Na aankomst in Managua meteen door naar Granada?

Hoi allemaal,
Er was al eerder een topic over verschenen om meteen na aankomst door te gaan naar Granada en daarvoor de paxeos te bestellen.
Maar nu is mijn aankomst tijd veranderd, ipv 20.00 uur kom ik om 20.30 uur aan. Een half uurtje later. Is het dan nog goed te doen om door te reizen naar Granada?
Hoe lang duren de formaliteiten bij de douane?
Liever verblijf ik niet in Managua.

Hoi,

Je kan prima doorreizen naar Granada, hoelaat je ook aankomt. Je kan altijd taxi’s van de luchthaven nemen, die zijn altijd betrouwbaar, maar daarom ook duurder. Als je interesse hebt, kan ik eventueel vragen of mijn vriend je komt ophalen voor een goedkope prijs. Hij woont in Granada en heeft al vaker Nederlanders van het vliegveld gehaald.

Ik weet niet wat de tijden van Paxeos zijn, ben er zelf ook nog nooit mee geweest, dus geen ervaring mee.

Formaliteit duurt 5 minuten ofzo, je gaat langs de douane en krijgt een toeristenvisum, het gaat allemaal heel snel. Je visum kost $5 en moet je cash betalen. (Staat ook een pinautomaat op luchthaven).

Saludos

Ik had mijn hotel in Granada een taxi laten regelen, dat was wel wat duurder dan een taxi van het vliegveld gebruiken maar ach zo wist ik zeker dat het veilig was. Het was wel overdag. Het kostte US$35. (Ik geloof dat een taxi van het vliegveld US$25 kost). Het duurt ongeveer anderhalf uur. Dus zorg wel dat je dan al een hotelletje hebt in Granada.
Ik vond hotel La Siesta erg prettig, superlieve familie die dat runt en het zit net buiten de toeristische drukte. Alleen de douche was een beetje gaar. Ze hebben ook goedkoop heel lekker ontbijt als je wilt, maar je kan ook buiten de deur ontbijten. Ze zijn heel behulpzaam, ook als je bv. wilt bellen voor een volgend hotel (ik was er in hoogseizoen en moest dus een beetje vooruit plannen). Er is een gezellige patio waar je kunt loungen.

Ik reageer nog even op mijn eigen topic.
Aankomst ging soepel, ze stonden van paxeos mij op te wachten. Netjes afgeleverd bij mijn hostel.
Wat meningverschil over de betaling met paxeos. Via internet geboekt, van te voren mailcontact gehad of ik ook kon betalen met credit card. Dit was geen probleem. Kon zelfs via de site worden aangegeven. maar bij aankomst zei de taxichauffeur van niet. maar ik wist zeker dat ik dit had aangegeven.
volgende dag nagevraagd en betaling kon dus ook echt niet via creditcard!

hoeveel moest je betalen naar granada?

18 dollar. en ik werd om 20.30 u opgehaald.