Hmm het was dus niet dezelfde nee want ik ben inderdaad naar Alanya geweest. Volgens mij worden heel veel meiden toegezongen in Turkije :rolleyes: Tja, ze zijn er wel een ster in je een goed gevoel te bezorgen
Ik sms dus nog af en toe met die jongen, gewoon ff vertellen wat we meemaken enzo verder niet.
Ik dacht eerst dat je met je vriend op vakantie was Holidaylover toen je die jongen was tegengekomen
Nee, was gewoon met een vriendin. Op de 1 of andere manier kan ik mijn vriend niet echt meekrijgen naar Turkije! 't Boeit 'm niet zo, nou dan maar met vriendinnenā¦hahaha!
Nee ik was ook niet met mān vriend. We zijn wel een keer samen naar Turkije geweest maar 't is niet echt zijn land. Ga je volgend jaar weer naar Turkije? Wij zijn alweer druk aan het plannen
Zou wel willen hoor, mijn vriendin en hebben samen een spaarrekening om elke jaar wat samen te doen. Maar we hadden ook een soortemet van afspraak om elke x naar iets anders te gaan. We zijn allebei toerisme-freaks (samen op een reisburo gewerkt) en willen daarom het liefst de hele wereld zien! Dus misschien wel naar een andere plaats in Turkije, of een leuke stedenreis! Ik wil persoonlijk nog wel een x terug naar Gümbet hoorā¦het was zo leuk!!
Met mijn vriend ga ik met nog 2 andere stelletjes (het gaat wel alleen maar door als dat ene stelletje vrij kan krijgen) zeilen in Griekenland, is ook onwijs gaaf. Als dat niet doorgaat dan gaan we saampies buiten europa op vakantie.
Ik wou dat ik rijk wasā¦snikā¦dan kon ik allesā¦hahaha!!
He wat leuk, ik heb ook een toeristische opleiding gedaan! Op welk reisburo heb je gewerkt? Ik ben ook gek op reizen, en het liefst ga ik ook elke keer naar iets anders, maar vind Turkije gewoon verslavend. Waar mān vriend en ik heen gaan weet ik nog niet. Dit jaar zijn we naar Mallorca geweest, ook leuk, maar we willen volgend jaar iets anders.
Wat leuk zeg dat je gaat zeilen in Griekenland! Helemaal met zoān leuke groep!
Wilde ook dat ik rijk was, ging ik het hele jaar op vakantie :rolleyes:
Ik heb eerst na school 2 jr bij de Stena Line gewerkt en toen 2 jaar bij een zelfstandig reisburo in het Westland. Was niet echt heel groot maar wel bekend in deze regio. Heb je zelf ook in een rsb gewerkt? Leuk hĆØ al die studiereizen?
Dat zeilen is echt kicke, dacht altijd dat dat voor kakkers was (niet beledigend bedoeld hoor), maar dat hoeft helemaal niet hoor!
Kan me voorstellen dat Turkije verslavend is, meest als ik thuis kom van vakantie is het gewoon klaar en op naar de volgende reisā¦bij Turkije ben ik wel langer blijven zweven!!
Ik heb ook een tijdje bij een zelfstandig reisburo gewerkt! Ben nu trouwens de reiswereld uit, jij? Dat zeilen lijkt me super, heb je dan een boot voor jullie alleen of gaan er meer mensen mee?
Na mijn andere vakanties keek ik de eerste dagen nog fotoās maar werd snel minder. Naar fotoās van Turkije kijk ik nog steeds, heb ook nog steeds een beetje heimwee, raar is dat!
Nog een paar weken dan zijn de reisgidsen dār weer, kunnen we weer lekker zoeken!
Ik ben ook de reiswereld uit. Mis het nog steeds (werk er wel al 4 jaar niet meer), supercollegaās, leuk werk, maar ik kon met 't geld wat ik verdiende echt niet rondkomen en de baas van het reisburo vond ik niet alles en daar had ik veel mee te maken aangezien ik officemanager was.
Als we gaan zeilen huren we idd een eigen boot (vorig jaar zaten we er met zān 4-en op en dit jaar waarschijnlijk met zān 6-en). We gaan dan in flottielje, dus er zijn dan nog wel 8 andere boten waarvan 1 soortemet moederschip. Je krijgt elke ochtend (uhhh de mannen want wij slapen uit) de route te horen en de leuke dingen daar in de buurt. Dan kun je zelf uitmaken wat je doet als je maar weer voor donker in de volgende haven bent. Wij varen meest naar een leuke baai om te zonnen, snorkelen, vissen (de jongens). Als je wilt winkelen zorg je dat je vroeg in het haventje bent, de meeste stadjes zijn namelijk zo leuk. Voor noodgevallen hebben we radiocontact en de mobiele nummers worden doorgegeven mocht de radio uitvallen. Erg safe dusā¦als je maar een heel klein beetje kan zeilen kun je al rondom Corfu. Niet teveel wind dus ook veel op de motor varen. Zo mooi daar en voor jongeren ook gezelligā¦je kan gewoon uit en zo, niet elke avond, maar wel om de avond.
Dat van Turkije heb ik ook precies hetzelfde. De mensen zijn zo spontaan, heel anders dan Spanje, daar zijn ze maar nors!
Ik heb nog voorgesteld om in Turkije te gaan zeilen, daar kan het namelijk ook heel goed en is nog mooier. Maar daarentegen is de wind weer harder en moet je wel durven. Omdat er bij ons een stelletje meegaat wat nog nooit heeft gezeild willen we het op safe spelen en weer naar Griekenland gaan. Ik hoorde ook dat er in Turkije in de haventjes veel minder is en dat je meest gewoon voor anker voor een kust gaat. Een beetje als wat je in Gümbet ook ziet maar dan is het plaatsje meest heeeeellll rustig waar we dan liggen. Tja, we willen nog wel een beetje stappen, rustige vakanties kunnen altijd nogā¦
He Holidaylover, ben ff een paar dagen niet op de site geweest dus kon nog niet reageren, maar het klinkt echt super, dat zeilen in Turkije! Leuk idee hoor, ben erg benieuwd hoe jullie het gaan hebben!
Ik ben vandaag ff bij D-reizen binnengestapt maar wat betreft Turkije hadden ze alleen nog maar de Sunrise brochure binnen
Ik stap tegenwoordig nooit meer een reisburo binnen, tja best rot voor de reisburoās maar dat internet is zo handig. Stel nu reizen gewoon zelf samen. Moet wel zeggen dat bij Turkije ik de makkelijkste weg gekozen heb hoor, gewoon bij Sunweb geboekt. Je krijgt de tix dan over de mail, print je uit en klaar is klara!
By the way, als we gaan zeilen boeken we bij sunriseā¦die leiding op die boot in Corfu is echt waanzinnig. Het zijn net van die echte Robinsons!!
Internet is inderdaad hartstikke makkelijk, maar ik vind 't altijd het leukst om toch te boeken bij een reisbureau. Boek ook meestal bij een kennis, dus daās dan nog weer anders. Waarschijnlijk gaan we dit jaar met Arke, want het hotel wat we willen wordt geloof ik alleen door hun aangeboden.
Deze keer ga ik met mān moeder naar Turkije, ben benieuwd!!
ga je weer naar alanya toe?
en welk hotel wil je dan boeken aangezien ze dat alleen bij arke hebben?
ben gewoon benieuwd omdat ik afgelopen zomer voor arke heb gewerkt in alanya!!
Wij gaan zeker weer naar Alanya, waarschijnlijk omstreeks 25 mei. We willen weer naar hotel Riviera, daar zijn we vier jaar gelden ook geweest en beviel toen wel goed. Heb je anders nog goeie tips qua hotel? We willen wel een beetje in de buurt van Riviera zitten.
Aha, ja het is idd ook wel een uitje naar het rsbā¦vondhet vroeger ook altijd het leukst. Als je een bekende hebt is het idd wel makkelijk en gezellig. Ik zelf heb altijd de drang tot zelf uitzoeken, zit denk ik in meā¦hahaha!!
Gaan jullie altijd alleen maar naar Alanya of ook naar andere plaatsen in Turkije?
Ben zelf alleen nog maar in GĆmbet geweest maar zou ook best eens naar andere plaatsen willen.
Ik ben tot nu toe alleen maar naar Alanya geweest, bevalt zo goed!!! Dus volgend jaar weer hetzelfde Ben ook wel benieuwd naar de andere plaatsen hoor, maar vindt Alanya zoooooooo leuk. Het heeft gewoon alles wat ik zoek op vakantie.
Waarom werk je nu trouwens niet meer in de reiswereld Holidaylover? Vind jij het ook te onzeker of had je het wel gezien?
Het meeste vanwege het salaris, vond echt dat ik te weinig verdiende, had vriendinnen die veel meer verdiende en ik werkte veel harder! Daarnaast vond ik de eigenaar van het rsb ook niet alles. Liet ons maar aan ons lot over en ze deden vreemd, na mij is zoān beetje elke opvolger snel weer opgestapt en nu hebben ze het rsb geslotenā¦best jammer! Ze hadden er veel meer mee kunnen doen, maar ze hadden ook een makelaardij en verzekeringenkantoor van en dat liep beter dus was het rsb een ondergeschoven kindje!!
JIj vond het dus te onzeker, ja das nu wel waar, maar ik werk er al 4,5 jaar niet meer, toen dacht ik daar niet zoveel over na.
Nou Gümbet en Bodrum is ook aan te raden, maar doe wat je gevoel je ingeeft want al vind je het tegenvallen wil ik het niet op mijn geweten hebbenā¦hihihi!!!
Tja, het salaris, dat heeft bij mij ook wel meegespeeld hoor. Wat je allemaal moet weten en doen voor zoān salarisje
En op het moment vind ik het inderdaad veel te onzeker, er hoeft maar weer wat te gebeuren in de wereld en de ellende begint weerā¦Maar toch, vond het werk altijd best leuk.
Zou best 's een andere plaats willen zien, maar eerst volgend jaar toch maar weer Alanya! Kijken of ze nog weer willen zingen
Dat is ook toevallig, had net zijn nummers (hij had er 3) gewist, want ja wat moet je ermee⦠Wil op zich wel wat gaan drinken, maar weet het ook nog niet echtā¦