verwachte kosten?

Ik zal waarschijnlijk in Februari alleen voor 16 dagen gaan rondreizen in Costa Rica.
Ik heb alleen nog wat vragen omtrent het budget.
Ik heb het volgende gerekend
Ontbijt zit bij de reis inbegrepen plus 1 maal lunch op excursie voor de rest heb ik ongeveer 500 euro geteld.
In de reissom zit het volgende aan excursies
1 dag canopy tour Monteverde plus nachtwandeling s’nachts
1 dag excursie Corcovado
1 dag snorkelexcursie eiland Cano
Nu heb ik voor de rest van de reis gerekend voor overige excursies 500 euro.
Nu is mijn vraag dekt dit de kosten een beetje?

Ook lees ik toch wel links en rechts flink wat problemen met criminelen en huurauto’s e.d
Is het wel verantwoordt om alleen rond te reizen, niet dat ik bang ben aangelgt aangelegt maar je bent toch in een vreemd land.
Hoe veilig is het ook om onderweg te stoppen en je auto even te verlaten om wat rond te kijken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hi,

Lastig antwoorden als je de verdere invulling van je reis niet kent, maar een paar opmerkingen:
Als je met de auto reist, ook de kosten voor benzine meerekenen, afhankelijk van je afstanden kan dit best oplopen.

Lunch en diner kun je zo duur maken als je zelf wilt. Kies je voor een eenvoudige schotel van 5€, bijv rijst met kip bij een soda, of kies je een internationaal restaurant waar je snel 20€ kwijt bent?

Voor ieder park dat je naast je excursies bezoekt ook $10 rekenen.

500€ moet haalbaar zijn, maar dan moet je geen gekke dingen doen.

Groetjes,
José

Costa Rica is zeker geen goedkoop land. Al de prijzen zijn weer gestegen en deze stijgen elk jaar rond december opnieuw.
nationale parken zijn van $8 naar $15 gegaan p/p De supermarkt prijzen liggen hier gelijk en op sommige producten zelf hoger dan in Nederland.
Autohuur met verzekering is zeer prijzig. Reken op zo`n gemiddelde van $80 per dag dat is incl. overnachten, eten en drinken en de ene dag kun je iets ondernemen en de andere dag niets. Natuurlijk kun je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
De euro staat momenteel ook slecht ten opzichte van de dollar, dat maakt het land nog duurder voor de mensen uit de EU.