Vervoer Tulear - Tana

het vliegticket is geboekt en we hebben ons “rondje” Madagascar in ons hoofd zitten. Op internet heb ik inmiddels ook een aantal leuke hotelletjes gevonden waar we eventueel kunnen overnachten. Nu het vervoer nog (al regelen we dat ter plekke definitief). Kan iemand mij informatie geven de reisduur anakao/tulear naar Ranohira. Is dit eenvoudig met een taxibrousse te doen? Hoe vaak rijden deze en op welke tijden vertrekken deze (of zouden ze moeten rijden). En van Ranohira naar Ranomafana NP? En Ranomafana - Ambositra? Wat zijn leuke plekken om tussendoor te stoppen? OF kunnen we beter prive vervoer regelen? En is dat overal te regelen?

van Anakao ben je sneller met een boot in Tulear dan met de taxi-brousse. Ze gaan vast wel, maar tijden en dergelijke zou ik niet weten. Taxi-brousses stoppen niet onderweg, behalve als de chauffeur moet eten of als ze pech hebben, dus onderweg stoppen is er niet bij. Of als je moet overgeven (dat had ik een keer) dan stoppen ze ook. haha
Om van Ranohira naar Ranomafana te komen zal je eerst naar Fianarantsoa moeten en dan overstappen.

Als je wat luxer wil is prive vervoer de beste keus en stopt waar jij wilt, zonder vertraging, geen gedoe en recht voor de deur. Maar minder avontuurlijk en duurder natuurlijk. Je kan ook combineren. Als je wat rondvraagt of in je hotel vraagt kan je altijd wel prive vervoer vinden als je de taxi-brousse beu bent. En als je vervoer vanuit Antananarivo wilt kan je ook nog contact met mij opnemen.

Handig is: als je bv aankomt in Ranohira op het busstation om gelijk te checken voor de vertrektijden naar Fianarantsoa en bijvoorbeeld te reserveren voor de volgende rit. De beste plekken zijn naast of recht achter de chauffeur.

Veel plezier,
Wendy

Bij mij hebben ze geen enkele keer gestopt, zag lijkbleek, voelde me echt niet lekker, zat natuurlijk ergens achterin(aan raam, dus maar uit raam gehangen)
U zat mss naast chauffeur, heb bijna elke rit lastgehad totdat ik eens de kans had om naast de chauffeur te zitten(beste plaats, tenzij in’t midden op de motor, veel te warm!

Beste arnedm,

Ik spreek Malagasy, dat helpt wellicht. De chauffeur wilde vast niet zijn halve bus onder de overgeefsel en dat dan later schoonmaken.

Wendy

Krag van alle kanten zakjes ;). enja uit het raam hangen, de zijkant van z’n busje zag er lief uit. Nuja idd zeker en vast een voordeel dat je de lokale taal kent.