Ik ga in oktober ca. 1 jaar naar Zuid-Amerika, naar diverse landen. Mijn vraag is, kan ik de basisverzekering in nederland stopzetten en gewoon een uitgebreide reisverzekering nemen?
Dit scheelt namelijk 110 euro per maand! Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar veel wijzer werd ik er niet van…
Daarnaast heb ik momenteel via de ABN een doorlopende reisverzekering, is deze volgens jullie toereikend voor zo’n reis? Zo, nee welke verzekering raden jullie aan. Waar moet ik op letten?
Ik heb zojuist bij Elvia gekeken, het zou me 500 euro kosten en dan heb ik geen basisverzekering meer nodig. Er staat echter dat het mogelijk is dat ik wettelijk verplicht blijf om een basisverzekering aan te houden. Ik morgen maar even de Agis bellen om te infomeren en daarna de gemeente en wellicht even de CVZ.
Hoi, ga je langer dan 9 maanden het land uit ben je verplicht je uit te schrijven bij de gemeente. Je wordt dan met al je gegevens als het ware geparkeerd. Je kunt er ook vrijwillig voor kiezen je uit te laten schrijven. Pas dan kun je je basisverzekering opzeggen. Succes