Verslag schema Argentinie in 13 dagen

Beste Allen,

Hieronder mijn schema gedaan in Buenos Aires in 13 dagen:

Korte Samenvatting:
Dag 1-3 Palermo Soho Buenos Aires (hotel Nuss: tip)
Dag 4 Reis naar El Calafate (Osteria El Esteppa: tip)
Dag 5-6 Gletsjers van El Calafate
Dag 6: Reis (3 uur met bus) naar El Chaltén en deel middag al wandelingen.
Dag 7: El Chaltén: raften en wandelen.
Dag 8: Met bus en vliegtuig terug naar Buenos Aires ditmaal wijk San Telmo
Dag 9-13 San Telmo (tip hotel Morenos: echte aanrader)
Dag 13 naar huis.

Verbeterpunten:

• Achteraf zou ik beter rekening hebben gehouden met de markt in San Telmo op zondag die heb ik gemist.
  • Ook zou ik evt nog een dagje Uruguay hebben kunnen doen.
  • Tigre in Buenos Aires niet gedaan, omdat men zei dat dit veel reizen en gedoe was.
  • Een nacht minder in El Calafate had ook wel gekund.
    In El Chaltén zat ik in een wat groter hotel en achter had ik ook in een kleiner hostel kunnen gaan zitten, wellicht wat gezelliger.
    Bike tour gedaan in Buenos Aires, terwijl het veel te heet was…

Mochten jullie nog details of tips willen, aarzel niet het me te vragen. Het was een tocht die zeer de moeite waard was en ik vertel graag erover…

Ik vertrek vrijdag naar Argentinië. Oa 2 dagen El Calafate. Is het eenvoudig daar ter plaatse tours te regelen?
En hoe is het vervoer in Buenos Aires vanaf het vliegveld naar het hotel en terug? Gewoon een taxi of regelen via het hotel?

Alvast bedankt voor de info

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Beste Fratsen,

Ik heb de tours naar de Perito Moreno Gletsjer (minitrekking) alvast hier geregeld, omdat ik dat toch wel wilde. Of je dat ter plekke kunt regelen omdat het bijvoorbeeld al vol zit weet ik dus niet. De tweede dag zijn we met een boottour naar de Glaciares Sur gegaan en daar waren we de laatsten die mee konden voor de tocht om 14:00, dus ik vermoed dat sommige tours best wel al vol kunnen zitten. Ook wilden we eigenlijk dag 2 een kayaktocht maken en die was al vol. Voor wat betreft die minitrekking vond ik het een beetje gedoe en duur. Als je wilt kun je ook gewoon naar het uitzichtpunt gaan en hier genieten. Maar goed het is wel een hele ervaring om op de gletsjer zelf te lopen. Via het hotel kun je de meeste tours wel regelen. Vervoer in Buenos Aires is goed, wij hebben een taxi genomen voor ca 42-45 dollar naar het centrum. Ik heb daar een taxi geregeld, is prima te doen. Wellicht een taxi via hotel ook prima. Veel plezier, geweldig land !! Probeer ook zsm de bankautomaten te lokaliseren in El Calafate, want ze willen veelal contant geld en sommige tours zijn 10% duurder als je met creditcard of debit card betaald.

Hoi, wij gaan begin 2019 via Buenos Airos naar Usuaiha. We twijfelen nog of wij El Calafate erbij moeten doen en hoelang wij daar dan moeten zijn. Gezien onze hele reis kunnen we iig al niet telang daar zijn. Is het de moeite dan nog waard?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Beste Henk,

El Calafate biedt een mooi uitzicht op een aantal Gletsjers, zoals Perito Moreno en de zuid Gletsjers. Het dorpje vonden wij itt veel gidsen best wel charmant en het uitzicht over het meer als je een leuk hotel hebt is ontspannend. Maar je doet El Calafate vooral voor de tocht / uitzicht op de Gletsjers. Als je toch naar Ushuaia gaat is een tussenstop prima, maar dan zou ik bij tekort aan tijd er slechts 1 dag heengaan, dus aankomst met vliegtuig, volgende dag Gletsjer en dan volgende ochtend weer door. Ik denk dat het wel de moeite waard is, het uitzicht is mooi. Zelf vond ik ook El Chaltén erg de moeite waard.

Dank voor je reactie. We moeten vluchttickets nog aanschaffen. Maar eens kijken of dat een beetje gunstig te regelen valt.

Nog tips voor vluchttickets?

Ik vlieg met Iberia vanaf Brussel via Madrid naar Buenos Aires. De binnenlandse vluchten doe ik via Aerolineas Argentinas. Gewoon alles zelf rechtreeks online geboekt.

Bij wie heb je eigenlijk je boot geboekt?

Oceanwide Expeditions

Net als ik. En welke reis / boot ?

Ortelius 16 feb

@Henk: als je de tijd hebt dan is het interessant om vanuit El Calafate met de bus een lus te maken naar Ushuaia. Dan ga je vanaf El Calafate met de bus naar Torres del Paine nationaal park (Chili), voorts naar Punta Arenas en daar met een dagbus naar Ushuaia. Als je een wandelliefhebber bent zijn zowel El Chaltén als Torres del Paine bijna een “verplichting”…

groet,

Jan

Hoeveel tijd?

Qua tijd zou ik rekenen met grofweg:

bus El Calafate - Torres del Paine > 1 dag
Torres del Paine > 3 dagen
bus Torres del Paine - Punta Arenas > 1 dag
Punta Arenas - Ushuaia > 1 dag

Dus al met al kleine week,

groet,

Jan

Zal kijken of ik het allemaal mee kan nemen in de plannen. We willen daarna ook nog naar Rio. We hebben het dat al over ruim 5 weken totaal

Is dit trouwens allemaal van te voren te boeken?

Ik kan het allemaal voor je organiseren, of het ter plaatse te regelen is in het hoogseizoen weet ik niet…als je het zekere voor het onzekere wilt nemen dan is van te voren boeken de beste optie,

groet,

Jan

Dan kom ik er misschien op terug. Ligt aan de verkrijgbaarheid van de juiste tickets.

Torres del paine en El Chalten vonden wij inderdaad de mooiste bestemming in Patagonie, prachtige wandelingen!

In El Calafate zijn wij 3 nachten geweest, 1 dag de mini trekking gedaan en de andere dag een paardrijtocht. Bij weinig tijd zijn 2 nachten voldoende, zodat je 1 dag de trekking op de gletsjer kunt doen. Bij weinig tijd is het wel het advies om de trekking van te voren boeken. Wij hebben dit niet gedaan (reisden in december) en konden met geluk nog ingepland worden voor onze 2e dag, omdat we een huurauto hadden en niet met de shuttle mee hoefden. Er is maar 1 bedrijf die de trekking organiseerd, dus de prijzen liggen toch vast. Enige nadeel is dat je bij het vooraf boeken geen rekening kunt houden met het weer, maar als je een maar 1 dag bent ben je toch aan die dag gebonden.

Wij zijn 4 nachten in Torres del Paine (hotel las torres ligt erg mooi en praktisch, ligt ook een camping naast) geweest en 4 nachten in El Chalten, korter kan ook wel maar wij hebben een beetje speling gehouden ivm de wisselvalligheid van het weer. Zo konden we de wandeling naar Base de las Torres (torre del paine) en Laguna de los Tres (El Chalten) beide lopen met goed weer.

In ieder geval veel plezier!!

Dank voor de tips!