Op 2 oktober gaan we 5 weken naar Laos, Cambodja en het noorden van Vietnam. Het is kort maar we kregen niet langer vrij
Het ticket is geboekt en heen gaan we van A’dam naar Bangkok om vanaf Hanoi weer naar huis te gaan.
We weten vrij aardig wat we willen zien, we zitten alleen nog met de vraag wat beter is om te beginnen vanaf Bangkok naar Luang Nam Tha in Laos om zo over land naar Cambodja te gaan en dan van Phon Phen naar Hanoi te vliegen… of gaan we van Bangkok naar Siem Riep, Phon Phen, Laos over land en met de bus naar Sapa in Vietnam??
eigenlijk is de vraag wat het gemakkelijkst te reizen is, voor mijn gevoel gaat iedereen van Laos naar Cambodja… of maakt dat niks uit??
In het noorden van Laos schijnt het vrij koud te zijn, maar maken oktober en november zoveel verschil??
En heeft iemand tips hoe we het best vanaf Bangkok kunnen reizen naar Luang Nam Tha?
Als we van Bangkok naar Cambodja gaan willen we dat met een bus doen.
Als het goed is moeten het visum voor Laos vooraf regelen als we van beneden naar boven reizen, maar da’s geen probleem.
Mijn ervaring gaat alleen van Bangkok naar Cambodja. Ik heb dat gedaan met de trein van Bangkok naar Aranyaptrathat. Daar 1 nacht geslapen de volgende ochtend een tuk tuk genomen waar ik 70 bath voor heb betaald naar de grensplaats van Boipet. Daar de grens over gelopen en een visum aangeschaft. Toen vanaf Boipet een taxi genomen naar Battambang. Je kunt daar allerlei vervoer nemen maar kijk uit er is veel oplichting aan de hand. Je kunt vanaf de grensplaats ook naar Siem Reap gaan wat je wilt.
ja ken net zo goed een eurootje opgooien-ik denk dat de verschillen minimaal voor het REIZEN zijn.
Wat wel kan verschillen is het weer, okt is meest nog rainy season-en zeker aan het eind van dit seizoen zijn er vaak nog overstromingen of landslides, die wegen blokkeren-de kans daarop is natuurlijk veel groter in bergen als op vlakland.
Voor alle vervoer Thaild-> Khermland; talesofasia.com
Ik denk (maar dat mag uje zelf uitzoeken), dat DIRECT vliegen PnPn->HAN niet kan-het is of transit in HCMC=SGN of in VTE. Het kan zelfs het goedkoopste uitpakken met 2x AirAsia-via BKK!
een reis per bus doorheen gans Laos (dus vanaf Camb-> VTE->Sapa/VN duurt enkel als busreis tenminste zo’n 40/50 uur-dan heb je een houten kont daarna. Op grote delen doorhen zuid Llaos is nou niet veel te zien-maar je kan per nacht/sleeperbus.
BKK-LNT: je zei dus niet of vliegen mag-geld geen rol speelt of dat het budget-cheap moet. Vlotst is uiteraard vliegen met LAO-air BK-LgPrbg-dan de bus. Alternatief; NACHT bus vanaf BKK naar VTE-dan bus of iets vlotter-naar CHiang Kong/Huay Xay-dan 2x daags minibus naar LNT-weg geheel opgeknapt. Dan ben je in zo’n 20 uur over.
Ik kies niet voor je-dat mag je zelf doen!
Laos bussen: probeer maar: laos-bus-time-table.blogspot.com