Van Bariloche naar Mendoza..

Ik ga in september naar Argentinië en wil graag na wat skien rond Bariloche richting Mendoza…dit is geloof ik best een grote afstand.

Hoe zit het met de reis Bariloche Mendoza…hoeveel uur is dat ongeveer…en kan dat met een nachtbus. Is het aan te raden om het in etappes te doen om dingen onderweg te bekijken?

Groetjes en bedankt!

Van San Carlos de Bariloche naar Mendoza zijn ruim 1200 kilometers. De meest directe verbinding is via de ruta 40, maar deze is niet overal geasfalteerd en daarom moet de bus via Neuquén en dan door La Pampa naar San Rafael. Welke lijn dit precies doet heb ik niet kunnen achterhalen, maar weet Flipsen vast wel.
Onderweg zou ik niet overwegen te stoppen, er is niet zoveel te zien. San Rafael is overigens wél erg bekend voor zowel de wijn als het raften.

Veel plezier,

Jan

Andesmar heeft een rechtstreekse verbinding (www.andesmar.com.ar), vertrek ´s middags, aankomst om 7 uur ´s ochtends geloof ik. Klasse cama en semi-cama. Een aanrader, vooral het eerste gedeelte van de reis is prachtig! Probeer dan ook de stoelen boven de chauffeur te reserveren.

Ahhh, dat klinkt echt prima!!:slapen: Bedankt!

Vorig jaar met de bus vanuit Mendoza naar Bariloche gaan, volgens mij met Andesmar, de reis duurde +/- 22 uur maar dat is geen probleem want de Argentijnse bussen zijn perfect, helemaal als je cama style boekt.

Ik heb maar even gekeken, want 22 uur leek me wat aan de lange kant.
[ul][li]Bariloche 15:30, Mendoza 08:00
[/li][li]Primera Clase: Ar$ 290 (enkele reis)
[/li][/ul]

Alleen moet je dan niet hopen op een ongeluk want dan is de kans op je eigen dood ongeveer 100%

Dat verhaal van jou gaat natuurlijk alleen maar op bij een evt frontaaltje met een andere bus. Als een personenwagen op de chauffeur inrijdt, dan schuif je er zo overheen:slapen:

Boom, vrachtwagen, huis.

Maar ik zou een keer kijken hoe de bussen er uitzien na een crash, dan ben je echt blij dat je niet op de eerste 2 rijen zit.

Zwerfhond, oud vrouwtje, schoenpoetser…:-).

Nee, op zich heb je wel gelijk natuurlijk (je gelooft toch niet dat dat “eroverheen schuiven” serieus bedoeld was: stoel van je voorganger is waarschijnlijk zachter dan een raam :-)). Maar op zich gebeurt er niet ze heel veel met die Argentijnse bussen volgens mij. Ik heb ook een keer op die stoelen gezeten. Enne, als we die lijn van jou doortrekken, dan zou ik sowieso wel boven gaan zitten…want als een personenwagen de bus in de flank ramt beneden…:slight_smile:

Er gebeuren best wel veel ongelukken met bussen, relatief gezien natuurlijk weinig maar Argentijnen staan niet echt bekend om het naleven van wetten. Zeker in het hoogseizoen worden de rij en rusttijden niet gerespecteerd en snelheidslimieten zijn er om te overtreden.

Een jaar of 10 geleden reden de bussen op lange afstanden vaak 140-160, dat is nu wat beter maar 100-120 wordt wel gehaald

Als je bang voor een crash bent zou ik bij de eerste 5 rijen wegblijven, daar lijken me de meeste doden of gewonden te vallen bij een crash

De huidige (nieuwste) bussen hebben een maximale snelheid waar ze niet overheen kunnen van ik geloof 90 km/uur. Natuurlijk is er de kans van een ongeluk, net zoals je vliegtuig naar beneden kan donderen. De kans is een stuk kleiner dat je in de bus iets overkomt dan wanneer je 9 de Julio oversteekt volgens mij. Jij weet ook dat er in Argentinie honderden bussen per nacht rijden en dat het aantal ongelukken waarbij slachtoffers vallen niet bijzonder hoog is. Volgens mij is het laatste ongeluk alweer maanden geleden, maar pin me daar niet op vast.

Ik zou eens een keer rondkijken als iedereen ligt te slapen en hoe er dan wordt gereden. 90 wordt er dan in elk geval niet gereden en wordt er ook veel ingehaald op plekken waar het in elk geval niet veilig is.

Hmm…heb zelf altijd op de eerste rij achter het voorraam gezeten en me idd vaak afgevraagd of dat nou wel zo verstandig was. Toch deed ik het iedere keer weer, omdat het wel de beste plekken zijn zolang er géén ongeluk gebeurt. Blijkbaar was het mijn tijd nog niet. Maar echt veilig is het natuurlijk niet, nee. Kan geen kwaad je dat te realiseren!