Tips van Bangkok naar Laos

Hallo,

Volgende week naar Laos en nog wat opzoek naar tips! Ben van plan om van noord naar zuid te gaan. Kom vanuit Bangkok.

Wat is een makkelijke, leuke en snelle manier om in het noorden van Laos terecht te komen, Luang Namtha?

Hebben jullie ook nog ideeen over van vientiane, of luang prabang naar Pakse? Vliegen? Met de bus? Hoeveel tijd moet ik hier ongeveer voor rekenen?

Nog allerlaatste tips van dingen absoluut niet te missen om te doen?

BEdankt!

als je vanuit laos van noord naar zuid wilt gaan zou ik in het noorden laos in gaan bv bij huay xai vanuit chiang khong. dan naar luang nam tha, udomxai, luang prabang ( of eerst naar muang ngoi neua), (als je naar phonsavan wilt dan tussen luang prabang en vang vieng ) vang vieng , vientianne, tha kaek, pakse, vanuit pakse zou ik zeker naar tat lo gaan. ( mss champasak, don det (vonden wij te toeristisch ) of 1 van de andere eilandjes in de mekong.

je kan natuurlijk ook bij pakse het land in gaan en dan naar het noorden reizen of bij vientianne erin maar dan moet je 2 keer hetzelfde stukje reizen. en reizen in laos gaat niet zo snel als in bv thailand.( reken op ongeveer 30 km per uur.)

vientianne naar tha kaek is 5 uur met de bus.
tha kaek pakse 7 uur met de bus.

Bedankt!

Zelf zat ik te denken via noord naar zuid, maar maakt het eigenlijk iets uit, of is er geen echt logische volgorde?

Enig idee hoe lang het reizen in thailand naar laos duurt?

van bangkok kan je rechtstreeks met de bus naar chiang khong in 9 uur.

van hier kun je oversteken naar huay xai en dan reizen met de bus naar luang nam tha of je kan met de boot in 2 dagen naar luang prabang.

of naar nong khai 11 uur met de bus vanuit bkken daar dan de grens over naar vientianne. of met de trein naar nong khai tussen de 10 en 12 uur.

of je van noord naar zuid gaat maakt denk ik niet zoveel uit. alleen valt er in sept normaal gesproken meer regen in het zuiden dan in het noorden. dus jou keus van noord naar zuid is goed.

weet je toevallig of het te doen is om in het noorden van huay xai naar xiang kok en dan naar muang sing te reizen? Daar een trekking te doen en dan via nong kiaw naar luang prabang te gaan?

muang sing lijkt me wat leuker dan luang namtha, maar weten doe ik het nog niet;)

muang sing stelt niets voor alleen heel veel toeristen in een klein plaatsje. wij hebben na 10 gh gevraagd te hebben uit eindelijk een slaapplaats gevonden. ( in 6 mnd in zo azie hebben we dit 3 keer gehad). we zijn wel een dagje langer hier gebleven omdat we het wel leuk vonden om wat rond te lopen achteraf en op het marktje.

luang nam tha hebben we een scooter gehuurd en hier rond gekeken.

de vraag die je had heb ik even opgezocht in de lp. huay xai , xiang kok kan je met de boot doen in ongeveer 4 uur.
en van muang sing naar xiang kok dat kan zeker met een bus in ongeveer 2 uur tijd.

van muang sing moet je sowieso via luang nam tha ik zou daar ook gewoon 1 dag nemen, 2 uur.
luang nam tha naar udom xai is ook 2 uur. en dan kun je van udom xai naar nong kiaw. ( maar dacht dat die bus maar 1 keer per dag ging in de ochtend, maar dat weet ik niet meer zeker). gaan jullie naar muang ngoi neau ? ben benieuwd wat jullie daar van vinden, wij zijn er niet geweest maar willen de volgende keer zeker gaan.

Muang Sing lijkt dus niet zo geweldig? Kunnen we dan net zo goed naar Luang Namtha gaan voor een trekking?

muang ngoi neau ligt helemaal in het noorden toch? Vooral mooi vanwege de omgeving?

muang ngoi neau : ligt bij nong kiaw en dan met een bootje kun je daarnaartoe. ja idd vooral de omgeving schijnt heel mooi te zijn.

vanuit muang sing kun je wel een mooie trekking maken, maar het plaatsje stelt niet veel voor.
vanuit luang nam tha en udom xai schijn je ook trekking te kunnen maken, info kun je krijgen bij vvv kantoren in die plaatsen.

Hoi Karin

Kun je vanuit Nederland al een busticket reserveren voor een nachtbus van Bangkok naar Huay Xai.
Wil namelijk vanuit Bangkok zo snel mogelijk naar Luaag Nam Tha.

PS Kan namelijk hierover geen informatie vinden in de lonely planet

Groetjes Marcel