Tips voor rondreis Thailand met prive-chauffeur

Hoi!

Ook al zijn we er wat betreft bestemming nog niet helemaaaaal uit, Thailand staat wel hoog in ons lijstje!

Wat zoeken we?
Een rondreis met prive-chauffeur, veel zien/ondernemen en aan het eind een paar dagen aan een prachtig strand.

Maar waar boek je zoiets? en wat is betrouwbaar? Bij een organisatie of juist zelf alles boeken (is dit überhaupt te doen met een prive chauffeur?)
Welke hoogtepunten in Thailand mogen we absoluut niet missen? en waar vinden we de mooiste stranden?

In Thailand weet ik niet precies hoe het met privé chauffeurs werkt want die heb ik daar nooit gebruikt maar op Mauritius en Bali heb ik ze wel gebruikt. Op Mauritius had ik een privé chauffeur via de B&B geregeld, ik zei welke dag ik waar overal heen wilde en hij bracht mij overal naar toe waar ik wilde. Koste EUR 50 voor een hele dag. Op Bali is het nog makkelijker want daar zitten deze taxichauffeurs gewoon aan de kant van de weg. Je zoekt er gewoon eentje uit met wie het leuk klikt en spreekt met hem af welke dag je waar heen wilt of laat hem een route uitstippelen. Kost ook EUR 50 per dag. Zo heb ik bijna alle bezienswaardigheden vh eiland gezien en stranden.

Deze EUR 50 per dag is dus per auto niet per persoon.

Nu weet ik dus niet of dit in Thailand ook zo werkt (zelf krijg ik nl. de indruk dat een taxichauffeur je daar meer alleen van A naar B brengt en dat is het, maar ik kan het verkeerd hebben en dat kunnen mensen met ervaring hier je vast wel vertellen).

Mijn antwoord is meer gericht op het feit dat je er nog niet helemaal uit bent of je naar Thailand wilt gaan.

Het is Thailand geworden. We hebben de vliegtickets geboekt en de eerste twee nachten in Bangkok. Verder ook wel wat ideeen van wat we willen gaan zien en doen :wink: Maar dat staat nog ‘los’… zodat we gewoon ergens langer kunnen blijven als we dat willen

In Thailand kun je gebruik maken van prive-chauffeurs, maar de kans dat je een Engels sperkende (taxi)chauffeur tegenkomt is ongeveer 1 op 10.000.
Veel taxichauffeurs hebben een kaart in de auto met attracties in de omgeving waar ze je graag heenbrengen, maar door mis-communicatie kom je vaak ook ergens anders. Iets met commissie enzo…

Wat je misschien nog het beste kunt doen is binnenstappen bij een reisorganisatie, 333 travel en Greenwood hebben kantoren in Bangkok.

Hoi doe eerst navraag bij de minivans deze busjes zijn wat mij betreft het meest betrouwbaar en je moet een vaste prijs afspreken voor je vertrekt
Het daar nog nooit problemen met gehad deze rijden ook op vaste routes en goedkoop
Grt

Hoi Ellen,

Ik zie dat je berichtje al niet meer heel recent is, maar mocht je er nog niet uit zijn; hier mijn ervaring.
Wij hebben al heel wat gezien van Thailand en hierbij hebben we regelmatig gebruik gemaakt van een taxichauffeur die we voor 1 of meerdere dagen inhuurden. Het klopt dat het Engels niet altijd even geweldig is, maar wij zijn er altijd nog uitgekomen. We hebben zelfs plaatsen bekeken welke ik zelf niet had bedacht, maar waarvan de chauffeur zei: die moet je echt zien, dat is het echt nog mooier dan alle plekjes die jij nu hebt aangegeven. En hij had gelijk :slight_smile: En nee, geen kledingwinkels etc. maar echt een bezienswaardigheid.
En in verhouding is een taxi niet duur. Zeker niet als je zoals wij met 4 personen reist. En vaak werkt het zo dat ALS je een goede chauffeur hebt gevonden die je van A naar B brengt, hij meestal wel een goede collega weet die je van B weer naar C kan brengen. Of hij komt je zelf vrolijk 2 dagen later weer ophalen.
Het helpt trouwens enorm als je een chauffeur een drankje (of sigaret) aanbiedt tijdens zo’n lange tocht. Ik had de indruk dat ze dat niet gewend zijn, maar wel heel erg waarderen.

Mocht je nog andere tips willen qua leuke bestemmingen, hotels etc. mag je mij altijd een berichtje sturen.
En mocht je het leuk vinden, op mijn website staat een reisverhaal over Bangkok: http://www.goedkopedroomvakanties.nl/goedkope-droomvakantie-bangkok/

Veel plezier met het plannen van je vakantie naar Thailand!

Met vriendelijke groet,
Petra