Ik ga in september voor 5 weken naar Indonesië met mijn vriend, heb er heel erg veel zin in!
We hebben alleen het ticket en het hotel voor de laatste week al geboekt, de rest doen we terplaatse… Nu heb ik alleen één vraag. De laatste (kleine) week verblijven we op Gili Trawangan. We vliegen op woensdag 6 oktober om 19.20 vanaf Denpasar weer terug via Kuala Lumpur naar Amsterdam. Wij blijven echter tot 6 oktober op Gili Trawangan.
Als wij 's morgens vroeg aan onze reis beginnen, is het dan te doen om op tijd op de luchthaven van Denpasar te zijn? Ik weet bijvoorbeeld niet hoevaak de boot gaat tussen Gili Trawangan en Bali en hoe lang hij er precies over doet. En dan moeten we natuurlijk nog naar de luchthaven zelf.
Hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag!
Bedankt alvast!
Inbound – Gili to Bali**
- Boarding from Trawangan Harbour at 11.00am
- Departure at 11.30am
- Departs from Teluk Kode (Lombok) 11.45am
- Arrives at Padang Bai Harbour at 13.30pm
- Drop back to Hotel
Vanaf Padang bai is het anderhalf uur rijden naar het vliegveld, dit moet dus te doen zijn. Ik zou wel, eenmaal op Trawangan, die boot meteen reserveren, kan maar geregeld zijn.
Ik zou dit dus nooit doen! In theorie is het misschien 1.5 uur van Padangbai naar het vliegveld, maar mijn ervaring is dat het minimaal 2 uur duurt. Bovendien ben je nog niet meteen van de boot af op het moment wat deze aanmeert, heb je nog niet direct je bagage, en heb je ook niet meteen vervoer.
Mijn advies: neem het zekere voor het onzekere, en blijf een dagje korter op de Gili’s.
(Ter indicatie: laatste keer dat ik van Gili naar Kuta ging, had ik om 16.00 uur in Kuta aan moeten komen. Ik was er toen pas tegen 6en. Dan mis je dus je vliegtuig! >>>)
Inderdaad, daar ben ik dus ook bang voor. Je zal net zien, dan loopt het précies die dag niet zoals het hoort te lopen! Ik kijk tegen die tijd wel of de boot toevallig eerder gaat of dat er een ander bedrijf eerder vertrekt vanaf Gili Trawangan.
Als dit niet zo is, dan blijven we inderdaad maar een nachtje korter (ook al hebben we 't nu al geboekt en kan 't niet meer veranderd worden) en slapen we nog wel een nachtje in Denpasar!
Iemand nog tips voor andere bedrijven die boottochten aanbieden van Gili Trawangan naar Bali? Of andere reismogelijkheden?
Er gaat een ferry, en er zijn boten van bv Perama. Maar deze zijn beslist langzamer dan de Gilicat.
Je kan overwegen om van Lombok naar Bali te vliegen, dat gaat sneller. Maar ik denk dat een extra nachtje hotel minder kost dan een vliegticket. (Ik weet niet wat een ticket met de Gilicat kost, met Perama ben je ongeveer 150,000 - 200,000 rp kwijt en de ferry is goedkoper.)
Ik zou op Lombok blijven, de dag voordat je vertrekt naar Nederland, ga je naar Senggigi, je bent daar dan rond 12:00 uur in de middag net op tijd dus voor de lunch. Daarna pak je spulletjes uit, spring eens lekker onder de douche om het brakke water waar je je eigen de laatste week op Gili Trawangan mee heb gewassen af te spoelen. Je hebt vast nog wel een boekje wat je kunt lezen, geniet van de zon, terwijl het langzaam avond wordt. Voor het avondeten ga je eens lekker gek doen en ga je je laatste vakantiegeld uitgeven bij Alberto’s een voor Indonesische begrippen erg duur (maar zeker waar voor je geld) Italiaans restaurant op het strand.
De volgende dag kun je op je gemak wakker worden, je neemt nog een laatste duik in de zee, een douche, daarna pak je koffer in en houd een taxi aan die jullie dan rond 2 uur naar het vliegveld zal brengen. Hier neem je dan een vlucht van 25 minuten naar Bali, (waarvoor je zo Rp 300.000 kwijt bent), pakt je bagage van de loopband, je loopt van Domestic naar de Internationale vluchten, inchecken, door de Imigrasie heen en je bent klaar voor een lange vlucht naar huis.
Nog relaxer als dit kan volgens mij niet.
Als je goed kan onderhandelen is de fastboat is rond de 600.000
Bij de locale bureautjes staan vaak prijzen rond de 800.00/ 1.000.000
Ik zou Perama nemen. Ferry alleen als je heel erg veel tijd hebt, heb ik gedaan, best leuk, veel locals, maar afhankelijk van het weer kan de tocht wel eens een aantal uurtjes langer duren…:biggrin:
Haha, ja Jenny, heb je ook helemaal gelijk in.
Wij wilden de dag voor Idul Fitri met Perama, alleen die hadden een vakantiedag, dus de Ferry genomen. Maar idd, Perama zal er ook langer over hebben gedaan!
Op aanraden van de reisorganisatie waarbij ik mijn vlucht heb geboekt + het hotel van de laatste week, ga ik gewoon 's morgens met de boot naar Bali! Zij zeggen dat heel veel van hun klanten het op deze manier doen en dat het prima te doen is :)!
Heb je dat zwart op wit? En kun je bij hen aankloppen als het mis gaat?
Hierboven staat een aantal ervarigen van mensen die het traject NIET binnen de gestelde tijd af hebben weten te leggen, en er is niemand die uit eerste hand kan bevestigen dat het makkelijk gaat! Denk daar maar eens rustig over na, en doe er je ding mee. In ieder geval veel succes!
Hoe is het uiteindelijk afgelopen? zit beetje met hetzelfde probleem…vlucht vertrekt om 16u05 in Denpasar… zou een boot hebben op Gili Trawangan die aankomt in Padang Bai om 10u30…dan door naar Denpasar…
Laat je iets weten? Bedankt!
Ook jij al bedankt voor je reactie bij mijn topic Jenny