Bussen vs vliegen (El Calafate - Bariloche)

Hey,

We reizen in december van El Calafate naar Bariloche en dan door naar Mendoza. We zouden dit willen doen met de bus of met het vliegtuig. Heeft er iemand ervaring met die rit met de bus, want vliegen lijkt al vrij kostelijk (250$)… Of mss toch rechtstreeks vliegen naar Mendoza en Bariloche overslaan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Stijn

Om met je laatste opmerking te beginnen, Bariloche mag je natuurlijk niet overslaan :slight_smile: Maar er is ook geen rechtstreekse vlucht tussen El Calafate en Mendoza, dus dat gaat je ook niet lukken. Wat ik je adviseer:
Bus tussen Mendoza en Bariloche, bijvoorbeeld met Andesmar, hebben zeer luxe bussen (Cama en soms Cama Suite) op de route. Als je ´s ochtends wakker word rijd je door het mooiste stuk, net voor Bariloche. Echt prachtig.

Daarna zou ik Bariloche - El Calafate vliegen. Aerolineas Argentinas heeft hier een rechtstreekse vlucht. Wel prijzig inderdaad, maar het scheelt je een hele lange busrit (via Comodoro Rivadavia en Rio Gallegos, met overstappen) waarbij het laatste stuk in een niet luxe bus, ´servicio comun´.

Vanaf medio december is er ook een mogelijkheid om de route af te leggen per bus via Ruta40 (zo goed als geheel onverhard) met een overnachting in het plaatsje Perito Moreno (heeft niets met de gletsjer te maken). Als je van avontuur houdt en het échte Patagonië wil zien is dat een goede optie, maar het is bijna even duur als de vlucht en de bus is verre van luxe.

Hallo,

Argentinie: Puerto Natales- Ushuaia
Wie kan me meer vertellen over een leuke boottrip vanaf naar Puerto Natales of Punta ayrenas naar Ushuaia, niet de reguliere overtocht maar een 3 a 4 dagen durende trip. Advies over organisaties prijzen etc zijn welkom.
Alvast bedankt

Er is een werkelijk prachtige bootreis tussen Punta Arenas en Ushuaia (of andersom), kijk voor meer informatie op www.australis.com. Wij kunnen deze trips zonder problemen reserveren. Een echte aanrader!

Het is natuurlijk wel erg prijzig, maar vergeet niet dat je 4 nachten (bij Pta Arenas - Ushuaia) overnacht op de boot, je dagelijkse excursies hebt en het is op basis van vol-pension…