Zoals jullie misschien zien, is dit mijn eerste post op dit dit forum.
Ik had namelijk een aantal vraagjes.
Mijn toekomstige man en ik hadden graag een rondreis georganiseerd in Thailand als onze Honeymoon.
We hebben zelf een heel programma opgesteld. Eerst een aantal dagen Bangkok, dan richting het noorden met een aantal stops in Ayuthaya, Sukhotai en Lampang. Dan zouden we een aantal dagen gewoon in Chiang Mai blijven om daar de buurt te verkennen. En dan natuurlijk afsluiten met een strand bestemming. Nu zouden we eventueel het stuk tussen Bangkok en Chiang Mai willen overbruggen met een prive chauffeur en gids. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Kan je dit gemakkelijk regelen in Thailand zelf? Kennen jullie misschien mensen/organisaties die dit organiseren? Of is dit niet zo ingeburgerd in Thailand?
Het stuk tussen Bangkok en Chiang Mai heb ik altijd per trein afgelegd. Ik weet wel dat b.v. bij Greenwood je een wagen met chauffeur/gids kan huren. Daar kan je dan gelijk de mogelijkheden bespreken die er zijn om attracties te bezichtigen tijdens je tocht. Zelf heb ik zo’n chauffeur/gids al 2 x gehad in de ISaan en Midden-Thailand. Succes.
:chin:Ja als je duidelijke afspraken maakt van tevoren is er niks aan de hand maar dan wel** per dag** betalen(betaal zeker niet te veel vooruit) als je de Thaise taal niet machtig bent lijkt me dit wel een behoorlijke opgave je kunt ook met de bus gaan en die rit met stops maken persoonlijk zal ik Bangkok als laatst doen ivm de aan koop leuke hebbe dingetjes.
Succes verder met de plannen op dit forum kan je alvast leuke dingen op doen.Hoelang wil je dan verblijven in Thailand ?
We zouden graag een 3 weken gaan. Maar dat betekent ook dat we eigenlijk bijna 4 weken verlof hebben op het werk. Met de laatste voorbereidingen voor de trouw inbegrepen. In ieder geval stond Thailand al langer op ons lijstje. Maar de vorige keer vonden juist de bezettingen van de luchthavens plaats. Maar ik ben er 100% van overtuigd dat Thailand echt de moeite is…