auto met Chauffer

hallo,

vorig jaar heb ik met mijn vrouw en twee tienerkinderen een rondreis door Bali en Lombok gemaakt. Vervoer daar was heel simpel. Overal kon je een taxi/ busje met chauffeur regelen om je van a naar b te brengen. En voor heel redelijke prijzen. Geen voorbereiding nodig.

Dit jaar wil ik een rondreis door Thailand maken.

Vraag. Kan ik in Thailand net zo eenvoudig als op Bali een taxi/busje met Chauffeur regelen? of is dit ook vanwege de grotere afstanden niet verstandig?

Groet, Roel

Ja het gaat ook in thailand heel eenvoudig, zeker als je begint vanaf wat toeristische plekken.
Ik had wel de indruk dat de prijzen iets hoger liggen dan op Bali.

dank voor je reactie lenart. geldt dit ook voor de langere afstanden?

Hoi Roel,

Mijn ervaring is dat dit ook zeker geldt voor de langere afstanden.
Wij zijn zelf met een taxi vanaf Bangkok via Ayutthaya naar national Park Khao Yai doorgereden.
De buschauffeur van deze reis kende een andere chauffeur die ons een paar dagen later vanaf het nationale park weer naar het eiland Koh Chang heeft gebracht. Hij is met ons op de boot gegaan en heeft ons netjes voor de accommodatie afgezet.
En weer een aantal dagen later zijn wij met dezelfde chauffeur weer terug naar Bangkok gereisd.

Mijn ervaring is ook dat als je een chauffeur hebt, en je deze een beetje netjes behandeld (kopje koffie aanbieden etc) hij ook echt wel moeite wil doen om je goed te helpen.
Zo was onze eerst taxichauffeur zo vriendelijk om ons langs verschillende hoogtepunten te rijden in de oude hoofdstad. We zijn op plekjes geweest die ik in eerste instantie niet had uitgezocht, maar waarvan hij aangaf dat ze echt de moeite waard waren. En hij had gelijk :slight_smile:
Taxichauffeur 2 was zo vriendelijk om voor ons een goede prijs te regelen bij één van de vele winkeltjes in een groot warenhuis waar mijn man zijn Iphone kon laten repareren die hij een dag daarvoor had laten vallen. De chauffeur ging mee de winkel in, ging vol de onderhandelingen in, wachtte met ons toen de telefoon gemaakt werd, en zette ons vervolgens netjes af voor ons hotel.

Ik wens jullie alvast een hele fijne vakantie!

Met vriendelijke groet,
Petra