vervoer van torres del paine naar mendoza

Wij vertrekken in november voor 3 weken naar Argentinië. Wij starten in Buenos aires, dan vliegen we naar el calafate voor de gletsjer perito moreno. Nadien gaan we de W toer doen in torres del paine. Van hieruit zouden we naar mendoza willen gaan, en vervolgens naar salta.
Hoe geraken we van torres del paine naar mendoza? Vlieger is 400 euro en bus is 33uur.
Kan iemand ons helpen?

Een optie is om te vliegen vanaf Punta Arenas naar Santiago met Sky Airlines en dan vanaf Santiago naar Mendoza met de bus…

Oke bedankt. Deze vliegtuigmaatschappij hadden we nog niet nagekeken.

Ja, en die busrit van Santiago naar Mendoza is spectaculair, moet je overdag doen!

Groet,

Jan

Veel mooie dingen te zien tijdens de busrit jan? Heb jij enig idee of die vluchtprijzen nog veel veranderen? Want wij boeken eigenlijk niet veel op voorhand. Dus mss moeten we dat hier wel doen…met lan vliegen naar mendoza is 480 euro ofzo. Dus toch met sky vliegen naar santiago de chili en dan lange busrit nemen…

Vanessa

Hallo Vanessa,

November is top hoogseizoen in Patagonië, dus ja, ik zou vluchten zeker vastleggen. Busreizen is flexibeler, meer keuze en vaak ook op het laatste moment nog wel te krijgen. Dus mocht je over Santiago vliegen zou ik die vlucht van Arenas naar Santiago boeken. Eénmaal in Santiago koop je bustickets voor de busrit naar Mendoza (kan ook vliegend trouwens).

Groet,

Jan

Hallo,

Op sky Airlines zien we een vlucht van 45 usd, deze vertrekt om 6u smorgens.
Er is ook een vlucht om 16u en deze kost 193 usd.
Een groot prijsverschil, maar zou dat niet te veel risico zijn om de goedkope te nemen?

Vanessa

Met andere woorden, is het haalbaar om de vlucht van 6u smorgens te nemen? Het is nog 23 km van punta arena’s naar de luchthaven. Rijden daar taxi’s ofzo? Want het is daar toch redelijk onbewoonbaar?..

We zouden 13 november vertrekken op W tour in torres del paine. Deze zou 4 dagen duren. Dus we zouden 13, 14, 15 en 16 november een trektocht maken. De 17e zouden we dan de bus nemen naar punta arena’s en de 18e smorgens om 6 uur zou onze vlucht zijn naar santiago de chili.
Kan iemand mij zeggen of het haalbaar is?

Alvast bedankt!
Vanessa

Mijn intuïtie zegt dat het haalbaar is, je moet wél de avond er voor al een hotel nemen in Punta Arenas en dan vervolgens heel vroeg op voor die vlucht van 6 uur ´s ochtends (die hotelkosten maak je terwijl je nauwelijks gebruik maakt van het hotel…). Punta Arenas is een relatief grote stad, taxi moet geen probleem zijn lijkt me.

Groet,

Jan

Heel hard bedankt jan.
Heb jij enig idee wat het verschil is op sky airlines tussen class U en class L? Ons Spaans is niet zo goed en het prijsverschil is wel groot.

Groetjes

Het is veel tekst, maar wat ik zo snel lees is er niet veel verschil tussen de goedkoopste klasse (Class U) en de daaropvolgende klasse (Class L). Ik zou gewoon die goedkoopste ticket boeken. Die vlucht die om 6 uur vertrekt is ook nog eens non-stop naar Santiago, die van 16.20 maakt een tussenstop.

Groet,

Jan

PS Laat eens op het forum weten hoe je ervaringen waren ná de vlucht? Er is trouwens ook een Chili forum op Wereldwijzer, misschien is daar meer kennis aanwezig…

Dag jan,

We hebben een goede vlucht gehad met sky! We hebben maar 45 euro betaald voor te vliegen van punta arena’s naar santiago de chili om 6 u smorgens. Vermoedelijk geluk gehad met de tickets.
Nadien de bus genomen naar mendoza, maar daar jammergenoeg 4.30u moeten wachten aan de grens…
Groetjes

1 like

Hola Vanessa,

Wat goed dat je laat weten hoé deze reis verder verlopen is! Dit soort reacties zijn erg nuttig voor andere reizigers en geeft het forum meer waarde.

Groet,

Jan