Treinen, vliegen of varen?

In oktober vertrekken we voor vier weken naar Laos en Cambodja. We vliegen vanuit Dusseldorf naar Bangkok en vanaf daar hebben we nog niets geregeld. We horen verschillende geluiden over treinen, vliegen of varen naar Laos (we willen in het noorden van Laos beginnen en vervolgens naar beneden). Wat is het beste aan te raden?

Hallo,

Kun je iets concreter zijn?
Vanuit ChangMai kun je met de boot naar Laos.
In het noorden van Laos kun je goed met de bus reizen.
Ikzelf heb van SiemRiep naar Pakse gevlogen (dus omgekeerd kan ook).

Succes!

Als je in het noorden wil beginnen kan je makkelijk met de nachttrein vanuit Bangkok naar Chiang Mai reizen. Dan verder met de bus via Chiang Rai naar Chiang Khong. Daar steek je met een overzetbootje de Mekong over naar Huay Xai in Laos waar je de tweedaagse slow boat via Pak Beng naar Luang Prabang over de Mekong kan nemen. Vanuit Luang Prabang kan je verder via Vang Vieng naar Vientiane met de bus. Daar heb ik ook het vliegtuig genomen naar Pakse (95USD). Vanuit Pakse bereik je makkelijk met de song thaew, Si Phan Don, de vierduizend eilanden, waar je de grens over kan naar Cambodia (geen visum verkrijgbaar aan de grens).

hallo Thierry,

ik vertrek binnen 2weken en heb nog de volgende vraag.
route: Bangkok - Cambodja - Laos - Chiang Mai etc…

ik lees op verschillende plaatsen dat je voor de grensovergang wel een visa on arrival krijgt vanuit Laos naar Cambodja, maar niet omgekeerd (Cambodja naar Laos).

Hey, ja ik bedoel dat je ze moet kopen.
Maar in deze post zeg je duidelijk dat het komt door de nieuwe busregeling Phom Penh - Pakse dat je nu wel een visa kan kopen van Camb -> Laos.

Waarvoor dank!