volgend jaar willen mijn partner en ik een rondreis maken van 22 dagen door Thailand. Van Bangkok naar chang mai. En retour naar Bangkok en vandaaruit naar een eiland.
wie van jullie heeft ervaring met het inhuren van een privechauffeur? Wat zijn ongeveer de dagprijzen?
Is het verstandig en veilig om dit zelf te organiseren of kunnen we beter een georganiseerde reis boeken?
Ik heb geen ervaring met een privéchauffeur in Thailand, maar naar mijn mening heb je die niet per se nodig ook. Alles is goed te doen met trein, bus en vliegtuig en je komt eigenlijk overal wel redelijk.
Zelf organiseren is in ieder geval echt heel gemakkelijk, dus zou zeker geen georganiseerde reis boeken behalve als jullie veel waarde hechten aan de extra gezelligheid die het brengt en niet per se alle vrijheid willen.
Ik heb regelmatig een privechauffer gehad in Thailand, en dat is prima bevallen.
De dagprijzen varieren nogal, beetje afhankelik waar je bent. In het noorden ga je het in met een beetje babbelen soms redden voor €20-25 per dag.
In BKK zit je al snel op €30.
Je kunt dit prima zelf regelen. Vaak staan er wel taxichauffeurs bij je accomodatie waar wat mee te regelen valt.
Mocht dit niet zo zijn kun je iedere andere willekeurige taxichauffeur eens vragen.
Het enige probleem is die ene chauffeur te vinden die enigzins Engels spreekt.
Hoi,
Ik woon en werk grootste deel van het jaar in Thailand. Ben het eens met Mattie dat je zeker niet perse met een georganiseerde reis mee hoef.
Veel kan je op eigen gelegenheid doen maar sommige tours met privé chauffeur betekent wel dat je de tijd aan jezelf hebt en veel meer kan zien plus dat je op plekken komt waar niet alleen maar tourbussen komen. " het echte Thailand". Ik verhuur mijn comfortabele auto ( Isuzu) met betrouwbare Thaise chauffeur. Daarnaast kan ik ook hotels regelen en geef jullie graag advies wat jullie aanspreekt om te bezoeken. Je kan ook op mijn facebook pagina kijken: Redirecting...