Vervoer en accomodatie naar Gili Trawangan

Hallo,
Wij willen graag van het vliegveld (Mataram) met de taxi naar de boot om naar Gili Trawangan te gaan.
Wie weet wat een taxi kost van het viegveld naar de boot?
En moet ik de boot van te voren reserveren of is er altijd plek?
Heeft iemand ervaring met Karma Kayak, of weet iemand nog een andere leuke accomodatie?

Er gaan kleine houten bootjes vanuit de haven naar Gili Trawangan. Die KUN je niet reserveren :wink: Er zijn altijd mensen die je naar de overkant willen varen, hoe groter het aantal mensen op de boot, hoe goedkoper (je deelt de prijs onder het aantal opvarenden.)

Als je vanuit Bali naar Gili Trawangan wilt, zou ik overwegen de boot te pakken in plaats van het vliegtuig. Vaak is dat sneller (afhankelijk van waar op Bali je de reis begint.)

Jenny bedankt voor je reactie. De reden dat we willen vliegen is dat mijn man en dochter nogal snel ziek worden op de boot.
Heb je toevaliig ervaring met Karma Kayak of iets gehoord/gezien over deze accomodatie?

Hoi,

Er zijn verschillende opties:

Allereerst een taxi naar Bangsal van het vliegveld kost rond de IDR 100.000.
Er zijn airport taxis maar de goedkopere bluebird taxis (licht blauwe) staan buiten het vliegveld, 2 min lopen. De bluebirds gebruiken ook een meter.

Het is ongeveer een uur reizen vanaf het vliegveld tot Bangsal, vraag de taxi driver om door monkey forrest te reizen, want dat is korter.

In Bangsal gaan er public boats naar Gili Trawangan. De prijs is IDR 10.000 per persoon one way. Er moeten wel min 20 mensen op zo’n boot zitten. Charter boot kost rond de IDR 200.000

Karma Kayak zijn vrienden van mij. Het is een leuk resort op de stille kant van Trawangan. 's Avonds heel gezellig op het strand waar veel mensen de sunset bekijken. karma Kayak kan ook alles voor je regelen, transport van airport plus speedboot naar Trawangan.

als je meer wilt weten PM me maar…

Sander