Reisbureaus Bariloche-Mendoza

Hallo allemaal,

Wij zijn erg aan het twijfelen om Hoe wij vanuit Torres del Paine onze weg gaan vervolgen richting Mendoza. Gaan we direct richting Mendoza of blijven we even hangen in Bariloche. Indien we nog even in Bariloche blijven hangen, dan moeten we de bus pakken via El Calafete en dan 2 dagen via Perito Monero. Daarna moeten we door naar Mendoza, maar ik kan zo snel niet vinden welke maatschappijen vanuit Bariloche naar Mendoza rijden, kan iemand me daarmee helpen?

Maar we kunnen ook direct vliegen via Aerolinas voor 300 pp naar Mendoza vanaf El Calafete. Heeft iemand hier nog andere betere/goedkopere suggesties om van El Calafete naar Mendoza te vliegen?

Elk ander advies omtrent deze twijfel is uiteraard ook welkom. De reden van onze twijfel om Bariloche aan te doen, is om meer tijd te hebben in het noorden voor Mendoza en Salta.

We horen het heel graag van jullie!

groetjes

Jaap & Carolien

Hola!
Kijk even voor de bussen op het prachtige overzicht dat Jan heeft gemaakt!

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=91193

Bijgesloten bestand dus even openen.

Suerte

Beste Gallina,

helaas staat in dit overzicht niet El Calafete dus kan ik er niet alle informatie uithalen. Wel uiteraard voor de busreis van Bariloche naar Mendoza.

bedankt,

groetjes

Jaap

Ja ik keek ook alleen naar Bariloche- Mendoza.

Misschien ken je deze site nog niet?

http://www.plataforma10.com/

En overigens, ik denk niet dat er ergen goedkopere vliegtickets te krijgen zijn.

Even voor de duidelijkheid, de vlucht El Calafate - Mendoza gaat altijd met een overstap in Buenos Aires, óf met een overstap in Bariloche (op woensdag en zaterdag).

Bussen vanuit El Calafate naar Bariloche zou ik persoonlijk niet doen, je zit veel te lang in de (niet zo luxe) bus, overdag. Slapen doe je in het gehucht Perito Moreno in een (niet zo luxe) hosteria. Beter is het om dit stuk te vliegen, hoewel dit volgens mij de duurste vlucht in Argentinië is. Dan kan je vanaf Bariloche altijd nog met de bus (Andesmar bijvoorbeeld) naar Mendoza.

Mócht je toch direct doorgaan van TdP naar Mendoza kun je ook nog de “Chileense” route proberen: van TdP via Puerto Natales naar Punta Arenas met de bus (zo´n 220 km ten zuiden van het park), daar een vlucht pakken naar Santiago de Chile (duur 4,5 uur). Dan vanuit SdChile de bus naar Mendoza pakken (of vliegen kan ook natuurlijk). De busrit is een schitterende tocht dwars over de Andes waarbij het lijkt of je de Aconcagua (toch zo´n 7000 meter) bijna kunt aanraken…

Ook kun je van Punta Arenas naar Puerto Montt vliegen (de vlucht met Lan naar Santiago maakt een tussenstop in Puerto Montt) en dan daar een bus pakken richting Bariloche. Zie ook: Useful Tips Torres del Paine – TorresDelPaine

Maak er een mooie reis van! :zon02:

groet,
Jan