De afgelopen dagen zijn enkele kritische posts van mij verwijderd in het algemene forum. :mad:
Nadat ik hierover in het forum over had geklaagd dat dit censuur betreft en wij toch allen de vrijheid hebben binnen de regels van het forum berichten te plaatsen, zijn mijn posts hierover opnieuw verwijderd. Hetzelfde geldt voor een post van een “medestander” die het ook niet eens was met de censuur de Wereldwijzer eerder bij haar had toegepast.
Shame on the betreffende redacteur! Mag ik rekenen op een sanctie jegens hem/haar?
Graag opheldering: waarom voelt de redactie zich vrij posts te verwijderen naar goeddunken? Zoals ik eerder al schreef: dit is geen Noord-Korea.
Overigens gingen mijn posts erover dat het niveau op Wereldwijzer zo ontzettend daalt (inhoudelijk, taalkundig) en dat Wereldwijzer meer verwordt tot een vakantiesite in plaats van een reizigersforum waar je daadwerkelijk nuttige informatie uitwisselt; zelf wil ik bijvoorbeeld graag informatie over de veiligheid in Mali (van levensbelang!), en niet een kinderachtige peiling over wat ik op vakantie doe als het regent (lang leve LP’s Thorn Tree, zegt deze uitgediende (lid sinds 2004)). Dat een post daarover wordt verwijderd is diep triest.
De redactie van Wereldwijzer gaat maar door met de censuur en het verplaatsen van mijn berichten naar onvindbare andere subfora.
Onderstaand bericht valt toch echt onder deze subcategorie (Algemene vragen & discussies), dus ik verzoek de redactie/moderators dringend dit bericht te laten staan:
Geachte redactie,
De afgelopen dagen zijn enkele kritische posts van mij verwijderd in het algemene forum. :mad:
Nadat ik hierover in het forum over had geklaagd dat dit censuur betreft en wij toch allen de vrijheid hebben binnen de regels van het forum berichten te plaatsen, zijn mijn posts hierover opnieuw verwijderd. Hetzelfde geldt voor een post van een “medestander” die het ook niet eens was met de censuur de Wereldwijzer eerder bij haar had toegepast.
Shame on the betreffende redacteur! Mag ik rekenen op een sanctie jegens hem/haar?
Graag opheldering: waarom voelt de redactie zich vrij posts te verwijderen naar goeddunken? Zoals ik eerder al schreef: dit is geen Noord-Korea.
Overigens gingen mijn posts erover dat het niveau op Wereldwijzer zo ontzettend daalt (inhoudelijk, taalkundig) en dat Wereldwijzer meer verwordt tot een vakantiesite in plaats van een reizigersforum waar je daadwerkelijk nuttige informatie uitwisselt; zelf wil ik bijvoorbeeld graag informatie over de veiligheid in Mali (van levensbelang!), en niet een kinderachtige peiling over wat ik op vakantie doe als het regent (lang leve LP’s Thorn Tree, zegt deze uitgediende (lid sinds 2004)). Dat een post daarover wordt verwijderd is diep triest.
Jouw bericht stond er net ook al op, maar dan uit iemand anders naam.
Wie bepaalt hier wat de sfeer is? Mijn punt was nu net dat de sfeer hier steeds slechter wordt, met verwijten over en weer en het “op de man spelen” in berichten.
En wat is er mis mee als ik - en met mij inmiddels diverse anderen, van wie telkens alle berichten worden verwijderd - een opmerking maak over de vele spelfouten en zinloze topics op dit forum? Mogen wij onze mening niet uiten?
We hebben meerdere computers, was verkeerd ingelogd.
Wie bepaalt hier wat de sfeer is? Mijn punt was nu net dat de sfeer hier steeds slechter wordt, met verwijten over en weer en het “op de man spelen” in berichten.
Dat is soms een grijs gebied. In eerste instantie bepaalt een forumbeheerder dat. Admins hebben uiteindelijk het laatste woord hierover.
Wanneer je verwijten over en weer en het “op de man spelen” tegenkomt, druk dan op het ‘belletje’ icoon bij een bericht. Je rapporteert dan het bericht, zodat er bij ons een melding binnenkomt. Wij kijken dan naar een dergelijk bericht en ondernemen eventueel actie.
En wat is er mis mee als ik - en met mij inmiddels diverse anderen, van wie telkens alle berichten worden verwijderd - een opmerking maak over de vele spelfouten en zinloze topics op dit forum? Mogen wij onze mening niet uiten?
Indien je daar een opbouwende discussie over wilt beginnen, dan kan dat in een apart topic in het stamcafe.
Dank voor de suggestie, ik geloof dat er inderdaad een opbouwende discussie hierover is gestart in het stamcafé.
Het mag wel gezegd worden dat ik vandaag ontzettend veel steun in het forum (en privé) heb ontvangen voor mijn standpunt. En tevens mogen sommige forumbeheerders nog eens heel goed tegen het licht worden gehouden, maar door wie is maar de vraag. Bij de persoonlijke reactie die ik vandaag van de redactie ontving heb ik op zijn zachtst gezegd ook nog flinke twijfels. Ook van hen had ik wel wat steun mogen verwachten, zeker na de keiharde persoonlijke aanvallen van sommige leden.
Al met al houd ik een hele nare smaak over aan de wijze waarop de moderators/redactie/forumbeheerders met de WW-leden omgaan. Op deze wijze bloedt het forum kwalitatief leeg, en dat is doodzonde.
Volgens mij zijn er nu 3 moderators die het topic in de gaten houden. Wat mij betreft mag een dergelijke kritische discussie gehouden worden, sommige mensen denken dat kritisch betekent dat beledigen is toegestaan, omdat ze zich zelf beledigd voelen door de kritiek. Beledigingen worden dan ook niet geaccepteerd en verwijderd. Als meningen en observaties goed verwoord worden, hoeft niemand zich echt beledigd te voelen.
Dank voor dit bericht. De inhoud van je boodschap wordt door mij onderschreven. Wat ik echter niet begrijp is dat de forumbeheerder in het betreffende topic zich diverse malen op ruwe wijze heeft geuit. Wordt over dat soort posts door forumbeheerders onderling gesproken en spreken jullie elkaar zonodig ook aan? Haar kwalificaties (zoals “lullig”) vond ik - en met mij anderen - ongepast. Wie weet dat hier ook een deel van de onvrede vandaan komt?
Ja, zeker. Hoewel de taalfouten op zichzelf niet het punt zijn - zie alle posts. Ik had er verstandig aan gedaan dit niet in de titel van het topic op te nemen, want dit blijft kennelijk voor verwarring zorgen.
Blijft overigens staan mijn opmerking en vraag over de (andere) twee forumbeheerders die uit hun slof zijn geschoten en bij nader inzien wellicht toch wat moeten inbinden.
Dat het topic “Zinloze topics” nu op slot is gezet door Wendyd is ronduit absurd. Zeker nu dit gebeurt zonder goede aanleiding en vermelding van het feit dat het slot erop is gezet.
Het was nu net die arrogante wijze van moderaten die aanleiding was voor het hele topic. Staat de gehele redactie achter deze actie van Wendyd? Of is dit een eenmansactie omdat zij geirriteerd is dat niemand achter haar ondermaatse verwijten staat?