Ik wil voor een aantal maanden (iig meer dan 3) naar het buitenland. Ik weet nog niet precies waar heen, maar in ieder geval buiten Europa.
Bij veel aanvullende verzekeringen heb je wereldwijde dekking. Ik vraag mij dus af of het dan nog nodig is om een reisverzekering er bij te nemen? Wat is beter, alleen het een of het ander, of allebei?
Het is zeker wel aan te raden om naast je ziektekostenverzekering een speciale reisverzekering af te sluiten. De zorgverzekering dekt namelijk altijd wereldwijd, maar vaak maar tot maximaal 100% van de Nederlandse tarieven. Via een aanvullende verzekering kan dit uitgebreid worden naar bijv. 150% of 200% maar dat zou je dan specifiek moeten nakijken.
Ook als je ziektekosten al voldoende verzekerd zijn bij je zorgverzekeraar, is het raadzaam om een reisverzekering af te sluiten. Denk bijv. aan de kosten van overkomst van familie naar het buitenland als jou iets ernstigs zou gebeuren. Of wanneer je zelf terug zou moeten naar Nederland omdat een familielid ernstig ziek is of komt te overlijden.
Bij Tasman Verzekeringen kun je zelf je ideale pakket samenstellen en zo zelf bepalen wat je wel en niet verzekerd. Neem gerust een kijkje op onze website www.tasmanverzekeringen.nl (leden van Wereldwijzer.nl krijgen bovendien 10% korting op de premie) en als je nog vragen hebt dan horen wij dat graag van je.
misschien ben je er al uit en heb je al een beslissing genomen, maar misschien kan je een kijkje op deze site nemen http://bankreview.nl/vergelijk/verzekeringen/. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar je weet maar nooit! Succes met je keuze!!!:dag::dag: