Hallo allemaal, mijn man en ik vertrekken 2 maart voor 3 weken naar Nicaragua. We landen 's avond om 20.46 uur, we willen gelijk door naar Granada, kan iemand vertellen wat de makkelijkste manier is om daar te komen? Of is een taxi prima te doen?
We hebben in Granada hotel Casa Barcelona in gedachte, kent iemand dat hotel?
We hebben een route gemaakt:
Granada
Ometepe
San Juan del sur
Leon
Matagalpa
Corn Island
Is dat te doen in 3 weken? Zijn we iets belangrijks vergeten of heeft iemand nog ideeën voor ons?
Dank je voor je antwoord, Misschien rare vraag maar dollars bedoel je toch? Ik kan het regelen met ons hotel zij vragen 50
Heb jij veel met het openbaar vervoer gereisd? Is dat te doen met bagage?
Dank je voor je antwoord, Misschien rare vraag maar dollars bedoel je toch? Ik kan het regelen met ons hotel zij vragen 50
Heb jij veel met het openbaar vervoer gereisd? Is dat te doen met bagage?
Ja ,in dollars. Voor $40,- moet het kunnen, waarschijnlijk ook nog vanaf de luchthaven. Maar ik begrijp dat je het van te voren wilt regelen, zo ben ik ook Verder doen we eigenlijk alles met het openbaar vervoer. Je hebt tussen de grote plaatsen expresbussen. Maar de chickenbus is ook een belevenis. Verder heb je ook kleine busjes, die vertrekken zodra ze vol zitten en zijn volgens mij in dezelfde prijsklasse als de chickenbus. Voor stukjes tussen busstations enzo neem je voor een paar Cordoba’s een taxi. groet, nog steeds vanuit Matagalpa!
Er rijden geen rechtstreekse ov bussen vanaf het vliegveld en Granada, dus gewoon een taxi nemen of je accommodatie vervoer laten regelen. De prijs voor een taxi of privévervoer is ligt nu inderdaad rond de $40.
Hotel Casa Barcelona is een mooi hotel, maar ligt buiten het centrum in een arme, lokale wijk, waardoor je met name 's avonds wel een taxi moet nemen en goed op je spullen moet letten als je over straat loopt (maar dit moet je natuurlijk sowieso altijd doen). Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ben er een paar keer binnen geweest en mijn eerste indruk was dat het er wel goed uitzag. Een nadeel is dan weer de ligging, omdat het net buiten het centrum ligt en dus niet in het centrum gelegen is. Plus dat je extra goed op je veiligheid moet letten in deze wijk!
De plaatsen die je in Nicaragua wilt bezoeken zijn in principe goed te doen in drie weken. Vanuit Granada zou ik in ieder geval een (half)dag tripje aanraden naar Masaya vulkaan en markten en naar Laguna de Apoyo.
Dank je voor jullie reactie, we hebben op Madagascar al een en ander meegemaakt in onveilige buurten. Misschien toch nog maar even kijken voor een ander hotel, ik begreep dat Casa del Aqua ook een fijne accommodatie moet zijn.
groet Hans en Carin
Je neemt op het vliegveld bij de balie in de hal gewoon een taxi voor max. usd 40.
Wij hebben dat 1 week geleden zo gedaan en dat ging prima. Granada is leuk voor enkele dagen. Maak wat zijtrips.
Je schema lijkt op het onze en is beslist te doen. Wij zijn nu in San Juan del Sur, een mooie badplaats in het zuiden vlakbij Costa Rica. Hier zou je een paar dagen heen kunnen uit Ometepe. Ga vooral naar Cocobeach, het mooiste strand van Nica. Neem dat het surfersvrachtwagentje bij Casa Oro voor usd 5 pp. Met een taxi is nl heel duur.
Het is hier verder fantastisch en goedkoop. Eten bij El Timon. Wel afdingen op taxis enz.Wij vliegen nu 12/2 naar Corn Island.
Ometepe: bekijk de 3 op Reis aflevering daarover van vorige week (8 feb). Daar hebben ze het over thuishotels.
Dit niewue hotel staat ook goed bekend: Xalli.
Jullie schema is vol. Alles kan, maar Matagalpa zou ik misschien voor een volgende keer doen (met Estelli, Somoto, natuurgebieden daar).
Hallo Geertje, dank je voor je antwoord. Helaas heeft hotel Corazon alleen nog maar 2 1 persoonskamers vrij. We hebben nu Casa Barcelona geboekt maar denk toch dat ik dat ga wijzigen naar een hotel in het centrum, het is alleen best lastig nu nog wat leuks te vinden voor een leuke prijs.
3 Op reis hebben we gezien, erg leuk. We twijfelen hoelang we in Granada zullen blijven, we denken aan 3 nachten maar misschien is dat wel te kort, we komen de eerste dag laat in de avond aan.
Matagalpa wordt inderdaad geschrapt, hebben we wat meer tijd voor de rest.
Ik zag dat er wel plek is (we hebben daar een tijd gewerkt), dus ik zou zeker een mail aan correo@hotelconcorazon.com sturen (Engels). Dan komt het vast goed. Het is echt de moeite waard.
Het lijkt dat er iets met de website is gebeurd. Als je doorscrollt, zie je de andere kamers tevoorschijn komen. http://www.hotelconcorazon.com/hotel/sleep/rooms-rates/
Maar via een mail gaat het ook zeker lukken.
Hoi Geertje, dank je wel. Ik heb het hotel gemaild dus we wachten hun antwoord af. Als ze plek hebben kan ik Casa Barcelona afzeggen.
Je hoort het wel
groetjes