Trip Managua naar Granada na donker

Hallo,

Heeft iemand soms ervaring met de trip van Managua naar Granada maar dan 's avonds, na donker? Ik kom rond 20h 's avonds aan op de luchthaven en ik zou graag meteen doorreizen naar Granada die avond. Ik heb al gehoord over Paxeos, zulke toeristische minibusjes. Op de website vind ik echter geen uurregeling of dergelijke, om te weten of er nog rijden na 21h 's avonds. Buiten dat, vraag ik me ook sterk af of het veilig is. Ik heb al enkele akelige dingen gelezen over de route managua-granada en zo’n minibusje voor toeristen als Paxeos lijkt me toch wel een geschikt doelwit voor berovingen… Maar een taxi lijkt me dan ook niet meteen veiliger. En daar komt nog eens de twijfel bij of elke taxi wel veilig is om bij in te stappen.
Iemand ervaring? Het zou goed doen wat tips te horen van nicaragua gangers!

Bedankt!

Hoi,

Heb je al een kamer geregeld in Granada? Ik weet dat veel hostels en hotels ook een taxi voor je kunnen regelen, die je dan oppikt op het vliegveld. Deze kan je dan ook gewoon vertrouwen.
Mijn ervaring met minibusjes/taxibusjes is op zich positief ook s’avonds nooit problemen gehad. Dus die akelige dingen die jij gelezen hebt ken ik niet.

groet,
Cella

1 like

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Na een lange reis, ben je kapot en als je dan eindelijk in de warme, donkere buitenlucht staat van het vliegveld, dan wil je niet nog een uur met al je koffers en spullen op een toeristen mini bus wachten en inzitten. Ik heb geen idee hoe dat met paxeos werkt, maar ik denk dat het aardig wat kost, omdat je alleen bent en niet met een (grote) groep reist.

Het relaxte is als je een taxi neemt. Gewone taxi’s zijn over het algemeen betrouwbaar, maar niet altijd en kosten ongeveer $30 Managua-Granada. De prijs moet je altijd van te voren afspreken. (misschien omdat het 's avonds is dat het iets meer kan zijn) Betrouwbare taxi’s zijn taxi’s van het vliegveld zelf, deze zijn alleen wel duurder.

Als je geen risico wilt nemen met taxi’s en opgehaald wilt worden van het vliegveld, dan kan ik vragen of mijn vriend (hij woont in Granada) je komt ophalen voor minder dan $30. Hij spreekt goed Engels en sinds 2 jaar fungeren hij en zijn moeder als gastgezin en ontvangen zij Nederlandse studenten die stage lopen in Nicaragua. Hij kan je zo naar je hostel of hotel brengen in Granada. Ook kan hij je in contact brengen met andere Nederlanders die er dan op dat moment zijn.

Saludos

1 like

Erg bedankt voor jullie reacties!

Sole89: ik heb enkele hotels op het oog in Granada maar nog niets beslist. Jouw aanbod klinkt wel goed! We zijn wel met twee hoor, ik ben niet alleen. Ik overleg het eens met mijn reisgenoot. Wil je misschien eens jouw emailadres of skypeadres in een privéberichtje doorsturen? Dan kan ik je gemakkelijk contacteren als we beslissen de lift van jouw vriend aan te nemen. Hoeveel zou het ons dan kosten, denk je?

Bedankt!

mijn ervaring is dezelfde als cella. geen probleem, paxeos is prima