Hey!
In Januari ben ik als onderdeel van mijn wereldreisje in Australie, waar we in Sydney landen, en vanaf Cairns naar Darwin vliegen.
Nu was ons plan om vanaf Sydney met een huurauto naar Cairns te rijden in een aantal dagen (gokje: 1,5 week) en onderweg te overnachten in steden/dorpjes op de route…
Alleen volgens mij is het vrij duur om een auto te huren en die in een andere stad weer af te leveren… Iemand ervaring hiermee? Of met reizen per trein langs de eastcoast-route???
Thanks!!!
Euhm… Ik zou iets ruimer rekenen 
Ik werk bij een reisbureau in Cairns, en verkoop dagelijks east-coast packages.
Meeste mensen kiezen voor een hop-on-hop-off buspas van Greyhound (SYD-CNS $350) of Premier. ($295) Of huren/kopen een auto, maar dan zit je wel met het risico dat de auto onderhoudswerkzaamheden krijgt etc.
Voor sydney tot Cairns zou ik 3 weken rekenen, en heb je voldoende tijd om leuke dingen te zien en doen.
Als je nog vragen hebt kun je me altijd een PB sturen!!
Heel veel plezier met de voorbereidingen!!! Spannende plannen!!!
Groetjes Susan
Reken 1000 euro voor twee weken huur (onder de 25 jaar?) Is nog exclusief brandstof natuurlijk. Bij een redelijke maatschappij is er weinig kans op reparaties onderweg, je gaat uiteindelijk niet van het asfalt af. Kopen is voor zo’n korte termijn geen optie. Dan rijd je weg, denkend: hoe kom ik er op tijd weer af. Trein (minder stopplaatsen dan bus) is minder aantrekkelijk. Als ik zo de prijzen van Suus lees, zou ik het wel weten, als je tenminste licht reist. Maar dat zal wel, op een wereldreisje.
Je weet hoe heet nat het in januari in Cairns en Darwin is?
Cairns: Cairns - climate, averages and extreme weather records
Darwin: Darwin Airport - climate, averages and extreme weather records
Succes met (de) plannen.
Hey Suus en Willem, bedankt voor jullie reacties!
Ons schema ligt eigenlijk al vast, de tickets vooral. We hebben 4 dagen Sydney en 3 dagen Cairns ingepland, en daartussen hebben we inderdaad 1,5 week (12 dagen) om van Sydney naar Cairns te geraken. De trein gaan we maar niet doen, gezien jullie reacties en mijn eigen gevoel. Nu twijfelen we nog tussen een camper huren (en op campings staan) of een auto huren (en in hostels slapen). Daar komen we nog niet echt uit.
Wat het weer betreft: ik weet dat het erg warm gaat zijn en de regentijd heerst… ik hoop dat het net als in Mexico zo snel als het komt, ook weer gaat met die buien:-)
Hallo Dishy,
laat ik beginnen met te zeggen dat ik van hostel- en camperprijzen niks weet. Wat ik wel weet is dat je met de camper, als je geen zwembad, douchegebouw, wifi en wat dies meer zij dagelijks nodig hebt, je in een camper regelmatig gratis of bijna gratis kunt overnachten. En van gratis in hostels overnachten heb ik nog nooit gehoord. Verder kook je als je dat wilt je eigen maaltje. Ga je voor hostels, dan zul je elke avond buiten de deur eten. Dus het is een kwestie van rekenen. Brandstof camper zal, afhankelijk van de maat, ergens van 15 tot 35% meer zijn dan van de huurauto.
1 like