Hallo!
Ik wil een half jaar naar het buitenland om daar als au pair te gaan werken. Inmiddels is het bijna zeker dat ik bij het gezin waar ik nu contact me heb terecht kom, maar ik zit nog wel met een paar vragen waar ik met google niet helemaal uit kom.
Hoe zit dat bijvoorbeeld met een reisverzekering? Het wordt voor net iets meer dan 6 maanden (half februari tot eind augustus), valt dat dan onder het kopje “reis” of heb ik een ander soort verzekering nodig? Ik wil wel goed verzekerd zijn voor het geval ik een keer een dokter nodig heb daar.
En hoe zit het met mijn eigen verzekering in Nederland? Moet ik daar nog iets aan doorgeven of kan dat gewoon blijven zoals het is?
En voor de mensen die ook een half jaar zijn weggeweest: hoe hebben jullie dat gedaan met bagage? Want je mag bij de meeste luchtvaartmaatschappijen maar maximaal 20 kg (sommigen zelfs maar 15) aan bagage meenemen maar ik denk toch dat ik meer nodig ga hebben aangezien ik daar voor een half jaar zit. Ik kwam al op 17 kilo uit toen ik een week wegging. En toen had ik alleen maar zomerkleding bij me. Nu moet ik denken aan kleding voor warme dagen, kleding voor koude/regenachtige dagen, jassen, verschillende schoenen (want ik ga niet midden in de zomer tijdens een hittegolf op laarzen lopen en ook niet in februari in de kou op sandalen), etc. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En hebben jullie nog andere tips/dingen waar ik aan moet denken?
Gr,
Myriam