Verzekering wel of niet door laten lopen?

Hoi,
ik ben benieuwd wie antwoord kent op mijn vraag. Ik wil een half jaar naar het buitenland voor het avontuur, cultuur en o.m. vrijwilligerswerk. Ik zeg mijn baan op en dacht mijn zorgverzekeraar wel door te kunnen betalen voor die 6mnd maar nu kom ik erachter dat het werkegeversdeel( niet gering) ook voor mijn conto komt! Wat te doen; verzekering tijdelijk opzeggen (en nemen ze me dan weer aan?) en het met reisverzekering doen of is dat riskant? wie heeft hier ervaring mee?
ik hoop op jullie reacties, dank alvast!

uhm :paranoid:
woon je in NL?
sinds 1 jan. 2000 en…6 (??) hebben we de basisverzekering.
je bent verplicht een basisverzekering te hebben als je ingeschreven staat bij een gemeente. dat betekend dat als je je uitschrijft bij de gemeente je dus geeeen basiszorgverzekering meer hoeft te nemen

veel lang op reis reisverzekeringen hebben sinds die tijd dus een verschil in dekking.
all incl, incl geneeskundige kosten als je geen zorgverz. hebt
aanvullend, om datgeen je basisverz in het buitenland niet dekt, te dekken
en zonder, als je denkt dat je basisverz. alles dekt.

ik kan je niet adviseren wat te doen. ik zou eens goed de voorwaarden opvragen bij je huidige zorgverz. en wat hun dekking is en wat je kosten zijn als je in het buitenland zit.
als je dus besluit op te zeggen, moet je je ook uitschrijven bij de gemeente en een verz. kan je idd weigeren als je terug komt, of bepaalde dingen uitsluiten
je hebt bepaalde reisverzekeringen die ook nog een maand tot 2 mnd geneeskundige dekking geven bij terugkeer naar NL, zodat je dus 2 mnd de tijd hebt om een verzekering te regelen

kijk eens op www.joho.nl of neem contact met ze op!