In september 3 weken naar Laos,via Bangkok noordwaarts en zo Laos in.Wil via Huay Xai naar Luang Namtha , is deze periode te doen met openbaar vervoer (bus) of zijn er mogelijkheden daar om busjes te charteren of prive vervoer? Eveneens van LNT naar Oudom Xai ,verder naar Nong Khiaw en zo naar Luang Prabang.
Bedankt Marc
Om je een idee te geven van de duur van verplaatsingen tussen de plaatsen die je noemt:
BKK-ChiangMai 1 nacht met nachttrein
ChiangMai - Huayxai 6u met bus (incl. bootoversteek Mekong)
Huayxai - LuangNamtha 3/4u met bus (één van de weinige goede wegen in Laos, volgens mij dankzij de Chinezen)
LuangNamtha - Oudomxai 4u met bus
Oudomxai - Nongkhiaw 4u met bus
Nogkhiaw - Luang Prabang 6/8u met bus (8/9u met slowboot)
Maar pas op met bustijden in Laos, kan ook allemaal veel langer duur als de bus het begeeft… Overal is ook wel vervoer te charteren (minibusjes ed.).
Bedankt Joost , had me dit al voorgesteld , daarom denk ik van mijn 3 weken te besteden in het noorden van Laos , tussen LNT en LP
Ook al is het regenseizoen bezig en de wegen er misschien niet te best zullen voor komen.
Op het ritme van we zien wel waar we uitkomen
Misschien heb je ook nog wat aan de tips die mensen mij ooit gaven in deze thread. Mijn route liep uiteindelijk anders dan jouw plannen, maar in die thread overwoog ik wel nog veel dorpen in noordelijk Laos.
Mijn Laos-blog vind je hier.