Allerleukste, Mooiste Of Romantische Herinnering?

Haaaii mensjes van het Turkije forum,

Het is hier wel wat stil de laatste tijd maar toch gaat er geen dag voorbij dat ik eventjes wil lezen wat iedereen weer gepost heeft deze dag. Gewoon eventjes een kijkje nemen en soms zelf ook een berichtje achterlaten.

Het duurt nog lang (voor de meeste) voor ze weer naar Turkije gaan maar hoe zit het met de herinneringen van afgelopen vakantie??? Heb je speciale momenten of juist grappige of romantische dingen meegemaakt waarvan je zeker weet dat je het nooit meer zult vergeten en wil je ze delen, schrijf ze op!!En weer een nieuw en leuk topic is geboren…

Ben ik weer, leek me wel zo beleefd om zelf ook even wat achter te laten! uhmm… mijn hele vakantie is gewoon een grote geweldige herinnering om nooit te vergeten, en natuurlijk zijn er een paar kleine speciale dingen die ik in mijn hart gesloten heb. Eens kijken, de nacht waarop ik samen met mijn ‘vakantie-lover’ heeell romantisch naar de sterren heb zitten kijken en heeeeeeelle lange gesprekken heb gevoerd, dat zijn gewoon de momenten die ik niet wil vergeten. Maar ook de excursies naar Dalyan en de Jeepsafari waren gewoon super, heb me geen enkel moment verveeld, Turkije 2004 was gewoon een herinnering om nooit never meer te vergeten, en ik weet dat er vele met mij zo denken!!! x

hallo!!

ik ga waarschijnlijk met kerst weer terug voor een weekje dus dat duurt niet lang meer!
maar wat heel leuk is, is dat hij dat nog niet weet en denkt dat ie mij volgend jaar april pas weer ziet. dus heb ik afgelopen vrijdag een sms laten vertalen in t turks en die naar hem gestuurd. er stond in dat ik een verrassing voor hem had en vroeg wanneer ik die zou komen brengen. pas een uur later stuurde hij terug dat hij t niet snapte en wat ik bedoelde daarmee. zo lang heeft ie dus zitten denken!! en later die avond belde hij op want hij wist t echt niet!!
natuurlijk heb ik niet gezegd wat ik daar mee bedoelde. dus je kunt je voorstellen dat hij nu constant aan t denken is wat ik daarmee bedoel!!
hahaha kan niet wachten tot die 5 weken voorbij zijn!!
dikke kus myrna :smiley:

dat is nog iets leuks om naar uit te kijken :smiley:

Wie heeft er een speciale leuke herinnering aan afgelopen zomer?

ben afgelopen zomer (helaas) niet geweest. wel afgelopen begin november, en heb alleen maar leuke herinneringen. de boottocht was erg leuk, al die turkse live muzie e.d. en gezellig samen met mn vriend :smiley: dus dat kan alleen maar leuk zijn

Nou vooruit dan. Veel van mijn herinneringen met F. zijn erg persoonlijk, maar 1 springt er gewoon uit. Dat is de dag dat hij me overmande en totaal verraste. Alle vooroordelen van mij tov. hem heeft hij met die aktie in 1 x van tafel geveegd. Na een zeer enerverend weekje op zijn boot (waar al het 1 en ander opbloeide) verraste hij me midden in Gumbet terwijl ik aan het winkelen was met vriendinnen in de winkelstraat. Mijn vriendin kwam me halen en vroeg me of ik mee wilde komen want er was buiten een verassing. Nietsvermoedend liep ik mee en daar was F. Hij had een verassing voor me. Ik totaal overrompeld dat hij weer ineens voor me stond, want we zouden elkaar 's avonds weer zien. In zijn mandje had hij een mega bos bloemen met grote strik. De standjes liepen natuurlijk uit toen hij me de bos gaf. Hij was al op zoek geweest naar mijn hotel maar kon deze niet vinden en ging het vragen bij vrienden van hem die daar een kebabrestaurantje hebben. Toen hij daar stond zag hij aan de overkant 1 van mijn vriendinnen en wist dat ik dus ook in de buurt moest zijn. Ik heb het nog nooit zo warm gehad en me zo aanbeden gevoeld als op dat moment. Iedereen joelen natuurlijk. Helemaal top. 's Avonds kwam hij me met de scooter ophalen. Ik helemaal op en top en ook hij in zijn nette broek. Willen we gumbet uitrijden glijden we toch op het gladde wegdek uit. Hij reed absoluut niet hard maar door de hitte overdag en het water op de weg was het spekglad. Nou daar lagen we dan met zijn tweeen. Vaak denken we er nog aan terug en liggen we weer dubbel. Heerlijk. Dat gevoel wat ik overigens toen had is eigenlijk nooit weggegaan. Vooral als ik hem weer zie na een tijd. Ook ik moet helaas nog even geduld hebben. Afgelopen zomer gelukkig wel veel tijd met hem door kunnen brengen. Ik ben benieuwd naar jullie leukste, mooiste of romantische moment.

gr.

LadyBleuEyes,

En leuk onderwerp in deze donkere dagen voor kerst;

Zijn er mensen die romantische,anekdotische en opmerkelijke ervaringen hebben wat betreft het afgelopen seizoen?

Laat ons meegenieten,

Forumbeheerder,Hans.

Zoveel mooie herinneringen!!! Ben dit jaar maar liefst 3x in Turkije geweest dus dan hou je wel een aantal mooie herinneringen! Heel erg leuk was het uitgebreide ontbijt tijdens de ramadan om 04.00 's ochtends. In totaal waren we met acht personen, 4 Nederlandse meiden met onze Turkse vakantievriendjes. Echt super!
Ook alle geweldige avonden in ons favoriete restaurant zijn een mooie herinnering waard. Heerlijk eten, geweldige obers en een hele leuke sfeer!
Kan niet wachten tot het weer mei is!

Heee !!

Ik vind het egt een leuk onderwerp … het leukste nog om te lezen hoe anderen hun vakantie in Turkije hebben beleefd !! Is gewoon leuk om te lezen. Nou zal ik mijn verhaal ook maar proberen te vertellen …
Niet dat het nou zo speciaal is , maar tog … =)

Nou ik ben niet in de zomer geweest maar in half oktober, twee weekjes naar Side. Het was de 2e keer dat we naar dit hotel weer zouden gaan, met de mensen die we daar vorig jaar hadden ontmoet. Was erg gezellig !! We kwamen s’avonds aan om een uur of 11, dus nog te laat om even weg te gaan. We waren nog moe van de reis en gingen na een drankje aan de bar, maar slapen. De volgende ochtend zaten we op onze standaard plek aan het zwembad en zagen voor het eerst het animatieteam … Heele aardige jongens allemaal, en al gelijk heel gezellig. Naja zoals vele meisjes wel zullen herkennen zijn ze tog een beetje met je aan het ‘flirten’ … =) erg leuk allemaal !
Onze avond was altijd erg leuk : naar de show van het animatieteam kijken, daarvoor uitgebreid gewinkeld, en na de show maar de discotheek van het hotel in. Tot 1 uur was daar het animatieteam ook … die daarna naar bed moesten van de ‘chef’ <_<
In de discotheek beetje praten … je weet het wel !
Ook lopen er van die obers rond die ook met je ‘flirten’ … tijdens het eten, bij de bar en bij het zwembad enso … =) Eentje (A.) liep op een dag op me af en zei “Ik hou von joe” zoiets … hij vroeg of ik met hem mee uit wou gaan … naar een ander stadje begreep ik … heeeel lief vond ik het , egt waar ! Maarja een ander stadje … :unsure: dat mocht niet wist ik zeker ! Naja ik heb hem netjes afgewezen en voelde me wel schuldig maar toch bleef hij lachen en knipogen … Met het animatieteam werd het steeds gezelliger … je bouwt daar gewoon een soort van band met ze op … ! Mijn vader had zijn ‘vriend’ al snel gevonden en liet ze ook steeds onze cd’s met 3000 nummers kopieren … =)
De laatste dag was voor mij tog wel een dag om niet te vergeten …
Er werd darten gedaan en ze liepen langs om te vragen wie er meedeed. Ik deed nooit aan spelletjes mee, maar A. (uit het animatieteam) schreef me op … Naja ik dacht : een keertje gooien kan geen kwaad … Ik gooide dus met drie pijltjes tegelijk en gooide raak, als je mis gooide moest je het zwembad in, maar ik hoefde dat niet …
A. deed zijn schoenen uit terwijl ik aan het gooien was en ik dacht al van : Neeee !! … na het gooien was ik blij : alledrie raak !! Geen zwembad in dus !! Maar A. pakte me op en renden met me het zwembad in … was wel leuk hoor ! Maar dit moment is me tog egt wel bijgebleven … !
Ook het afscheid blijft me altijd bij !! We werde net na het eten opgehaald bij het hotel. Het animatieteam moest eigenlijk bij het eten de gasten verwelkomen, bij de ingang van het restaurant om het zo maar te zeggen … Maar ze kwamen ons uitzwaaien ! Egt heel lief, zelfs de chef (E.) kwam nog even zwaaien. Bij het gedag zeggen kwamen de tranen al opzetten … Toen moesten we de bus in. Ik ging bij het raam zitten en A. ging ook even in de bus zitten. Hij probeerde het nog een beetje minder ‘dramatisch’ te maken, maar tog bleef ik maar huilen. De bus reed weg en ik kreeg nog van iedereen een ‘handkus’ … Ik zag dat A. en H. en M. het er ook wel een beetje moeilijk mee hadden dat wij weggingen. Ze hadden gezegd dat wij degene waren die het hotel een beetje ‘opleukten’ … want het hotel bestond voornamelijk uit mensen boven de 65

Dit waren allemaal momenten die ik nooit zal vergeten ! Het is een beetje langer geworden dan ik had gedacht … :unsure: Maar ik wou tog eventjes dit alles kwijt. Jullie begrijpen het denk ik meer omdat jullie ook in turkije geweest zijn en de situatie wel voor zich kunnen zien, anderen hebben daar meer moeite mee :smiley: Hahha …
Maarja … we hebben 4,5 uur film dus daar staan ook wat nodige herinneringen op … daar heb ik wel voor gezorgd !! B)
Ik heb nog contact met H. en A. Hoop ze nog vaak te spreken !

Doeggg !! Kusss … Mij

Hoi Allemaal!

Nou ik ben dit jaar al 4 keer in Turkije bij m’n vriend geweest (ga in januari naar hem (in Turgutreis) emigreren) dus heb een hoop herrineringen!

Eén hiervan is dat we afgelopen zomer in augustus zijn verloofd!!
Ik had een mooie jurk, hij zag er natuurlijk ook mooi uit, zijn familie was er en mijn ouders en oma en haar zus, en nog een paar vrienden van ons waren er ook!
We zijn in een restaurant verloofd. Iedereen was er natuurlijk al toen we aan kwamen. We werden met de taxi vanaf mijn huis naar het restaurant gebracht. We moesten nog een klein stukje lopen want de taxi kon ons niet voor het restaurant afzetten dus we liepen nog een stukje. Alle mensen keken ons na want we zagen er wel heel netjes uit! Toen we bij het restaurant kwamen gingen we naar boven want daar zat iedereen. Toen we boven kwamen ging iedereen klappen, ook de mensen die gewoon zaten te dineren in dit restaurant. Dit was echt geweldig!!
Eerst hebben we lekker gegeten! Er kwamen tussendoor ook nog een hoop vrienden van ons langs om ons te feliciteren, die moesten daarna gauw weer weg want die moesten weer werken maar ik vond het wel hartstikke lief dat ze even langs kwamen. Na het eten gingen we ons verloven. We hadden twee mooie ringen uitgezocht en die zaten nu aan elkaar verbonden met een rood lint. De ringen werden bij ons om gedaan en iemand van buiten de familie heeft het lint doorgeknipt en toen waren we verloofd! Dit is een turkse traditie en ik vond het wel heel erg leuk! Iedereen die nog vrijgezel was kreeg een stukje van het rode lint want dat betekend dat je diegene geluk wenst in de liefde! Ik werd echt omhangen met allemaal gouden sierraden (vond ik zelf wel heel erg leuk natuurlijk haha) ringen, kettingen ik kreeg van alles! Dit is ook een traditie. Als je gaat verloven dan krijgt het meisje allemaal goud en de jongen eigenlijk niet, vond ik natuurlijk helemaal niet erg haha! Hartstikke leuk natuurlijk al die mooie kadotjes! :slight_smile: Toen kwam er een hele mooie lekkere taart van drie lagen! Die hebben we samen aangesneden! De taart was trouwens ook erg lekker! :slight_smile: Daarna hebben we nog gedanst en toen was het feest voorbij en ging iedereen weg. M’n ouders hebben alle kadotjes mee naar huis genomen en ik en mijn vriend hebben romantisch in een hotelletje overnacht, hier lagen er allemaal rode rozen op bed, dit had mijn vriend geregeld, zo lief!!
De verloving was echt fantastisch! Het leek wel een bruiloft!
En nu vandaag zijn we nog steeds hartstikke gelukkig en heeft hij vandaag te horen gekregen dat hij zijn visum vanaf morgen heeft en komt hij zo snel mogelijk voor een week of 6/7 naar Nederland en gaan we waarschijnlijk samen terug naar Turkije voor altijd!

Nou dit was mijn herrinering! Ik vindt dit een erg leuk topic! Ik hoop dat er nog meer mensen komen met leuke herrineringen!

Groetjes Stacey!

Hello allemaal,

k heb ook zeer goede herinneringen aan Turkije… Ben er inmiddels 4x geweest en vanaf het eerste moment was het liefde op het eerste gezicht moet ik zeggen. De hele cultuur daar… hmmm heerlijk. :smiley:
Ben dit jaar 3 maal geweest, en heb er in September een vriend op geduikeld. Na veel opstart problemen hebben we het nu super leuk en ben ik op 6/11 nog een weekje geweest om zijn verjaardag te vieren. Nu hebben we weer afgesproken voor Januari, in Istanbul. Dus ook ik kan zeggen, IK HEB SUPER LEUKE gevoelens en gedachten over afgelopen zomer. Ben nu zelfs zover dat ik ga uitzoeken om volgend jaar (Eind April t/m eind September) daar te gaan zitten voor 5 maanden. Een hoop iutzoek/regelwerk… maar dat geeft niet heb ik er graag voor over :lol:

Groetjes,

Slingerborg :stuck_out_tongue:

Hey allemaal,

SUPER LEUK!!! Echt leuk dat iedereen het een leuk onderwerp vind en dat er massaal gereageerd wordt door jullie allen!! Ik krijg gewoon spontaan een warm gevoel in mijn buik als ik al die ‘verliefde’ en mooie verhalen/herinneringen van jullie lees!!

Oke, sorry ik kan het niet laten, ik moet ook weer wat achter laten!!

Nou… afgelopen zomer ben ik met mijn beste vriendin voor 10dagen naar Marmaris gegaan (zal iedereen ondertussen wel al weten) en meteen de eerste avond had ik het al naar m’n zin, we gingen in een super leuk restaurant eten Dost, aan de boulevard van Marmaris. En meteen die oogjes en dat lachje ooooooooohh dat vergeet ik echt niet meer, maarja wat denk je dan als iemand je aandacht geeft en lief naar je lacht en met de knipoogjes smijt alsof het centen zijn, dat doet ie toch bij iedereen! Toch kreeg ik stiekem, naarmate de avond vorderde, langzaam aan een beetje het gevoel van kriebels in mijn buik en hoe erg ik ze ook wou tegenhouden het ging gewoon niet. Ik moest gewoon lachen en zwijmelen als we elkaar aankeken, en ja natuurlijk keek ik hem ook telkens aan, haha ik kon het gewoon niet laten. De rest van de dagen lagen we ‘smorgens aan het strand bij Dost en gingen we lekker lunchen bij de jongens en maakten we met iedereen een praatje en hadden we er vaak 5 bij ons aan tafel zitten, en dan maar denken, hoeven die niet te werken?? haha echt super gezellie. Af en toe maakte ik een klein uitstapje naar de bar om wat te drinken te halen, en jaah dat weet ik, daar zijn obers voor maar ik wou zelf gaan!! Iedereen had het volgens mij al in de gaten want er werd me wat af ‘geroddeld’ in het turks, maar gelukkig waren er een paar zo aardig om het me te vertalen in het Engels. Uiteindelijk zijn er zo een paar avonden verstreken dat we gewoon met elkaar deden kletsen, elkaar gewoon aankijken en gewoon met elkaar praten of er niets aan de hand was, hij deed wel aardig en lief maar ik had zoiets van dat wordt toch nix!! Op woensdagnacht kwamen we terug van het uitgaan (is het verhaal jullie al aan het vervelen??? sorry, ben zo klaar denk ik) en zaten zij nog met een paar man buiten te kaarten op het terras dus wij met z’n twee even daar gaan zitten en nog wat gekletst en toen ging ik eventjes naar het toilet en toen heeft hij allemaal vragen gesteld over mij, ooohh vond ik toch wel lief, hij wist wel al veel maar gewoon leuke dingen, wat mijn lievelingskleur was en wanneer ik jarig was en hij zij dat hij mijn haren leuk vond (complimentje??haha) en hij bleef me maar aankijken, ik werd er toen toch wel een klein beetje zenuwachtig van!! De avond erna gingen we zoals gewoonlijk weer heeeerlijk dineren bij Dost en daarna gingen we even aan de bar zitten, mijn vriendin had een ring gekocht en die begon af te geven dus daar zouden we nog even mee terug gaan, dus ik spring zo beetje van m’n kruk af en hij komt meteen aanlopen, ‘where are you going?’, ik zo ’ we are going to the juwelry where she bought here ring, there is something wrong with it, but we are coming back’, en toen hij zo heeeeeeeeellllllll lief, ‘This is my heart, I give it to you my sweatheart…’, kreeg ik zo’n super lief hartje van hem!!! En een vriend/collega van hem, ‘Yeaaahhh finally, he is talking about alllll weak he was driving all of us crazy, finally he was brave enough to say it to you’, oooooooooohhh je had me moeten zien, heeellemaal blij net een verlegen meisje van 13. Ik mijn vriendin meegesleurd naar die winkel en we waren binnen 10min weer terug. Echt erg!! Maar oohh oooh ooooooooooh wat was ik in luvvveeeee… tenminste dat was ik toen, denk ik. Die avond hebben we eindelijk gezoend en mijn dag kon niet meer stuk, en de avonden die volgenden werden eigenlijk alleen maar beter. En dan, jaahh na al die romantiek, zon zee en strand dan komt er een tijd dat het vliegtuigje richting Nederland vertrekt, wij werden pas om 16.30 opgehaald bij het hotel dus we hadden 'smorgens en 'smiddags nog, we hadden iedereen bij Dost beloofd om nog te komen en dat hebben ze geweten, van 11.00 tot 15.30 hebben we daar gezeten, boekjes gelezen, gedanst, gekletst, uitgebreid afscheid genomen, je kent het wel!! Was zo totaal niet leuk!! Ik heb echt zitten huilen, wou gewoon niet naar huis had geen zin om iedereen te moeten missen, het waren/zijn gewoon stuk voor stuk kanjers!! En ja, toen moest ik afscheid nemen van Mehmet (btw dat is zijn naam, haha beetje laat) beetje huilen, elkaar beetje troosten en toen moest ie gaan… niet ik maar hij moest gaan!!! Dus ik zat daar met doorgelopen ogen aan de tafel en iedereen mij troosten en lieve dingen zeggen, en toen kwam z’n baas, de eigenaar en hij zo, ‘miranda, he really likes you, why dont you stay here?’, uhhh en ja wat dan??? Toen ging er toch wel een klein belletje (de nederlanders blijven nuchtere mensen) rinkelen, hoe goed kennen we elkaar?? wat weten we van elkaar?? Het is leuk geweest en tuurlijk was ik verliefd en vond ik hem het einde, maar dan nog ga ik niet in m’n uppie daarblijven… wie weet hoe het dan is?? Kijk, ik snap ook wel dat er zijn onder jullie die denken waarom ben je niet gebleven, nu weet je niet hoe het nu zou zijn geweest. Geloof me daar denk ik nog vaak genoeg aan, het heeft echt aan me geknaagd dat hij zoooo ver weg zit en ik hier. Ik ben toen ik terug was van Marmaris 8dagen dood en dood ziek geweest, ik denk dat het ook deels kwam door het ‘gebroken hart’, echt niet leuk!! Ik heb hem gemist, dat wil je gewoon niet weten. Maar hoe langer ik terug was hoe meer dat gevoel langzaam aan verdween, we hebben nog steeds contact via sms en hij weet gewoon dat het nix kan worden maar toch smsen we elkaar gewoon om op de hoogte te blijven hoe het is met elkaar. Met een paar van de anderen heb ik ook nog super leuk contact en misschien dat we het volgend jaar terug gaan, en nee niet alleen om iedereen te zien gewoon omdat ik het super leuk heb gehad in Marmaris!! Alles was gewoon leuk!! Effe denken… zal wel al veeeeel te veel onzin getypt hebben, sorry daarvoor!!! Wat ik nog wel eens denk, stel je voor hij is gewoon ‘de ware’, niet iedereen vindt ‘de ware’ (voorzover die bestaat) in eigen land, misschien is hij wel mijn dekseltje, mijn soulmate?? Stel je voor dat het zo is, wat heb ik dan wel niet laten schieten?? Moet ik dan genoegen nemen met minder? Haha, I know ik ben aan het wazelen. Krijg gewoon kriebels als ik aan het typen ben, gelukkig heb ik een paar super leuke foto’s van hem en van ons samen en geloof me die komen minstens eens per week nog even tevoorschijn, niet te vaak want mijn leven hier gaat gewoon door!! Nog maar 244 dagen en dan gaan we weer op vakantie, of het Marmaris wordt??? Wie weet, dat horen jullie nog wel!!

Ik zal maar eens stoppen want heb het gevoel dat het bijna een boekwerk geworden is!! Ik hoop dat iedereen nog wat leuke momenten of herinneringen plaatst, het is echt leuk om dat te lezen!!

Doei xxx Miranda (LadyBLueEyes)

10 september 2003 mijn verlovingsfeest met Volkan in izmir, Turkije
11 septmeber 2003 mijn trouwfeest in Turkije
en iedere dag die om is, is een mooie herrinering in ons gelukkig leventje!!!
Moet ik er nog meer woorden aan toe voegen?? :wink: het kan dus ook in het kort… tuurlijk zijn er nog veeeeeeel meeeeeer, maar die gooi ik niet onmiddellijk de wijde wereld in, die zitten voor eeuwig in mijn hartje!!!

Tjah, sommige mensen kunnen het nu eenmaal niet kort houden, vind het leuk om andere verhalen te lezen en dus schrijf (jaaaaahhh het was een lang verhaal) :lol: zelf ook effe wat, wel zo beleefd natuurlijk!!! Het is niet zo dat ik persee mijn hele (liefdes)leven op tafel ga gooien, de ‘intieme’ momentjes zijn gewoon van mij en daar hoor je me toch ook niet over??? :blink: naja, boeie!
x

Heee LadyBlueEyes !

Zullen we misschien overwegen om van onze superherinneringen een boek te schrijven !! Krijgen we vast wel 150 pagina’s mee vol haha ! Ik had er ook moeite mee om het kort te houden !
Maar je hebt aan die vakantie dus leuke herinneringen overgehouden en dat is het belangrijkste !!

Ik heb datzelfde gevoel gehad toen ik weg moest. Kijk, je gaat op vakantie en k wist wel dat de kans er was om weer iemand te ontmoeten op wie je eventueel verliefd zou kunnen worden (dat gevoel had ik namelijk het jaar ervoor ook bij iemand, maar dit was tog wel extreem) … maar tog blijft het weer leuk en verleidelijk om met je te laten flirten en om tog weer een soort van band op te bouwen met iemand daar. Ik had natuurlijk in mijn achterhoofd dat het nooit iets serieus kon worden, en daarom heb ik ook niet met diegen (H.) gezoend :unsure: En wat heb ik daaar nu spijt van !!
Maarja niks meer aan te doen … het contact dat we nu hebben is leuk en hij is gewoon een lieverd !! dat blijft hij !! Toen wij op een maandagochtend thuiskwamen (na zo’n dramatsiche/emotionele busreis naar het vliegveld … nog in turkije en na vier uur vertraging) dook ik mijn bed in en lag alle herinneringen weer op te halen.
Ik kon niet wachten op de fotoos en om de film te zien (die we trouwens die vrijdag erop al hebben gezien … is aardig snel :huh: ) en ging de twee dagen erna ook niet meer naar school i.vm. zogenaamde moeheid … nou ik wist wel beter : ik zat in een soort van dip ! niet alleen om H. maar gewoon de gezeligheid daar ! Ik miste het zooo en geloof me : nu nog steeds !! Ik ben alweer gewend aan het nederlandse leven … het slechte weer , het naar school gaan … enz.
Maarja … het is nu eenmaal zo ;; :unsure:

Hier, nou sta ik alweer lang te lullen ! Ik ga het maar eens afronden en in slaap vallen met de liedjes die daar werden gedraaid !! B)

Ben benieuwd naar weer andere verhalen !
KusSs …

Afscheid

Ik wacht op hem op het bankje bij het busstation terwijl ik de ene sigaret na de andere opsteek. Hij is wel laat, even ben ik bang dat hij niet meer zal komen. Dat hij allang in Ankara zit maar het me niet heeft verteld omdat hij het niet aankon om afscheid te nemen…“dream on meid”, spreek ik mezelf streng toe. “Alsof hij ooit rekening heeft gehouden met jouw gevoelens.”
Ik word opgeschrikt uit mijn gedachten als er een auto vlak langs me rijdt. Metin. “Sinan staat daarachter, bij de bus van Uludag”. Ik wil een gevat antwoord geven, zoiets zeggen als: “wie zegt dat ik hier op Sinan sta te wachten? Ik kom hier gewoon weer eens mn lover van de week uitzwaaien!”,maar op een of andere manier zit mijn keel dicht. Dus zeg ik alleen dankjewel en loop naar de goede bus. Daar staat hij, hij is net bezig zijn bagage in de bus te laden. "hee schat!"zegt hij als ie me ziet en hij omhelst me, zoent me, tilt me op.
Hij ziet er geweldig uit, gladgeschoren, klein wondje op zn kin. Een zwart shirt, blauwe jeans, puma-gympen. Zelf ben ik helemaal in het zwart gekomen, dat leek me wel toepasselijk voor de gelegenheid.
We hebben nog tijd om samen iets te drinken, en nog een sigaretje te roken. Ik heb geen dorst. Wie kan er aan zoiets banaals als eten en drinken denken als je afscheid moet nemen van degene die zoveel voor je betekent?
Ik merk dat mijn handen trillen als hij me een vuurtje geeft.We zitten aan een tafeltje en zeggen niet veel. Ik voel hoe mijn ogen zich vullen met tranen en ik bijt op mn lip, ik wil niet janken, ik heb al te veel en te vaak om hem gehuild. Zijn ogen zijn ook vochtig, zie ik, en ik probeer naar hem te glimlachen. "ben je blij dat je gaat?'vraag ik, om maar iets te zeggen te hebben. "aan de ene kant wel, aan de andere kant niet"antwoordt hij en we zwijgen weer, maar het is geen ongemakkelijke stilte.
"Ik moet gaan, de bus vertrekt zo"zegt hij. Jezus, nu wordt het opeens wel ontzettend definitief allemaal.
"Ik heb nog iets voor je"zeg ik als we voor de bus staan en ik geef hem mn brief. Mijn brief, waar alles instaat wat ik nooit heb durven zeggen omdat ik wist dat zijn reactie erop nooit datgene zou zijn waarop ik altijd ben blijven hopen. Hij is nieuwsgierig, maar ik zeg dat ie m pas in de bus mag openen.
"Dont forget me"zegt hij en de tranen komen, want hoe kan ik hem ooit vergeten? Hij hoort voor mij evenzeer bij Marmaris als zon, zee en palmbomen, een onlosmakelijk onderdeel van het geheel.
Hij troost me,houdt me stevig vast, zegt telkens: "shhhh canim, niet huilen"alsof ik n klein kind ben. Het voelt fijn, ik wou dat ik dit moment kon stilzetten, dat ik voor altijd zo kon blijven staan terwijl hij lieve woordjes fluistert en mijn tranen wegkust.
Maar hij moet gaan en ik wens hem een fijne reis en hij wenst mij nog veel plezier in Marmaris.
Nog een kus, nog een omhelzing, en het kan me niks schelen dat iedereen naar ons kijkt.
Dan stapt hij de bus in, ik loop het parkeerterrein af, verblind door tranen.
Ik kijk niet meer om…

Dit is niet echt een vrolijke herrinnering, maar wel eentje die me erg is bijgebleven en het een moment waar ik nog vaak aan terugdenk.

Hallo allemaal,
de allerleukste herinnering is de boottocht die we maakten met heerlijke Turkse muziek op de achtergrond.
De meest romantische herinnering is zeker de fantastische zonsondergang die we elke avond zagen in Turgutreis.
Volgend jaar terug naar Turkije, voor de 5de keer.

Ja het ontbijt om 4 uur 's nachts springt er bij mij ook bovenuit, zoveel eten heb ik volgens mij nog nooit bij elkaar gezien hahaha. En dan vooral het om de beurt weggaan, tenminste naar ik vernomen heb, want ik werd als eerste ontvoerd.
En in de zomer zaten we op een avondje in ons favoriete restaurantje in Bodrum behoorlijk aan de fishbowls, en om half 3 's nachts besluiten we om toch nog maar naar Gumbet te gaan, dus met zn 6-en in een Volkswagen Kever (ja heel krap) op naar Gumbet. Daar aangekomen totale gekte, en waren de volgende dag om 2 uur terug in ons hotel(we hebben ons keurig gedragen, hebben gelogeerd bij vrienden uit nederland) Wat trouwens ook nog heel wat was, want we hadden onze tas bij het restaurant in de kluis gedaan, waar dus onze hotelsleutel in zat…konden daar niet aankomen met dezelfde kleren, dus gesmeekt om een reservesleutel bij het hotel hahaha, ja was ook wel erg leuk.

Lallalallalalalalalalalaaaaaa… turks muziekje op de achtergrond, lekker op bedje liggen en wegdromen, afdwalen naar de zon, de zee, de barretjes, de discotheken, het nachtleven, de fishbowls… en natuurlijk naar je ‘lieffie’, heeeerlijk in deze donkere dagen!!!

Missymoi, een boek schrijven??? Hmm… goed idee!! haha, ik denk dat wij alleen die 150 bladzijdes goed vol krijgen of niet? Wat wordt de titel? “In Memory, Turkije 2004” haha… zie het al voor me!!

Echt leuk om al jullie verhalen te lezen, hoop dat er nog meer komen! Is soms ook gewoon goed om alles op te schrijven (typen in dit geval dan) dat lucht op, als je dingen kwijt wilt TYPPPP!!!

doei xx Miran LBE