Verschillende afstanden binnen Nicaragua

Ik ga binnenkort voor een aantal weken naar Nicaragua en ben mij aan het verdiepen in hoe ik het beste mijn tijd in kan delen.

Hiervoor zou ik graag wat meer informatie hebben mbt. de afstanden tussen verschillende bestemmingen. Heeft iemand misschien informatie over wat de beste manier is om de onderstaande binnenlandse afstanden af te leggen, hoe lang elke reis ongeveer is en op welk moment van de dag deze het beste af te leggen is?

[ul]
[li]San Juan del Sur naar Isla de Ometepe
[/li][li]Isla de Ometepe naar Managua
[/li][li]Leon naar Esteli
[/li][li]Esteli naar Managua
[/li][/ul]

Hola,

Het snelste is:
[ul]
[li]Van San Juan del Sur met de bus naar Rivas (45 min), daar een taxi naar San Jorge (5 min), daar met ferry naar Ometepe (1 uur). Tip: je kunt ook kijken of je bijv. een taxi kunt delen vanuit San Juan del Sur naar San Jorge.
[/li][li]Van Isla de Ometepe naar Managua is een beetje omslachtig. Het is handiger om je reis zo te plannen dat je bijv. Granada of San Juan del Sur bezoekt, dat ligt meer op de route. Maar de snelste manier is van Isla de Ometepe met de ferry naar San Jorge (1 uur), met de taxi (kan ook met de bus) naar Rivas (5 min), met de bus naar Managua (zo’n 2,5 uur). Je kunt ook de boot nemen van Isla de Ometepe naar Granada (4 uur), doe je wel langer over de reis, en dan vanuit Granada met de bus naar Managua (iets korter dan 1 uur).
[/li][li]Van León naar Estelí per bus (zo’n 2,5 uur)
[/li][li]Van Estelí naar Managua per bus (zo’n 1,5-2 uur)
[/li][/ul]

Altijd overdag reizen! (zie reisadvies Minbuza). De meeste bussen rijden tussen 5.00-17.00 elke 20-30 minuten. Op sommige routes rijden vaker bussen, andere weer minder. De laatste bussen vertrekken tussen 17.00-20.30, ligt aan de route.

Succes met het plannen van je reis!

Saludos,
Sole

Bedankt voor je reactie en het meedenken sole89!

Nog een aantal vragen;

[ul]
[li]Is er een rechtstreekse busverbinding van Esteli naar Granada of moet je dan via Leon of Managua?
[/li][li]Je geeft aan dat van Isla de Ometepe naar Managua een beetje omslachtig is; is het handiger om dan van Leon (of Esteli) naar San Juan del Sur te gaan, van daar naar Isla de Ometepe (en vanaf daar naar Granada)?
[/li][/ul]

Hola,

Er is geen rechtstreekse verbinding Estelí - Granada. Je kunt via Managua of Masaya reizen. Maar via Masaya gaat maar 2x per dag een bus en via Managua 2-3x per uur.

De logische en meest tijdbesparende route is: León/Estelí - (via Managua/Masaya) - Granada - (via Rivas en San Jorge) - Isla de Ometepe (via San Jorge en Rivas) - San Juan del Sur. Het ligt ook aan de rest van de plekken die je wilt bezoeken of zijn dit de enige plekken?

Saludos,
Sole

1 like

Vantevoren bezoek ik nog Little Corn Island maar hoofdzakelijk zijn dit inderdaad de plekken. Bedankt voor het meedenken!