Reizen Thailand

Hallo mensen,

Ik ben Irma en wil in december (Kerst en Oud en Nieuw) met familielid op vakantie naar Bangkok en meer van het land zien. Het liefst met een privé chauffeur.

Vraag is: Kent iemand een chauffeur, liefst Nederlands sprekend, en wat is haalbaar in 14 -16 dagen?

Graag een antwoord met suggesties.

Beste Irma,

De periode waarin je van plan bent om te reizen, is bekeken vanuit de Thaise versie ten aanzien van hoog-, midden- en laagseizoen het hoogseizoen.

Je zou zelfs kunnen zeggen, dat de tweede helft van december in (delen van) Thailand als het absolute topseizoen geldt betreffende allerhande toeristische tarieven.

Dus bijvoorbeeld ook voor het huren van een auto met chauffeur.

Enne…, een chauffeur die Nederlands spreekt?

Ik denk, dat behoudens het feit, dat een in dit land wonend/verblijvend forumlid zich aanbiedt als chauffeur/gids, je hooguit kunt zoeken naar een chauffeur/gids die redelijk begrijpelijk Engels beheerst.

Ik veronderstel dat je niet geholpen bent met een chauffeur, die in staat is om te communiceren in het Japans of in (Mandarijn) Chinees.

Enne…, mochten zich forumleden en/of -bezoekers melden, die zich aanbieden als chauffeur/gids, in dat geval is het wellicht interessant om te weten, dat wij zelf (mijn vrouw en ik, wonend in Thailand) vorig jaar (2017) gedurende een ongeveer zes weken durende rondreis door Thailand met twee vrienden uit Belgie - voor laatstgenoemden een eerste bezoek aan Thailand - we gemiddeld ongeveer drieduizend baht per dag betaalden voor het huren van een minibus met chauffeur, dit inclusief brandstof.

Dit zowel in Noord-, Centraal- als in Zuid-Thailand (niet zuidelijker dan Trang - Phattalung).

Noordoost-Thailand - Isan - hebben we vorig jaar niet bezocht.

Ik wens jullie alvast een fijne, gedenkwaardige reis toe, volgend op een verdere voorbereiding daarvoor.

Beste Trangerkuda,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik zie dat het moeilijk gaat worden.
Ik zal het eens proberen bij reisorganisaties, zij hebben misschien meer ingangen.

In ieder geval, bedankt. Irma