Komende zondag arriveren wij in Managua op het vliegveld. Wij willen dan nog diezelfde avond naar Granada. Omdat we geen credit card hebben kunnen we geen vervoer door hostels laten regelen.
Nu lazen we in de lonely planet dat er bussen rijden. Hier moesten we dan letten op huembes. is dit de bus maatschappij naam of is dit de vertrekplaats? En waar zou die vertrek plaats dan zijn?
Een taxi zou ook nog een optie zijn maar dit kan weer duur zijn of gevaarlijk.
@Solé: wij lazen op een eerdere berichtgeving dat jij iemand kent die mensen ophaalt in Managua om naar Granada te brengen. Is zo’n vervoer via deze persoon nog altijd mogelijk? Ik hebjou een prive bericht willen sturen maar jouw mail was vol.
Leuk dat jullie zondag al naar Nicaragua komen! Er rijden geen bussen van of naar de airport. Huembles is een markt in Managua, moet je 's avonds zeker niet heengaan, is niet erg veilig. Je kan een taxi nemen van de luchthaven, maar die zijn vaak erg duur. Je kan ook een lokale taxi nemen, maar dat kan weer onveilig zijn.
De beste manier wat ik ken is een taxi regelen via Airport Express. Zij zijn betrouwbaar, zijn op tijd en hebben goede service en daarnaast zijn ze ook het goedkoopste. Ik heb het even nagevraagd en ze zijn hun prijzen aan het bijstellen. Twee personen van de airport naar Granada is in totaal $45. Als je hiervan gebruik wilt maken, kun je een berichtje op de facebook van Airport Express achterlaten.