8 dagen Laos

Hi !

In januari reizen wij door een deel van Zuid-Oost Azie. We komen vanuit Yunnan, China, en nemen dan de bus naar Luang Namtha. Hebben jullie tips voor ongeveer 8 dagen in Noord-Laos. Trekking? Nong Khiaw?
Eindigen in Luang Prabang, vandaar gaan we naar Hanoi.
Het zijn inderdaad slechts 8 dagen, maar we hebben helaas niet meer tijd.
Bedankt!

Ik heb een 2-daagse trekking gedaan in Luang Namtha. Dat was leuk om eens gedaan te hebben, maar ik vond het vrij ééntonig aangezien je altijd tussen de bomen wandelt en bijna geen uitzichtpunten hebt. Een verblijf in een afgelegen dorpje tijdens die trekking is wel leuk. We zijn er ook gaan kajakken, maar echt spectaculair was dat niet vond ik.

Het mooiste/leukste in Laos vond ik Nong Khiaw en Muang Ngoi Neua. Je hebt daar een heel leuke 1-dags Tigertrekking (of 100 watervallen trek) waar je dus tientallen watervallen opwandelt door de jungle. In Muang Ngoi Neua heb je een korte wandeling naar een top met prachtig uitzicht over de regio.

Luang Prabang is ook een must uiteraard, leuk stadje met de toeristische maar erg mooie Kuang Si Watervallen. Vang Vieng is ook een must in Laos, maar of je daar nog tijd voor hebt in 8 dagen betwijfel ik. Vooral omdat je in Luang Namtha begint en het vervoer in Laos traaaag gaat. :slight_smile:

Hi!

Perfect, al goeie tips. Heb je van Nong Khiaw de boot genomen naar LP? of bestaat die optie niet meer?
Waarschijnlijk zal het dan 2 dagen Luang Namtha, 2 dagen Nong Khiaw en 2 dagen Luang Prabang worden (met dan extra tijd voor vervoer)

Dat gaat idd niet meer. We hebben wel de boot genomen tussen Nong Khiaw en Muang Ngoi Neua (1 uur) en tussen Muang Ngoi Neua en Muang Khua (richting Luang Namtha). Wij hebben dus de omgekeerde richting gedaan dan jullie. Zo’n boottrip hoort echt wel bij Laos en je hebt prachtig uitzicht. De bussen zijn een pak minder comfortabel. Ook al hebben de boten meestal enkel een houten plank. Die minibussen in Laos zijn een hel, want volgepropt en slechte wegen! :wink: