Hulp nodig met plannen

Hallo!

vanaf september/oktober wil ik gaan backpacken door Australie, en ik weet dat ik het niet hoor te plannen maar ik zal helaas wel moeten en ik kom er niet uit. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

het volgende is het ‘probleem’: vanaf december komt er familie naar nieuw zeeland en daar zal ik een maandje met ze meereizen. Dit is van 1-12 tot 30-12 daarna vliegen we afzonderlijk maar tegelijk naar Sydney om daar nog oud en nieuw te vieren.

nu begin ik met australian backpacker in oktober in Sydney maar ik weet nu niet welke route ik beter kan doen:
Sydney - Melbourne - Hobart - Adelaide - NZ en daarna pas richting Cairns of
Sydney - Brisbane - Cairns - NZ en daarna pas richting Adelaide.

ik wil natuurlijk niet midden in het regenseizoen komen maar wil ook niet bevriezen met mijn korte broekjes en hemdjes.

En dan is er nog een probleem, als ik met Cathay vlieg kost het me 400 euro meer, maar kan ik naar NZ via Sydney, Brisbane en Melbourne

Met China alleen via Brisbane en dat is niet handig als ik richting Adelaide ga maar ook niet als ik in Cairns eindig want dan moet ik weer terug…

Nogmaals, ik hoop dat iemand me kan helpen, bvd!

M92
ik snap het niet helemaal, 400 euro meer met Cathay Airline hoezo?
de prijzen liggen nu {circa tussen 999 en 1150 euro ik zelf betaal 1175 incl
met Singapore Airline [ bij de top 3 ]
ik denk dat het beste in Cairns kunt beginnen voor het regenseizoen [November ] en dan de rest van je route met openbaar vervoer trein ,bus, of auto, binnenlandse vluchten zijn relatief niet zo duur, kijk op Virgin Blue.
je heb het, en dan gaan we de 30e naar Sydney, voor het oud jaar, je moet er wel rekening mee houden, dat er dan geen kamer te vinden is ,hardstikke vol, mischien nog een 5 sterren hotel
succes
Jaap

Ik ga met een groepsreis, en in dat geval is China airlines goedkoper. namelijk 2200 met Cathay en 1800 met China incl. In ieder geval bedankt, ik denk dat ik dan inderdaad eerst naar het noorden trek.
En wat betreft het onderdak in Sydney, dat is al geregeld :slight_smile:

Bevriezen? lol. Zelfs in september in Sydney kan het al lekker warm zijn. Het is goed mogelijk van Sydney naar Cairns te reizen in october. Zal steeds luchtvochtiger worden maar nog steeds voor de Wet. Daarna naar Adelaide is een goed idee, dan naar Melbourne en naar Tasmania. Daarna naar NZ. Mooie reis! neem een jackje mee als je Kangaroo Island gaat bezoeken en een wolletje voor Tasmania is ook geen overbodige luxe. En voor NZ ook niet op SI.
Yeehaw