volgend jaar willen mijn partner en ik een rondreis maken van 22 dagen door Thailand. Van Bangkok naar chang mai. En retour naar Bangkok en vandaaruit naar een eiland.
wie van jullie heeft ervaring met het inhuren van een privechauffeur? Wat zijn ongeveer de dagprijzen?
Is het verstandig en veilig om dit zelf te organiseren of kunnen we beter een georganiseerde reis boeken?
Ik heb geen ervaring met een privéchauffeur in Thailand, maar naar mijn mening heb je die niet per se nodig ook. Alles is goed te doen met trein, bus en vliegtuig en je komt eigenlijk overal wel redelijk.
Zelf organiseren is in ieder geval echt heel gemakkelijk, dus zou zeker geen georganiseerde reis boeken behalve als jullie veel waarde hechten aan de extra gezelligheid die het brengt en niet per se alle vrijheid willen.
Ik heb regelmatig een privechauffer gehad in Thailand, en dat is prima bevallen.
De dagprijzen varieren nogal, beetje afhankelik waar je bent. In het noorden ga je het in met een beetje babbelen soms redden voor €20-25 per dag.
In BKK zit je al snel op €30.
Je kunt dit prima zelf regelen. Vaak staan er wel taxichauffeurs bij je accomodatie waar wat mee te regelen valt.
Mocht dit niet zo zijn kun je iedere andere willekeurige taxichauffeur eens vragen.
Het enige probleem is die ene chauffeur te vinden die enigzins Engels spreekt.
Hoi,
Ik woon en werk grootste deel van het jaar in Thailand. Ben het eens met Mattie dat je zeker niet perse met een georganiseerde reis mee hoef.
Veel kan je op eigen gelegenheid doen maar sommige tours met privé chauffeur betekent wel dat je de tijd aan jezelf hebt en veel meer kan zien plus dat je op plekken komt waar niet alleen maar tourbussen komen. " het echte Thailand". Ik verhuur mijn comfortabele auto ( Isuzu) met betrouwbare Thaise chauffeur. Daarnaast kan ik ook hotels regelen en geef jullie graag advies wat jullie aanspreekt om te bezoeken. Je kan ook op mijn facebook pagina kijken: Redirecting...
Het is natuurlijk wat je zelf wil doen en wat niet. Een thaise chauffeur inhuren die met je deze reis gaat maken zal trouwens wel wat meer kosten dan 25 a 30 euro per dag. Die prijzen hanteren ze waarschijnlijk als ze 1 dag ingehuurd worden en 's avonds weer naast moeders de vrouw kunnen gaan liggen.
Een goede vriend van me hier in Udon Thani biedt prive chauffeur diensten aan, ook voor hele rondreizen. Zijn naam is toevallig ook Dirk, hij doet dit samen met zijn thaise vrouw. Kijk eens op hun website www.privechauffeurthailand.com en neem geheel vrijblijvend contact met hem op Redirecting... hij kan je helpen met je reis, en is zeker heel betrouwbaar!
Wij hebben de afgelopen 2 jaar elke keer nog gebruik gemaakt van een privé taxichauffeur. Met 2 kleine kinderen is het toch wel prettiger om op deze manier een behoorlijke afstand af te leggen. De kleine stukken hebben wij gewoon met het openbaar vervoer gedaan. En ook Bangkok - Chang Mai hebben we met het openbaar vervoer gedaan; namelijk de nachttrein.
Over de chauffeurs ben ik heel erg tevreden. Ik ben elke keer weer positief verrast. Zo zijn wij bijvoorbeeld de laatste keer met een taxi van Bangkok naar Khao Yai gereden via de Ayutthaya. Onze chauffeur heeft ons de mooiste plekjes laten zien. Had goede tips en had alle tijd. Hij was volgens mij ook bijzonder verbaast dat wij niet alleen onze eigen koffie kochten bij een stop, maar hem ook aanboden iets te drinken uit te kiezen. Ik denk dat door deze kleine gebaren een chauffeur ook graag iets extra’s doet.
Vervolgens zijn we met een kennis van deze chauffeur van Khao Yai naar Koh Chang gereden. En een aantal dagen met dezelfde chauffeur weer van Koh Chang naar Bangkok. Met behulp van deze chauffeur kon mijn man zijn IPhone laten maken voor een prikkie. (dan zie je toch dat je als toerist toch niet helemaal hetzelfde betaald als de locale Thai ) Mocht je vanuit Bangkok willen vertrekken, stuur mij dan even een prive berichtje, ik heb vast nog wel ergens de naam en het mobiele nummer van deze chauffeur).
Hoe wij aan deze gids/chauffeur kwamen? Precies zoals hierboven aangegeven; bij de ingang van ons hotel. Mijn man rookte graag 's ochtends een sigaretje en maakte dan meestal even een praatje met de chauffeurs die daar eigenlijk standaard stonden. Het voordeel daarvan is dat je ook gelijk weet dat je een chauffeur hebt die Engels kan
Ik zou het lekker zelf regelen. Ik denk dat je dan veel geld bespaart. Desnoods regel je het via een reisbureau ter plaatse, al denk ik dat een chauffeur voor een hotel goedkoper is (want een reisbureau of hotel vraagt ongetwijfeld ook een commissie).
Mocht je nog andere vragen hebben, mag je me altijd een prive berichtjes sturen. Je kunt mij ook bereiken via goedkopedroomvakanties.nl.
Ik wens jullie in ieder geval alvast een hele fijne vakantie in Thailand!