periode geldig is
    Let er ook op dat de standaard verzekeringen werkzaamheden / studie / stage ed vaak niet dekken.

Indien je geen ziekenfonds of particulier hebt lopen, dan geven de normale verzekeringen geen dekking, ze zijn namelijk alleen aanvullend. Dan heb je dus een andere, uitgebreidere verzekering nodig. Vele gebruikt daarvoor, oa door wereldreizigers en vakantiewerkers, is de Special ISIS. Ook de Elvia Globetrotter, en de Oom Global Traveler (deze laatste is een internationale ziektekostenverzekering) zijn veel gebruikt. Zoals eerder opgemerkt bieden deze alledrie ook de optie een periode voor vertrek en na thuiskomst mee te verzekeren.

We hebben nog meer uitgebreid einfo staan op www.joho.nl a

veel plezier,

Just