:dag: Hallo!
Ik ga as woensdag op vakantie naar Java, Bali en Gili Trawangan. Nu twijfelen wij of we van Denpasar of Lombok terug moeten vliegen naar Jakarta. We verblijven diezelfde dag nog op Gili Trawangan. Graag jullie adviezen:)!
Hangt er uiteraard van af of je een speedboat durft te nemen en hoe laat je in Jakarta moet zijn ik zou zelf vanwege de vele vertragingen met binnenlandse vluchten minimaal 6 uur overstaptijd aanhouden als je niet direct vanaf Bali of lombok een terugvlucht hebt.
Ik denk dat de afstand Trawangan naar luchthaven Praya op Lombok iets korter is.
Maar misschien moet je ook letten op de visumvrije doorgang, heb je die vanaf Praya ook? Vanaf Bali dacht ik wel.
Zoek anders nog op dit forum over die visumvrije doorgang, daar zijn een heleboel draadjes over.
Ik zou sowieso het risico niet nemen. Als je naar Bali gaat vanaf Gili T loop je een zeer groot risico dat je boot niet vertrekt omdat het regelmatig te gevaarlijk is en dan vaart er NIEMAND.
Als je persé het risico wel wilt nemen dan zou ik voor Lombok gaan. Het stukje Gili T Lombok is met een kano bijna nog te doen (zou t niet proberen) maar dan is de kans een stuk kleiner dat de boot niet gaat. Je doet er ongeveer 3 uur over om vanaf Noord Lombok op de luchthaven te komen.
Succes en zeer veel plezier!