Australie december 2012 duurder?

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben het plan om van 8 december tot en met 4 januari naar Australie te gaan. Het idee is nu om van Cairns naar Sydney te gaan en om dan in Sydney oud & nieuw te vieren en daarna terug te vliegen naar Amsterdam.

We zijn eerlijk gezegd behoorlijk geschrokken van de prijzen. Een retour ticket met 1 overstap komt al snel op 1600 euro per persoon en een camper voor 3 weken zou 2500 euro kosten. Ons idee is om in Kuala Lumpur over te stappen en daar dan 2 nachtjes te overnachten op de heenweg. Dan een paar nachtjes in Cairns en eindigen met een paar nachtjes in Sydney. We kunnen dan 3 weken vrij reizen met de camper. Is dit een haalbare route voor de tijd dat we er zijn?

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad redelijke prijzen zijn voor deze periode en/of het in andere periodes goedkoper zou zijn? Alle tips zijn welkom!

Ik weet in elk geval dat het rond kerst en oud en nieuw hoger dan hoogseizoen is in Sydney.

is Kuala lumpur special waarom jullie daar 2 dagen willen blijven.
zo niet misschien is vliegen met Emirates via Dubai goedkoper

Vanaf half/eind november gaan de prijzen flink omhoog. Niet alleen de vluchten, maar zeker ook de accommodatie en de verhuurprijzen. Dus tja, als je een stuk eerder of later kunt vertrekken, ben je wel goedkoper uit.

Hallo, ik ben het zelfde van plan met mijn vriendin en zijn ook wel geschrokken van de prijzen. Maar als je goed zoekt vind je nog wel plekken die betaalbaar zijn. De tours e.d. zijn niet opeens duurder en we hebben ook al vliegtickets gevonden van 1100 euro dus ook dat valt nog wel mee.

Ik ben nu aan het kijken of een camper huren niet goedkoper is dan allemaal hostels/hotels te boeken. Via Britz kun je namelijk een leuke hitop huren voor een redelijke prijs; ongeveer 2500 euro voor 5 weken. Het lijkt me dat je dan vrijer bent en je makkelijker kunt verplaatsen.

Succes!

3 weken is wel haalbaar tussen Cairns en Sydney. 2 nachten in KL (of elders) is een goede manier om van je jetlag af te komen. Wij vonden KL leuker dan Singapore maar dat is persoonlijk.
De tijd van het jaar is slecht gekozen. Erg druk en je bent in de Wet in Cairns.

Heeft het helemaal geen zin in die periode of enkel cairns? Wij gaan namelijk ook die periode en willen enkel in cairns beginnen maar wel een zeiltocht doen van twee dagen bij whitesundays.

Dat is moeilijk te zeggen Rogier. Het weer laat zich niet voorspellen maar de kans op cyclones en zware regen is nu eenmaal groter in dec-april in QLD. Dit jaar is zelfs het SE van NSW getroffen door overstromingen zoals je in de krant kan lezen. Walla Walla bv. Daar zijn we eens geweest met prachtig warm droog weer in maart maar nu staat hij onder water.
Als je flexibel bent kan Cairns Whitsundays-Brisbane natuurlijk best. Je zal niet de enige zijn. Nadeel is dat door de jelly fish je niet kan zwemmen in de open zee langs de kust. Een zeiltocht heb ik nooit gemaakt. Heb me wel laten vertellen dat dat het mooiste is wat je kan doen daar.
Yeehaw

1 like

Wij willen uiteindelijk ook nog naar Tasmania en de great ocean road plus alice spring doen. Is het daar dan ook lastig qua weer?

In onze winter is het op Tasmanië en het zuiden juist prima weer en in het noorden dus goed regenachtig. Maar begrijp ik nu goed dat jullie in drie weken tijd én can Cairns naar Sydney én Alice Springs (waarschijnlijk Uluru e.d.) én Tasmanië mee willen pikken? Lijkt mij wat veel van het goede. Dan zie je een hoop asfalt, een hoop luchthavens, maar weinig Australië.
Ik zou dus wel kiezen.
Maar misschien is én én mogelijk?

1 like

Thanks voor je antwoord, nee de bedoeling is om eind november weg te gaan dan eind december in Sydney aan te komen en daarna nog een kleine 3 weken voor Tasmania en great ocean road.

Ik weet niet hoe je naar Tassie wil gaan maar als je bv wil vliegen tussen Sydney en Hobart en tussen Hobart en Melbourne zou ik die vluchten die tijd van het jaar lang van tevoren boeken. Let op de bagage bepalingen op die vluchten.

Het blijkt lastig te zijn om via worldticketcenter een tussen vlucht te regelen van Brisbane naar Alice springs. Daarom hebben ze nu onze begin vlucht niet op Cairns maar Brisbane gezet. Kortom we beginnen onze aussie trip dan niet in Cairns maar in Brisbane. Is dat qua weer wel ok? Ik dacht namelijk dat je beter in Cairns kon beginnen en dan naar beneden zakken. Of maakt het niet heel veel uit?

Bedankt

en waarom niet rechtsstreeks bij de vliegmaatschappij boeken die geeft ook alle binnenlandse vluchten.

dit hebben wij gedaan bij emirates het reisburo bij ons in het dorp kon de binnenlandse vlucht niet boeken maar rechtsstreeks kon dat wel.

Dat haar heb ik ook naar gekeken maar heb nu een offerte van 1400 euro voor retour ams - aus plus 5 binnenlandse vluchten! Geen slechte deal lijkt me.

Bedankt voor al jullie reacties op mijn vragen! Mijn vriend en ik gaan toch nog maar eens goed nadenken of we het dan redden qua spaargeld, zeker in combinatie met het weer, wat dan mogelijk tegenvalt.

Yeehaw: welke periode zou jij aanraden voor onze 4 weekse reis van Cairns naar Sydney?

September.