Vervoer hier regelen of in Australië?

Dag Allemaal :dag:

Wij vetrekken beging oktober voor zes weken naar Australië en nu zitten we natuurlijk met een pak vragen.

Onze tickets naar Sydney en een hotel om de eerste dagen daar door te brengen hebben we al geboekt via ebookers.be

Maar we zijn van plan om van daar naar Cairns te rijden via de oostkust om daar dan een binnenlandse vlucht de nemen naar Alice Springs en daar dan weer nieuw vervoer te regelen naar Ayers Rock , de Olga’s en dergelijke.
Vandaar (Alice Springs) zouden we dan weer naar Sydney willen vliegen om daar dan onze laatste dag(en) door te brengen.

We hadden oorspronkelijk ook graag Tasmanië er bij gedaan maar dat lukt ons bij nader inzien niet vanwege de enorme afstanden en tijdgebrek.

Nu zijn een aantal van onze vragen:

Huren wij best thuis ons vervoer al of kun je dat beter/goedkoper ter plaatse doen?

In Nieuw-Zeeland (2000) was het een pak goedkoper om het ginder pas te regelen en niet van thuis uit.
Daar kon je bij aankomst op het vliegveld al tussen verschillende verhuurbedrijven kiezen,er was zelfs een telefoonaansluitng vanwaar je de firma kon bellen die haalde je dan op en brachten je naar hun bedrijf en daar werd dan alles verder afgehandeld.
Ga dat in Sydney eventueel ook op die manier?

Wat nemen we best een camper of een auto in combinatie met een hostel?

Is het te doen om ineens het vervoer in Sydney te regelen voor zowel de binnenlandse vluchten als de camper/auto.

In 2000 hebben wij Nieuw-Zeeland vijf weken onveilig gemaakt met een Camper en dat beviel ons prima maar de prijzen voor een camper in Australië vinden we wel erg duur als we nu eens rond kijken op het internet.

Dus alle tips ,adressen zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ronald

Hallo,

Ik heb zelf Australie onveilig gemaakt voornamelijk met een auto en dan motels af. Ik vond die manier prettiger omdat je dan niet altijd in de middle of nowhere zat met je camper op een camping maar meer in het centrum. Ik huur altijd via Hertz omdat die vaak de aanbiedingen heeft met 7 dagen huren 6 betalen.

Weet wel van Cairns naar Alice Springs vliegen kan aardig duur zijn volgens mij vliegt alleen Qantas dat.

1 like

Moira, bedankt voor Uw antwoord.

Wij zijn er ondertussen inderdaad achter gekomen dat de binnenlandse vluchten niet zo voordelig zijn als we gehoopt hadden.
Bv.

Cairns - Alice Springs kost bij eebookers 305 euro p.p.en dan vlieg je met Qantas.

Hopelijk vinden we iets dat toch wat ‘goedkoper’ is want we willen ook nog de vlucht Alice Springs - Sydney nemen.

P.S. wat een reis hebben jullie gemaakt zeg! :wereld:

Groeten

Ronald

Hallo,

Je kunt zeer goedkoop vliegen met Tiger Airways van Adelaide naar Alice Springs misschien een optie om die plaats ook te bezoeken.
Bedankt voor het compliment ja zijn inderdaad aardig op reis geweest zitten nu in afwachting van onze verblijfsvergunning voor Nieuw Zeeland. Dit is hopelijk snel afgerond.

Hi
Wij regelen de huurauto altijd ruim van te voren, bijna altijd bij Hertz, en via een reisbureau. De huurauto is vaak een SUV. Verder reserveren we niets maar dat komt ook omdat we zelden binnenlandse vluchten nemen.(doen alles rijdend) Alice naar Uluru is nog zo’n 500 km rijden maar ik denk dat het een goed idee is om een auto of CV te huren vanaf Alice en een rondtrip te maken. Hotel overnachtingen bij Uluru lopen in de papieren.Daar mag je best een week voor uittrekken. Ook rond Alice is van alles te zien. Sydney-Cairns is zo’n 3000 km met wat zijtrips en wij waren niet echt onder de indruk van het stuk Rockhampton tot Townsville. Ik zou ook zeker een weekje willen doorbrengen in bv Byron Bay/Brisbane/Sunshine Coast/Australia Zoo/Hervey Bay (Fraser Island etc) en wellicht dat jullie Gold Coast aan trekkelijk vinden. Niet onze favorite maar we zijn dan ook geen partytigers.
Yeehaw

1 like

Bedankt voor julie reaktie’s.

Onze reis is ondertussen vastgelegd.

We komen aan in Sydney en blijven daar drie dagen,dan vliegen we naar Alice Springs en hebben daar een camper gehuurd voor 8 dagen om naar Uluru ed. te rijden
Dan vliegen we van Alice Springs naar Cairns om daar terug een camper op te halen en vandaar rijden we naar Sydney om daar eventueel nog een dag of twee te blijven voor we terug naar huis vliegen.
Of we er goed aan gedaan hebben om de trip zo te doen en niet omgekeerde volgorde is iets wat we pas zullen weten als we hem gedaan hebben.
Mochten julie nog tips inverband met bagage of bezienswaardigheden hebben,alle info is meer dan welkom.

groeten Ronald

Je volgorde is zeker goed. Mooi op tijd voor Alice en Cairns en naar Sydney met de zon in de rug.