Samen met een vriend willen wij rond begin December vertrekken naar Australie.
We hebben gehoord dat je het beste in het zuiden kan beginnen, ivm met de zomer die dan begint. Klopt dat?
En we zijn nu bezig met het bekijken van vliegtickets op skyscanner, op welke plaats zouden we het beste kunnen aanvliegen als we in het zuiden zouden willen beginnen? We kijken nu steeds voor sydney.
ok maar weet je ook al of dat je vanaf de aankomst luchthaven ook wil vertrekken.Of bv Sydney - Melbourne of een andere plaats.
En wanneer zouden jullie willen gaan vliegen want op tijd boeken is wel geboden want de tickets worden alleen maar duurder.
En willen jullie nog een tussenstop maken in Azië of midden oosten want dan zou je eens rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij moeten kijken wat die te bieden hebben
Wij gaan zelf met Emirates in sept. omdat wij graag een stopover willen doen in dubai
Perth & Darwin zijn de goedkoopste aanvliegluchthavens, ik vlieg voor € 450 (enkele reis) naar Perth. Maar ik neem aan dat je niet aan de Westkust wilt beginnen.
We willen sydney aankomen en dan ook weer sydney vertrekken. Planning is rond begin december, en gaan inderdaan deze week een ticket boeken. Prijzen schieten straks omhoog. We gaan geen tussenstop maken, we doen australie en nieuw-zeeland. Op dit momement is korean air en china air het goedkoopst. Zo rond de 990 op sydney.
Boek je alleen enkele reis? Geen retourtje en dat je die dan later gaat verzetten als je langer of korter wilt blijven?
Nee indd, we blijven in het oosten. Maar dan pakken we wel noord en zuid.
Nouja, ik start in Perth en vanaf daar ligt alles gewoon open. Ik wil wel zo snel mogelijk werken, voor een paar maanden. Want ik kan niet enorm veel geld bij elkaar krijgen voor vertrek, en om m’n working holiday visum natuurlijk goed te benutten. Ik dacht ook dat als ik echt geen werk meer kan vinden, en m’n bankrekening begint te krimpen, ik naar Azië vertrek om daar m’n laatste tijd door te brengen. Maar zoals ik al zeg, ik zie het allemaal wel!
Mag ik vragen waar je dat ticket hebt gevonden? Welke maatschappij/welke site? Ik wil in december ook voor 5 weken richting westkust (de oostkust heb ik al gedaan in 2010) en daarna door naar Nieuw Zeeland. Ik dacht eraan te beginnen in Darwin en dan door te trekken naar Peth ivm het weer. Verder nog tips voor de westkust of die periode?
Ik heb mijn vliegticket geboekt op www.skyscanner.nl, ik vlieg met Singapore Airlines. In de eerste week van december zie ik 2 dagen waarop een vlucht naar Darwin gaat voor € 531 excl. dat is incl. nog geen €600. een enkele reis is dat. Verder heb ik geen tips voor je helaas, ik vlieg voor het eerst naar de westkust van Australië en heb geen reisplan.
Jaa, zo snel mogelijk werk vinden is belangrijk. Beetje geld bij elkaar krijgen
Wij gaan deze week een vliegticket boeken, met KLM. We vliegen dan op Sydney. Wat we dan gaan doen en waar we heen gaan, moeten we nog uitzoeken.
Ik heb een standaard reisverzekering bij ASR lopen waar oa ook altijd wintersportdekking in zit. Als je meer als 60 dagen gaat moet je een aparte verzekering afsluiten, dat geldt trouwens ook voor sporten als duiken en dergelijke. Even navragen bij een tussenpersoon is het beste denk ik.