Wij gaan in juni/juli 3,5 week naar Madagaskar. Wij willen met het OV reizen (bus, taxi-brousse e.d). Nu vragen wij ons af of het mogelijk is om van Morondava naar Toliara te reizen met het OV en of dat heel erg oncomfortabel is…
Ook vragen we ons af of het te doen is om een auto te huren om van Morondava naar Toliara te rijden (en hoeveel dat kost).
In 2003 was het mogelijk om met de taxi-brousse van Morondava naar Toliara te gaan. Duurde toen 2 a 3 dagen wat voor ons te lang was, en hebben daarom dit traject gevlogen.
Het is een enorme omweg en zoals Manfred schrijft gaat het je veel tijd kosten. Wij hebben veel stukken in 2000 ook gevlogen, want er zijn trajecten die heel veel tijd kostten en we hadden ook maar 3,5 week. Wij hebben wel voor 10 dagen een taxi gehuurd voor het traject Mananjary - Ranomafana - Tana - Perinet - Tamatave. Was een leuke manier om een deel van Madagasker te zien. Mocht destijds niet zelf rijden, maar weet niet hoe het tegenwoordig is.
Het is me wel duidelijk dat geheel met OV reizen niet echt te doen is… wie weet hoeveel het ongeveer kost om een taxi te huren (voor bijv. 10 dagen) of om te vliegen (m.n. tussen Morondava en Toliara)?
Van Tana naar Morondava, van Toliara naar Tana en van Tana naar Ille Saint Marie kun je makkelijk met het openbaar vervoer doen met evt stops op de route, hoef je echt geen taxi voor te huren.
Als je op de site van Air Madagascar kijkt zie je dat je voor 153 euro kan vliegen. Ik heb toen veel minder betaald. Het kan zijn dat als je ter plekke boekt (wat ik gedaan heb) het goedkoper is of dat de prijzen in 5 jaar meer dan verdubbeld zijn.